لوازم خانگی دوو در مقایسه با سامسونگ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
لوازم خانگی دوو در مقایسه با سامسونگ

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در زمان خرید لوازم خانگی باید مورد توجه قرار گیرد، در کنار شاخص‌های کیفی، آپشن‌ها، عمر مفید و اجزاء با کیفیت، توجه به موضوع هزینه های تعمیر لوازم خانگی می‌باشد که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در کشور ما که در شرایط تحریم از سوی برخی از برندهای خارجی قرار دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. لذا در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را بین دو برند مطرح در بازار لوازم خانگی کشورمان، یعنی دوو و سامسونگ مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

 

به عنوان مثال آیا تعمیر یخچال سامسونگ به صرفه تر است یا تعمیر یخچال دوو و اصلا کدام یک زودتر به تعمیرات نیاز پیدا می کند و کدام مورد طول عمر بیشتری دارد. در این مقاله اگر معیار را دوو اصلی و خارجی قرار دهیم مقداری این رقاب تعادلانه تر می شود.

 

آیا قیمت گران تر ، نشان دهندۀ کیفیت بالاتر است؟

نخست به این موضوع بپردازیم که آیا واقعاً برندهای گران قیمت تر، از کیفیت و کارآیی بالاتری نیز برخوردارند؟ اگر به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه‌های گمرکی برای واردات اجناس، و از جمله لوازم خانگی، در کشور ما بالاست، متوجه خواهید شد که اختلاف قیمت به وجود آمده بین برندهای ایرانی (مثل دوو) و غیر ایرانی (مثل سامسونگ) نمی‌تواند دلیل بر کیفیت و مرغوبیت بیشتر کالای خارجی باشد؛ بلکه به دلیل هزینۀ بالای گمرکی کالاهای وارداتی می‌باشد.

 

پس حالا که علت اصلی قیمت گران‌تر محصول خارجی را متوجه شدید، به بررسی این موضوع بپردازیم که ملاک ما در خرید لوازم خانگی، بیشتر حول چه محورهایی در نظر گرفته شود؟

 

شاخص های کیفی لوازم خانگی

نوع وسیلۀ خانگی (مثلاً یخچال معمولی یا ساید بای ساید، لباسشویی معمولی یا اَد واش، و …)

سقف دشوار بودن کار تعمیرات دستگاه

نوع قطعه معیوب در دستگاه

فناوری مورد استفاده در دستگاه

طول مدت زمان گارانتی دستگاه

استفاده از قطعات فابریک یا سایر قطعات

 

برند دوو در بازار ایران

با توجه به شرایط وارداتی کشور و وضعیت نرخ ارز، و با توجه به عقب‌نشینی برندهای معتبر خارجی از بازار کشورمان، امروزه می‌توان آن را یکی از برندهای صدرنشین در تولید لوازم خانگی ایرانی به حساب آورد که به لحاظ کیفی از رضایت نسبی برخوردار است. دوو محصول گروه صنعتی انتخاب است که در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان تولید می‌شود. ریشه اصلی برند دوو به شرکت دوو کره جنوبی برمی‌گردد که هم اینک به طور مستقیم همکاری خاصی با ایران ندارد. هر چند برند دوو نیز در بازار ایران از برندهای معتبر و گران قیمت به حساب می‌آید، اما در جلب رضایت مشتریان و سهم بازار در وضعیت خوبی قرار دارد. 

 

برند سامسونگ در بازار ایران

برند لوازم خانگی سامسونگ که ما در اینجا صرفاً به تولیدات لوازم خانگی آن اشاره خواهیم کرد، یکی از برندهای معتبر بین المللی و محصول کشور کره جنوبی است که از سهم بازار خوبی در کشور ما برخوردار بود. اما با عقب نشینی تولیدکنندگان کره‌ای از بازار ایران، این محصول از اُفت چشمگیر در بازار و افزایش نسبی قیمت مواجه شد. شاید بتوان سامسونگ را به لحاظ کیفی بالاتر از دوو قرارداد،  اما اختلاف کیفی آن معمولاً توجیه‌کننده اختلاف قیمتی آنها نیست.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به نمایندگی تعمیرات سامسونگ که به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت رسانی است مراجعه کنید.

 

لوازم خانگی دوو در مقایسه با سامسونگ

لوازم خانگی دوو یا سامسونگ؟

همان گونه که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، یکی از پارامترهای مورد نظر برای انتخاب لوازم خانگی، موضوع هزینه تعمیرات و موجود بودن قطعات آنها در بازار می‌باشد. لوازم خانگی دوو به دلیل ماهیت ایرانی بودن که دارند، در تأمین قطعات با مشکل چندانی مواجه نیستند و نمایندگی‌های گسترده این برند در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، امکان تعمیر سریع و تأمین قطعات اورجینال آن را دارند.

 

در سوی دیگر، برند سامسونگ هر چند همچنان بخشی از شبکه نمایندگی‌های خود در داخل ایران را حفظ کرده است، اما در واقع ممکن است در تأمین قطعات اصلی با اشکالاتی مواجه شود؛ مگر آن که مجبور به استفاده از قطعات داخلی یا مشابه شود.

 

ما با توجه به تفاوت اندک بین کیفیت محصولات دوو و سامسونگ، در زمان خرید محصولات این دو برند، دوو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته شاید اگر یکی از برندهای درجه دوم ساخت کشورمان را با سامسونگ مقایسه می‌کردیم، ممکن بود سامسونگ را به آن ترجیح می‌دادیم. اما در شرایط امروزی کشور، کیفیت خوب و خدمات پس از فروش دوو، قطعاً کفۀ ترازو را به نفع آن سنگین خواهد کرد.

 

سخن پایانی

اگر در انتخاب بین دو برند معتبر دوو و سامسونگ، تردید دارید، به شما پیشنها می‌کنیم که معیارها و خواست‌های خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به هزینه و بضاعت مالی که دارید، تصمیم نهایی خود را بگیرید. به هر حال، در کنار شاخص‌هایی همچون بهره گیری از فناوری روز دنیا، طراحی شکیل، کیفیت بالا و تضمین ‌شده، تنوع رنگ‌ بندی، عمر مفید بالا، قیمت‌ مناسب، و گارانتی، موضوع پشتوانۀ خدمات پس از فروش لوازم خانگی، یک پارامتر مهم در خرید آنها به شمار می‌رود.

 

ما با جمیع نظرات کاربران و مراجعین برای تعمیر لوازم خانگی برندهای سامسونگ و دوو، و با توجه به سطح کیفیتی و هزینه های تعمیر و همچنین خدمات پس از فروش سریع و در محل، خرید لوازم خانگی از برند دوو را به سامسونگ ترجیح می‌دهیم.  

جدیدترین مطالب سایت