ترفندهای مهم در یادگیری زبان فرانسه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ترفندهای مهم در یادگیری زبان فرانسه

آموختن یک زبان جدید همیشه چالش‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر این زبان، یکی از سخت‌ترین زبان‌های جهان باشد، چالش‌های آن نیز، بیشتر خواهد بود! (ترفندهای مهم در یادگیری زبان فرانسه)

در این مطلب قصد داریم با ارائه چند ترفند و نکته مهم، یادگیری این زبان شیرین را برای شما ساده‌تر کنیم.

 

متناسب با سبک یادگیری خود، جلو بروید

شما از آن دسته افراد هستید که با نوشتن یاد می‌گیرید و یا باید به آن گوش بدهید؟ شاید هم باید حتماً بخوانید..

متناسب با سبک یادگیری خود، برنامه آموزشی زبان فرانسه خود را نیز بچینید؛ این موضوع تا حدی به هدف نهایی شما از یادگیری هم برمی‌گردد. برای برقراری ارتباط در حال یادگیری هستید و یا می‌خواهید یک مترجم باشید که مثلاً کار ترجمه فارسی به فرانسوی انجام می‌دهد؟

 

زبان فرانسه را با صدا مطالعه کنید

اگر تجربه اندکی در یادگیری این زبان داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که فرانسه نوشتاری با گفتاری، متفاوت است، در حدی که عده‌ای آن را دو زبان جدا می‌بینند!

گوش کردن به صدا در حین مطالعه به شما کمک می‌کند تا درس‌ها را بهتر درک کرده و یاد بگیرید. با توجه به سطح خود، سراغ فیلم‌ها و یا کتب صوتی و پادکست‌های فرانسوی بروید.

دقت کنید که انتخاب‌های شما نباید یادگیری را برای شما سخت‌تر کند چون در مدت کوتاهی باعث دلسردی شما می‌شود.

 

به زبان مادری ترجمه نکنید

این موضوع تنها درباره زبان فرانسوی صادق نیست اما در یادگیری آن جدی‌تر است! در فرآیند آموزش، دست از ترجمه کلمات و جملات به زبان خود بردارید. شما قرار است این زبان را درک کنید و بدانید چطور از لغات استفاده کنید.

قرار نیست در ابتدا تبدیل به یک مترجم شوید، با اینکار تنها خسته می‌شوید و درصد خطای خود را بالا می‎برید. پس جلوی کلمات و جملات معنای فارسی ننویسید.

 

در یادگیری کلمات از تصاویر استفاده کنید

در قسمت قبل گفتیم، ترجمه نکنید؛ راهکار جایگزین چیست؟ استفاده از تصویر.

دایره لغات جدید را به تصاویر مختلف ربط دهید؛ می‌توانید از تصاویر واقعی استفاده کنید و یا معنا و وضعیت موردنظر را نقاشی کنید. در این حالت، معنای آن‌ها را بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرید.

این روش را تست کنید، نتیجه مثبت آن را در مدت کوتاهی خواهید دید.

 

یادگیری منظم داشته باشید

سعی کنید در یادگیری زبان فرانسوی تداوم داشته باشید؛ بهتر است مدت زمانی که در روز می‌گذارید چندان زیاد نباشد، چون قطعا خسته خواهید شد؛ مخصوصاً برای شروع.

حتی اگر روزی 15 دقیقه وقت بگذارید، در نهایت،  نتیجه خوبی خواهید گرفت، چون به طور منظم در حال آموزش بوده‌اید.

 

زبان را به زندگی روزمره خود وارد کنید

لیست خرید، برنامه هفتگی و اهداف ماهانه خود را به زبان فرانسوی بنیوسید.

آهنگ‌ها و فیلم‌های فرانسوی را در برنامه خود داشته باشید و مدتی را برای گوش دادن به پادکست هم مناسب سطح خود بگذارید.

حتی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، صفحات و وبلاگ‌هایی را پیدا کنید که مطالب خود را به زبان فرانسوی منتشر می‌کنند.

 

مرور را فراموش نکنید

مرور مطالبی که یاد گرفته‌اید فقط برای زبان فرانسوی نیست.

در حال یادگیری هر چیزی که هستید، حافظه خود را دست کم بگیرید! بله درست خواندید.

همیشه ممکن است موارد جزئی را فراموش کنید؛ حتی اگر فراموش هم نکنید، با مرور و تکرار دروس خود، درک بهتری از مسائل پیدا می‌کنید.

 

روی تلفظ خود کار کنید

تلفظ از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان فرانسوی است، چون یکی از سخت‌ترین و پر چالش‌ترین مباحث آموزشی آن است.

سعی کنید از تلفظ‌های ساده شده اجتناب کنید. حتما ابتدا شکل کامل کلمات و جملات را یاد بگیرید.

سعی کنید تا جای ممکن گوش خود را به این زبان آشنا کنید؛ کتاب صوتی و موزیک گوش بدهید، فیلم‌های کوتاه و حتی کارتون‌های فرانسوی زبان ببینید.

هدف نهایی شما از یادگیری زبان فرانسوی هر چه باشد، باید بحث تلفظ را جدی بگیرید چون در پیشرفت شما تاثیر دارد. چه بخواهید یک مترجم شفاهی باشید، چه بخواهید به فرانسه مهاجرت کنید و چه صرفاً برای سرگرمی و لذت بردن از ادبیات آن، سراغش رفته باشید.

 

سخن نهایی

امیدوارم این مطلب به شما دید اندکی داده باشد. اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید و دوست دارید کار ترجمه فرانسوی انجام دهید، می‌توانید روی کمک ترنسیس حساب کنید.

ترنسیس یک پلتفرم ترجمه تخصصی آنلاین است که به مترجمان کمک می‌کند به صورت دورکاری و بدون نیاز به خروج از خانه، سفارش ترجمه دریافت کنند. خدمات ترجمه ارائه شده شامل مواردی مثل ترجمه فیلم، ترجمه پادکست، ترجمه متون تخصصی، ترجمه رزومه و حتی ترجمه متون علمی است.

اگر سوالی دارید، حتماً در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید. مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

جدیدترین مطالب سایت