چگونه سگ را فراری دهیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه سگ را فراری دهیم؟

چگونه سگ را فراری دهیم ؟ سگ‌ها حیوانات دوست‌داشتنی و مهربانی هستند که بسیاری از افراد از آن‌ها به‌عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. این حیوانات در عین داشتن این صفات فوق‌العاده، در صورت حمله، ترس وحشتناکی دارند. در سرتاسر دنیا ممکن است افراد مختلف به دلایل گوناگونی در معرض حمله یک سگ قرار بگیرند. حمله سگ می‌تواند صدمه‌ها و آسیب‌های سهمگین و غیرقابل جبرانی را برای افراد به دنبال داشته باشد. پس لازم است تا راهکارهایی را برای دور ماندن از حمله این حیوانات بدانید تا بتوانید در مواقع نیاز، مورداستفاده قرار داده و خود را در امان نگهدارید.

 

شناسایی روش‌های پیشگیری حمله سگ

قبل از اینکه به سراغ معرفی روش‌های فراری دادن سگ برویم، در ابتدا لازم است تا مواردی را در قالب روش‌های پیشگیری از حمله این حیوانات بازگو کنیم. با دانستن این نکات می‌توانید خود و اطرافیانتان را از حمله سگ‌ها مصون نگهدارید. طبق آمارهای موجود، بیشتر از 70 درصد از موارد حملات سگ‌ها، توسط سگ‌های آشنا انجام شده است. پس ممکن است شما موردحمله سگ خودتان نیز قرار بگیرید که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

آشنایی با زبان بدن سگ

زبان بدن سگ، اطلاعات مختلف و مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما می‌توانید از آن‌ها در راستای جلوگیری از وقوع حمله استفاده کنید. چنانچه سگ گوش‌های خود را به سمت عقب کشیده باشد و سر و بدنش در یک امتداد قرار داشته باشد، خرناس کشیده و به سمت شما بدود یعنی قصد حمله دارد. چنانچه حالت‌هایی از حمله را در سگ‌های آشنای اطراف خود مشاهده کردید، می‌توانید با استفاده از قلاده سگ از حمله او پیشگیری کنید. در چنین حالتی توجه داشته باشید که کودکان را از محل دور کرده و برای دفاع آماده باشید. به خاطر داشته باشید که رفتار خشونت‌آمیز از هیچ حیوانی بعدی نیست و سگ شما نیز می‌تواند گاز گرفته و حمله کند. پس زبان بدن او را جدی بگیرید.

 

استفاده از وسایل پیشگیری

چنانچه در نزدیکی محل زندگی یا کار شما سگ وجود دارد و از حمله آن‌ها هراس دارید، توصیه می‌کنیم وسایل پیشگیری از حمله این حیوانات را همراه خود داشته باشید. اسپری سیترونلا با تولید یک بوی خاص که سگ‌ها از آن متنفرند می‌تواند آن‌ها را فراری دهد. چوب یا شاخ هوا نیز می‌توانند در این راستا کمک‌کننده باشند و سگ‌ها را از اطراف شما پراکنده کنند.

 

استفاده از ترفندهای تعاملی

از حمله سگ‌ها و آسیب‌های آن هراس دارید، توصیه می‌کنیم که هنگام برخورد با سگ‌ها به جای فرار کردن و تحریک آن‌ها، از ترفندهای تعاملی استفاده کنید. پرتاب اسباب بازی سگ و یا غذای مخصوص سگ به پشت سر او یکی از همین ترفندهاست که به سگ نشان می‌دهد قصد آسیب رساندن به او را ندارید. به‌صورت کلی نزدیک شدن به سگ و نوازش او می‌تواند حیوان را از حالت تدافعی و گاردی که به خود گرفته است خارج کنید.

چگونه سگ را فراری دهیم؟

چگونه سگ را فراری دهیم

 

اقدامات لازم هنگام حمله سگ

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، افراد به دلایل مختلف ممکن است موردحمله و هجوم سگ‌ها قرار بگیرند. شما نیز از این قائله مستثنا نیستید، پس باید تمام اقدامات لازم برای فراری دادن سگ‌ها و در امان ماندن از حمله آن‌ها را بدانید. چگونه سگ را فراری دهیم

 

دستور دادن به سگ

زمانی که متوجه زبان بدن حمله سگ شدید و احساس کردید که قصد حمله کردن به شما را دارد، قبل از اینکه به سراغ مقابله با او بروید، لازم است تا از روش دیگری در این زمینه استفاده کنید. شما می‌توانید در چنین حالتی بسیار قاطعانه با سگ صحبت کرده و به او دستور بدهید تا از شما فاصله گرفته و دور شود. در این حالت بهتر است از برقراری ارتباط چسمی با سگ اجتناب کرده و تمام توان خود را به کار بگیرید تا بتوانید با صدای محکم، قوی و سرشار از اعتمادبه‌نفس با سگ صحبت کنید.

 

بی‌توجهی به سگ

بسیاری از سگ‌ها زمانی که احساس ترس یا خطر داشته باشند اقدام به حمله می‌کنند. پس یکی دیگر از اقداماتی که باعث می‌شود از حمله سگ‌ها در امان مانده و آن‌ها را دور کنید، بی‌اعتنایی به آن‌هاست. شما باید به روش‌های مختلف به آن‌ها ثابت کنید که هیچ خطر و تهدیدی برای او ندارید. مربیان سگ که بسیار در معرض حملات سگ‌ها هستند معمولا از این روش‌ها استفاده می‌کنند. کافی است بدون نگاه کردن، لبخند زدن و هیچ توجه اضافه‌ای به سگ، از کنار او عبور کنید. بی‌اعتنایی یکی از بهترین روش‌ها برای فراری دادن سگ و جلوگیری از حمله اوست.

 

محافظت از بدن

اگر نتوانستید با اقدامات پیشگیری‌کننده، مانع از حمله سگ شوید، لازم است تا از قسمت‌های حیاتی بدن خود محافظت کنید تا آسیب جدی در جریان حمله سگ نبینید. یکی از این راهکارها در این زمینه مشت کردن دست‌هاست. اگر انگشتان خود را باز نگهدارید ممکن است در جریان حمله آسیب ببینند و نتوانید برای مقابله با سگ از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که برای محافظت از دستان، صورت، گردن و شکم خود، پشت به سگ ایستاده و دستانتان را حائل خود نگهدارید. چگونه سگ را فراری دهیم

 

برای این کار باید تلاش کنید مانند یک درخت صاف بایستید و هیچ توجهی به سگ نداشته باشید. چنانچه نتوانستید حالت ایستاده خود را حفظ کنید، می‌توانید مانند یک توپ روی زمین خود را جمع کرده و از گردن و صورت خود محافظت کنید که آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

 

فاصله گرفتن از سگ

از دیگر راهکارهایی که می‌تواند به درامان ماندن شما کمک کند، فاصله گرفتن از سگ است. در این زمینه باید تلاش کنید که مانعی را بین خودتان و سگ قرار دهید که امکان دسترسی سریع به شما نداشته باشد. بسیاری از سگ‌های آموزش ندیده، توانایی شناسایی اجزای بدن از سایر اشیاء را ندارند. به همین دلیل می‌توانید از یک کوله‌پشتی یا وسیله دیگر به‌عنوان یک مانع استفاده کرده و سگ را از خود دور نگهدارید. درواقع این موانع می‌توانند نقش یک سپر را بازی کرده و به شما فرصت کافی برای فرار را می‌دهند.

 

مقابله با سگ

در شرایط که میدانید با توجه به جثه سگ و وضعیت آمادگی جسمی خودتان، امکان چیره شدن شما بر حیوان وجود دارد، می‌توانید با او درگیر شده و مقابله کنید. در این حالت باید از هوش خود به‌عنوان انسان بهره برده و مهارت‌های مختلف خود را به کار بگیرید. برای این کار لازم است تا به قسمت‌های حساس بدن سگ ضربه زده و از این طریق او را فراری دهید. شما می‌توانید نقاطی مانند بینی، گلو، پشت سر و … را در بدن سگ نشانه گرفته و ضربه بزنید.

 

در این زمینه شما می‌توانید از وزن خود نیز برای مهار کردن قدرت سگ کمک گرفته و او را از حمله بازدارد. کمک گرفتن از صدای خود نیز در اینجا جایز بوده و می‌توانید ضمن درخواست کمک، حواس سگ را نیز پرت کنید. لازم به ذکر است که چنانچه احتمال می‌دهید به هر دلیلی نتوانید از پس سگ برآمده و او را به این روش فراری دهید، به هیچ عنوان وارد یک مبارزه تن‌به‌تن با او نشده و ریسک این کار را قبول نکنید. در چنین حالتی وارد کردن یک ضربه کوچک به سگ کافی است تا او را بیشتر تحریک و عصبانی کند.

 

پرت کردن حواس سگ

از دیگر روش‌هایی که می‌تواند به فراری دادن سگ کمک کرده و مانع حمله او به شما شود، پرت کردن حواس اوست. چنانچه غذا یا یک‌تکه چوب به همراه دارید، او را به پست سر حیوان پرت کنید تا حواسش به این کار شما معطوف شده و فرصت فرار کردن داشته باشید. همچنین در این زمینه می‌توانید توسط پتو یا کتی که به همراه دارید، صورت سگ و جلوی چشمان او را پوشانده و فرصت فرار برای خود به وجود آورید.

چگونه سگ را فراری دهیم؟

چگونه سگ را فراری دهیم

 

نزدیک شدن سگ پرخاشگر

در برخی از موارد ممکن است با نزدیک شدن یک سگ پرخاشگر، بترسید و اقدامات اشتباهی انجام دهید که درنهایت منجر به حمله کردن سگ به سمت شما شود. در این حالات توصیه می‌کنیم که به صاحب سگ اطلاع دهید تا از قلاده و یا سایر روش‌ها برای کنترل کردن آن استفاده کند. درصورتی‌که هیچ فردی در نزدیکی شما نبود، به هیچ عنوان رفتارهای ناگهانی مانند فرار انجام ندهید، چراکه باعث تحریک سگ می‌شود. سعی کنید به‌آرامی عقب‌نشینی کرده و از موقعیت دور شوید. ترجیحا به یک محیط سربسته و درون ساختمان بروید یا اگر می‌توانید از یک درخت بالا بروید.

 

در هنگام این فعالیت‌ها کاملا به سگ بی‌اعتنا باشید، زیر کوچک‌ترین لبخند یا نگاه مستقیم شما می‌تواند او را به حمله ترغیب کند. همچنین در حین دوری کردن، لوازم دفاعی خود را که در دسترس دارید، آماده کنید تا بتوانید در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. این فعالیت‌ها را به‌آرامی انجام دهید تا نهایتا بتوانید از تیررس یک سگ پرخاشگر و وحشی که موجب حراستان شده است عبور کرده و به مکانی امن برسید.

 

جمع‌بندی

حتی سگ‌های خانگی هم ممکن است به شما حمله کنند؛ در این صورت نیاز به استفاده از وسایلی مانند قلاده سگ دارید. برای خرید این وسایل می‌توانید به پت شاپ زیماپت مراجعه کنید که یک فروشگاه همه چیز تمام برای تامین وسایل موردنیاز حیوانات خانگی است. شما می‌توانید انواع اسباب بازی سگ را برای جلوگیری از ایجاد خشونت در این حیوانات، از این پت شاپ تهیه کرده و همه محصولات را با ضمانت اصالت و سلامت کالا تحویل بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت