یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه موضوعاتی می تواند رسیدگی کند؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه موضوعاتی می تواند رسیدگی کند؟

یکی از تخصص های مربوط به مراجع قضایی وکیل دیوان عدالت اداری است که مسلما تا به حال نام آن به گوشتان رسیده است، اما شاید همه ی شما ندانید که وکلای دیوان عدالت اداری دقیقا به چه موضوعاتی می پردازند و کدام یک از پرونده ها را رسیدگی می کنند، اگر دوست دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا که به این موضوع می پردازیم.

 

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

مانند سایر وکلا که به امور وکالت می پردازد، وظایف وکیل دیوان عدالت اداری نیز چنین است با این تفاوت که هر موضوعی را بررسی نمی کند و فقط دعاوی مربوط به سازمان ها، نهادهایی مثل شهرداری، کمیسون های متفاوت، دعاوی ملکی و… مورد بررسی قرار می دهد این دسته از وکلا که وکیل پایه یک دادگستری نیز هستند دانش و مهارت کافی را در این زمینه به دست آورده اند از همین رو کسانی که با مشکل مواجه می شوند می توانند با مراجعه به وکلای دیوان عدالت اداری مشکل خود را به شکلی قانونی و صحیح پیش ببرند.

 

وکیل دیوان عدالت اداری به چه موضوعاتی رسیدگی می کند؟

موضوعاتی که وکلای دیوان عدالت اداری می توانند به رسیدگی آن ها بپردازند در واقع همان صلاحیت ها و اختیاراتی است آن ها دارند، از جمله این صلاحیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی

از جمله واحدهای دولتی که تصیمات و اقدامات آن ها مربوط به صلاحیت وکلای دیوان عدالت اداری است می توان به وزارتخانه ها و سازمانها و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و سازمان تامین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنها اشاره کرد.

 

تصمیمات و اقدامات ماموران واحدهای مذکور در بند الف در امور مربوطه به وظایف آنها

به اعتراضات و شکایاتی در رابطه با آرا و تصمیمات قطعی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون ها از دیگر موضوعاتیست که وکیل دیوان عدالت اداری به آن می پردازد، از جمله این کمیسیون ها می توان به کمیسیون های مالیاتی، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده 100 قانون شهرداری ها و… اشاره کرد.

 

حتی رسیدگی به شکایات قضات مشمولات قانون مدیریت خدمات کشوری و مستخدمان واحدها و موسسات نام برده در بند یک نیز توسط وکیل دیوان عدالت اداری بررسی می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک وکیل دیوان عدالت اداری به سایت گروه وکلای دیوان مراجعه نمایید.

 

وکلای دیوان عدالت اداری باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشند؟

وکیل دیوان عدالت اداری باید ویژگی هایی داشته باشد در واقع بر اساس آن ها می توان لقب خوب بودن را به یک وکیل داد و به آن مراجعه کرد، از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک وکیل باید به قدری دانش و آگاهی داشته باشد که بتواند نقاط قوت یا حتی نقاط ضعف یک پرونده را تشخیص دهد سپس راه های مختلف را شناسایی و بهترین را ارائه کند.

او باید بر اساس رعایت اصول اخلاقی روند یک پرونده را پیش ببرد، علاوه بر آن از خلاقیت خود نیز استفاده کند.

و اما مهم ترین خصوصیت یا ویژگی که یک وکیل دیوان عدالت اداری باید داشته باشد صداقت و انصاف با موکل خود است.

تمامی وکلا نه فقط وکلای دیوان عدالت اداری باید در رابطه با رازها و اسرار موکل خود امین و امانت دار باشد یعنی هیچ گاه به تبانی با طرف مقابل پرونده نپردازد.

احترام گذاشتن به موکل، قاضی و طرف دیگر پرونده از خصوصیات بارز یک وکیل است.

یک وکیل باید بتواند در حین عصبانیت آرامش خود را حفظ کرده و با آرامش اقدامات دیگر را انجام دهد در غیر این صورت ممکن است از روی خشم و نه از روی منطق پیش برود.

او هیچ گاه نباید موضوعاتی را بیان کند که از انجام آن ها عاجز است یا این که خلاف قوانین است.

برخورداری از قلم قوی نیز از دیگر ویژگی های بارز یک وکیل است، وکلایی که قلم قوی دارند می توانند نفوذ بیشتری در یک پرونده و برنده شدن آن داشته باشند.

فن بیان نیز می تواند به اندازه ی قلم تاثیر مثبت داشته باشد، یکی از کارهایی که وکیل باید انجام دهد نوشتن شکوائیه، دادخواست و… است که به نگارش خاصی نیاز دارد از همین وکیل دیوان عدالت اداری باید قلم قوی داشته باشد.

او باید در یک یا چند موضوع تخصص داشته باشد، در واقع هر چه که تخصص یک وکیل بیشتر باشد تجربه ی بیشتری نیز به دست می وسیحادرسح یآورد، برخورداری از تجربه ی بیشتر امکان موفقیت یک پرونده را نیز بیشتر می کند.

یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه موضوعاتی می تواند رسیدگی کند؟

آیا استخدام یک وکیل دیوان عدالت اداری می تواند مزیت هایی داشته باشد؟

به عقیده ی بسیاری از مردم برای پیش بردن یک پرونده در مراجع قضایی به وکیل نیازی نیست، درست است که بدون وکیل هم می توان روند یک پرونده را پیش برد اما حقیقت این است که یک وکیل با دانش و تجربه ای که دارد بهتر می تواند کارها را در دست بگیرد، کمک گرفتن از یک وکیل نیز مزیت های زیادی دارد از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

با توجه به این که در نگارش از تجربه و مهارت کافی برخوردار است در نتیجه می تواند لایحه و دادخواست شکایت را به بهترین شکل و ممکن و در کوتاه ترین زمان به دیوان عدالت اداری تحویل دهد.

 

افراد عادی به سبب این که در امور مربوط به شکایت و مراجع قضایی آگاهی و دانش کافی ندارند دچار اشتباهات زیادی می شوند که بعضا این اشتباهات آن ها را از مسیر اصلی دور می کند این در حالیست که وکیل دیوان عدالت اداری به این امور آشنایی کامل دارد به همین دلیل درصد اشتباهاتی که در این میان دارد نیز به حداقل می رسد.

 

از دیگر مزیت هایی که کمک گرفتن از وکلای دیوان عدالت اداری دارد این است که مسیر طولانی که افراد عادی در روند یک پرونده طی می کنند را در یک مسیر کوتاه طی می کند، در یک کلام می توان گفت که موکلین سریع تر به نتیجه ی دلخواه می رسند.

 

وکلای دیوان عدالت اداری حتی می توانند در دفاتر استانی دیوان عدالت اداری نیز به موکلین خود خدمت رسانی کنند.

 

 

هزینه ی وکیل دیوان عدالت اداری چقدر است؟

کاربران در خصوص هزینه ها همیشه دچار مشکل و ابهاماتی هستند و می خواهند هزینه ی دقیق وکیل را بدانند اما حقیقت این است که به هیچ عنوان نمی توان رقم دقیقی را ذکر کرد به این خاطر که یک پرونده به موارد مختلفی بستگی دارد یعنی بر اساس این موارد حق الزحمه وکیل مشخص می شود، به طور مثال این که موضوع یک پرونده چیست یا چه مدت طول می کشد یا حتی تجربه ی وکیل چقدر است می تواند تاثیر مستقیمی روی هزینه ها داشته باشد. در صورتی که می خواهید از هزینه های وکیل در رابطه با پرونده ی خود مطلع شوید توصیه می کنیم با یک وکیل صحبت کنید، او با تنظیم یک جلسه مشاوره با موکل خود و صحبت راجع به مشکلاتی که دارد هزینه را اعلام می کند.

 

لازم به ذکر است که موکل در این میان باید با صداقت کامل با وکیل خود صحبت کند و به تمام سوالاتی که از او می پرسد پاسخ دقیقی بدهد در غیر این صورت نباید انتظار موفقیت در پرونده را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وکیل پایتخت مراجعه نمایید.

یک وکیل دیوان عدالت اداری به چه موضوعاتی می تواند رسیدگی کند؟

بهترین راه برای پیدا کردن یک وکیل خوب چیست؟

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل دیوان عدالت اداری این است که در اینترنت به جست و جو بپردازید با این کار شما به سایت هایی هدایت می شوید که لیستی از بهترین وکلا را قرار داده اند، در این سایت ها در خصوص وکیل، تخصصی که دارد، تحصیلاتش، تجارب به دست آمده و… به طور کامل اشاره شده است، شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب سپس با او ارتباط برقرار کنید، توصیه می کنیم به بخش انتقادات و نظرات کاربران نیز توجه کنید آن ها در صورتی که با یکی از وکلا قرارداد بسته باشند راجع به او و نحوه ی کار کردنش نظرات خود را ثبت می کنند.

 

از این که مقاله ی ما را برای افزایش اطلاعات خود انتخاب کردید سپاس گزاریم، هدف ما از گردآروری مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود، امیدواریم که رضایت کافی را از آن داشته باشید.

 

منبع : تهران وکیل بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

جدیدترین مطالب سایت