چرا پروژه پالیگان و رمز ارز ماتیک آینده روشنی دارند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چرا پروژه پالیگان و رمز ارز ماتیک آینده روشنی دارند؟

پالیگان (Polygon) با نام سابق متیک (Matic) یا ماتیک یکی از مهمترین بلاک چین‌ها در اکوسیستم بزرگ کریپتو است. تا کنون پروژه‌های بسیار زیادی روی آن ساخته شده و همینطور به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. یکی از بنیان‌گذاران، اخیرا مدعی شد رقبای اتریوم هیچ آینده‌ای نخواهند داشت! اگرچه این ادعا عجیب و اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اما از موفقیت‌های پیوسته پالیگان ریشه گرفته است؛ خالقان ارز دیجیتال متیک به آینده آن ایمان دارند، و این امیدواری بدون دلیل نیست. این افراد تصمیم دارند با کمک به اتریوم، همه رقبایش را از دور خارج کنند.

 

بسیاری Polygon را کاملا به Ethereum وابسته می‌دانند، در حالی که برخلاف تصور مسیر مستقلش را در پیش گرفته و در عین حال ضمن همکاری با بزرگترین بستر ساخت اسمارت کانترکت و دی‌اپ در حال جذب تعداد بیشتری از کاربران و توسعه‌دهندگان است.

 

پالیگان به زبان ساده

اتریوم از مقیاس ‌پذیری ضعیف رنج می‌برد. این مشکل از سال‌ها قبل وجود داشته و با وجود وعده‌های بنیاد مسئول آن، هنوز زمان دقیقی برای رفع ایراد مشخص نیست. به همین دلیل طی چند سال اخیر بسترهای متعددی با هدف کمک به بهبود اوضاع ایجاد شده‌اند. مهمترین آن‌ها پالیگان با ارز دیجیتال بومی ماتیک محسوب می‌شود.

 

این بلاک چین اصطلاحا یک راهکار بهبود مقیاس پذیری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد رمز ارزها (توکن‌ها) و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز خود را با هزینه‌ای به مراتب کمتر و سرعتی بیشتر در اختیار کاربرانشان قرار بدهند. به این ترتیب آن‌ها ضمن تعامل با اتریوم، دیگر مجبور به سر و کله زدن با کارمزدهای گهگاه فضایی و سرعت کند تایید تراکنش‌ها در این شبکه نخواهند بود.

 

راه‌اندازی Polygon به 2018 برمی‌گردد. البته در آن زمان نامش Matic بود. سه نفر علاقه‌مند به حوزه کریپتو به نام‌های جیناتی کانانی (Jaynati Kanani)، سندیپ نیوال (Sandeep Naiwal) و آنوراگ آرجون (Anurag Arjun)، در اوج اجرای عرضه‌های اولیه روی Ethereum در این سال تصمیم گرفتند تا برای رفع مشکل مقیاس پذیری آن چاره‌ای بیندیشند، چرا که در زمان‌هایی همچون بمب ICO طی 2017 و 2018 شبکه عملا قفل شده بود!

 

ایده اولیه توسعه یک سایدچین یا زنجیره جانبی بود تا با بیرون کشیدن عملیات پردازش تراکنش‌ها از بلاک چین اصلی و انجامش در یک محیط بیرونی، وضعیت شلوغ اتریوم را تسکین بدهد. به این منظور از زنجیره پلاسما که یکی از انواع راه حل‌های موجود است، استفاده شد. البته در ابتدای 2021 و همزمان با تغییر نام شبکه و ارز دیجیتال ماتیک به پالیگان، نقشه راه آن نیز تغییر کرد که یکی از اصلی‌ترین موارد آن پذیرش فناوری‌های جدیدی نظیر رول‌آپ‌ها و والادیوم (Valdium) بود. این اتفاق با رشد قیمت ارز ماتیک همراه بود و عطش سرمایه‌گذاران برای خرید رمز ارز MATIC را بیشتر کرد.

 

چرا پروژه پالیگان و رمز ارز ماتیک آینده روشنی دارند؟

مثل هر اکوسیستم و بلاک چین مجزا یا یک پروتکل و پلتفرم ساخته‌شده روی یک بستر موجود، پالیگان هم دارای رمز ارز بومی خود است. ارز دیجیتال ماتیک دارای کاربردهای متعددی است که به عنوان مهمترین آن‌ها باید به نقش کلیدی در عملیات اثبات سهام اشاره کرد؛ در نتورک‌های مبتنی بر مکانیزم اجماع PoS نظیر Polygon به منظور تبدیل به یک نود اعتبارسنج با هدف کمک به تمرکززدایی و ایمن نگه داشتن زنجیره ضمن کسب درآمد منفعل، باید رمز ارز بومی آن را در یک آدرس قفل کنید. به این ترتیب، به مرور زمان تعداد بیشتری رمز ارز MATIC به عنوان جایزه کسب خواهید کرد.

ارز دیجیتال ماتیک تحت هر دو شبکه اتریوم (در قالب یک توکن ERC20) و پالیگان قابل خرید و فروش است. البته بخشی از عرضه به سایر نتورک‌ها نیز منتقل شده، اما با توجه به پایین بودن کارمزدها داخل شبکه اصلی، استفاده از آن‌ها، مگر برای به‌کاربردن در یک اپلیکیشن یا پروتکل خاص، توجیهی ندارد. از نظر ارزش بازار (مارکت کپ)، ماتیک جزو ده گزینه برتر است، و پیش‌بینی‌ها از رشد مجدد آن خبر می‌دهند.

 

چرا به آینده ارز ماتیک امیدوار باشیم؟

در همیشگی بودن بیت کوین و اتریوم هیچ شکی نیست. شاید طی چند دهه پیش رو، رشد یک سری اکوسیستم بسیار قدرتمند سبب کاهش سهم آن‌ها از در فضاهای مختلف شود و بازار ارز دیجیتال آن‌ها را رفته‌رفته کوچکتر کند، اما برخلاف پروژه‌های نابود و محو‌شده تا امروز، هرگز به طور کامل از دور رقابت کنار نخواهند رفت. البته این موضوع یک احتمال است؛ در حال حاضر، در حوزه‌های مختلف اعم از متاورس، توکن غیر مثلی (NFT)، دیفای، اپلیکیشن کاربردی و بازی‌های غیر متمرکز، ساخت توکن و بی‌شمار فضای مرتبط با کریپتو، اتریوم با قدرت یکه‌تازی می‌کند و سهم بسیار بیشتری از تمام رقبا دارد. در این شرایط، بازوی راست آن یعنی پالیگان حتما سود خواهد برد.

چرا پروژه پالیگان و رمز ارز ماتیک آینده روشنی دارند؟

با وجود ظهور راهکارهای کمکی متعدد مخصوصا قدرتمندانی همچون آربیتروم طی سال‌های اخیر، جایگاه پالیگان به تثبیت رسیده است، و روزبه‌روز سهم بیشتری پیدا می‌کند. دقیقا با تکیه بر همین حقیقت، هم‌بنیانگذار Polygon آینده رقبای Ethereum را تاریک می‌بیند. از طرفی مشابه هر پروژه کریپتویی دیگر، موفقیت یا شکست بستر تاثیر مستقیمی روی قیمت ارز دیجیتال بومی آن دارد. پس انتظار داریم ضمن افزایش حجم خرید ارز دیجیتال ماتیک مخصوصا توسط نهنگ‌ها، قیمت MATIC هم صعودی شود.

 

نحوه خرید رمز ارز ماتیک

به این منظور باید در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. با توجه به اهمیت پالیگان، تقریبا همه صرافی‌ها از ارز دیجیتال متیک پشتیبانی می‌کنند. به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های ایرانی به منظور خرید یا فروش رمز ارز MATIC باید به بیت 24 اشاره کنیم. در اینجا علاوه بر ماتیک امکان معامله بیش از 370 رمز ارز دیگر هم میسر است.

 

بعد از ثبت نام و احراز هویت، کافی است آدرس کیف پول کریپتویی خود را داده و مبلغ سفارش را واریز کنید. سپس صرافی، دارایی مورد نظر را برایتان ارسال خواهد کرد. اغلب صرافی‌ها نظیر بیت 24 به شما اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال شامل ماتیک را بعد از خرید داخل کیف پول خود صرافی نگه دارید.

جدیدترین مطالب سایت