نزدیکی برای باردار شدن + زمان مناسب آميزش جنسی برای بارداری

نزدیکی برای باردار شدن + زمان مناسب آميزش جنسی برای بارداری

نزدیکی برای باردار شدن

اگر قصد بچه دار شدن دارید و می‌خواهید باردار شوید این مطلب زمان مناسب برای آمیزش و رابطه جنسی زن و شوهر برای بچه دار شدن را بخوبی توضیح میدهد.

 

آیا با داشتن آمیزش زیاد احتمال باردار شدن بیشتر است و زمان مناسب برای باردار شدن چه زمانی است ؟

 

زمان بندی آميزش برای بارداری

مهم ترین موضوع برای افزایش شانس بارداري است. اسپرم بین سه تا پنج روز زنده میماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده است، بنابر این بهتر است به گونه‌اي برنامه‌ریزی کنید که در زمان تخمک‌گذاری به میزان کافی اسپرم زنده و سالم در لوله‌هاي رحم وجود داشته باشد. دراین پست با تشخیص زمان مناسب آميزش براي بارداري آشنا خواهید شد که منجر به افزایش شانس بارداري میشود.

 

زمان مناسب آميزش جنسی برای بارداری

این نکته مهم است که برای افزایش شانس بارداری، در روزهای نزدیک به تخمک‌گذاری و همچنین در روز تخمک‌گذاری، هرروز رابطۀ جنسی برقرار کنید. اگر با استفاده از کیت تخمک‌گذاری، زمان دقیق تخمک‌گذاری خودرا می دانید، یک روش مناسب این است یک تا دو روز قبل از زمان تخمک‌گذاری یک ‌بار آميزش براي بارداري داشته باشید و یک‌بار هم در روز تخمک‌گذاری اقدام کنید.

 

روش صحيح آميزش برای بارداری

از آنجا که تعیین یک روز دقیق بعنوان روز تخمک‌گذاری بسیار سخت است، طبق معمولً چند روز رابه اسم روزهای بارور مینامند و اقدام برای بارداري دراین روز‌ها میتواند شانس بارداري رابه میزان زیادی افزایش دهد. در زنانی که عادت ماهانۀ منظمی دارد و طول آن ۲۸ روز است، روز‌هاي باروری طبق معمولً از ۱۷ روز پیش از شروع عادت ماهانۀ بعدی شروع میشود و به مدت پنج روز آینده خواهد بود.

 

آميزش براي بارداري دراین مدت، شانس بارداري را افزایش خواهد داد. برای تعیین حدود زمان تخمک‌گذاری از روش‌هاي تعیین زمان تخمک‌گذاری استفاده کنید. آميزش براي بارداري در روزهای باروری، احتمال حضور اسپرم سالم در لولۀ رحم هنگام آزاد شدن تخمک را افزایش می دهد.

 

آميزش براي بارداري بدون مشخص بودن زمان تخمک گذاری

تعداد زیادی از زنان، ۱۲ دوره عادت ماهانه را در هر سال تجربه می کنند، اما در برخی افراد این تعداد کمتر یا بیشتر است. استرس، ورزش سنگین، کاهش یا افزایش وزن بیش از حد یا عده اي از بیماری‌ها ممکن است منجر به اختلال در دورۀ شما شود.

 

هرچه دورۀ شما نامنظم‌تر باشد، پیش‌بینی تخمک‌گذاری نیز مشکل‌تر می شود. اگر دوره‌هاي عادت ماهانه شما نامنظم است، می توانید به صورت تقریبی روز‌هاي باروری خودرا مشخص کنید. فرض کنید دورۀ شما دریک ماه ۲۸ روز، در ماه بعد ۲۱ روز ودر ماه پس ازآن ۳۲ روز باشد. طی چند ماه این تاریخ‌ها را یادداشت کنید، سپس شماره ۱۷ را از کوتاه‌ترین طول دورۀ خود کم کنید و شماره ۱۱ را از بلندترین طول دوره؛ دراین حالت روز‌هایي که در آن شانس باروری زیاد است مشخص خواهد شد.

 

اینروزها از ابتدای شروع عادت ماهانه شما ارزیابی می شود و شما بهتر است هردو روز یکبار دراین مدت آميزش براي بارداري داشته باشید تا شانس بارداري شما افزایش پیدا کند. اگر دوره‌هاي شما نامنظم است و بیش از ۳۵ روز نیز طول می کشد، لازم است با دکتر متخصص ملاقات کنید تا دکتر بتواند علت اصلی این مشکل را بررسی کند.

 

ممکن است مشکلاتی از جمله سندرم پلی‌کیستیک تخمدان، اختلال در تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن بیش از اندازه یا افزایش میزان پرولاکتین باعث این اختلال در عادت ماهانۀ شما باشد. بهتر است صبور و دور از دغدغه باشید و بدانید که شما وادار نیستید نمودار دمای پایۀ بدن تان را رسم کنید یا اعداد و تاریخ‌هاي پیچیده‌اي را ثبت و ضبط کنید تا بتوانید باردار شوید، حتی نیازی هم نیست که برای باردار شدن ارگاسم داشته باشید.

 

اگر حداقل دو یا سه بار در هفته، به طور پیوسته آميزش براي بارداري داشته باشید، دراین صورت قانون میانگین به احتمال زیاد کار خود رابه شکل صحیح انجام خواهد داد و شانس بارداري شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند.

 

نزدیکی برای باردار شدن + زمان مناسب آميزش جنسی برای بارداری

اگر به طور مرتب مقاربت داشته باشیم حاملگی رخ می دهد؟

خیر برنامه‌ریزی زمانی در امر بارداری بسیار مهم است. اسپرم قادر است ۵ ۳ روز درون بدن زن زنده باقی بماند. بهترین زمان مقاربت هنگام تخمک گذاری زن می‌باشد «طبق معمول ۱۲ تا ۱۵ روز پیش از آغاز قاعدگی بعدی». توصیه میشود که این آمیزش جنسی یک روز درمیان صورت گیرد.

 

۱»باردار شدن سهل است. خیر اینطور نیست شانس حاملگی دریک زوج بارور تنـها ۲۵% در هرماه است.

 

۲» اگر به طور مرتب مقاربت داشته باشیم حاملگی رخ میدهد. خیر برنامه ریزی زمانی در امر بارداری بسیار مهم است. اسپرم قادر است ۵ ۳ روز درون بدن زن زنده باقی بماند. بهترین زمان مقاربت هنگام تخمک گذاری زن می‌باشد «طبق معمول ۱۲ تا ۱۵ روز پیش از آغاز قاعدگی بعدی». توصیه میشود که این آمیزش جنسی یک روز درمیان صورت گیرد.

 

۳» ناباروری مشکل زنان است. ثابت گردیده ۳۵% زنان ، ۳۵% مردان،۲۰% هردو و ۱۰% عوامل ناشناخته، عامل ناباروری میباشند.

 

۴» ناباروری به مرور زمان رفع می‌گردد. خیر ناباروری یک نارسایی سیستم تولید مثلی بوده و نیاز به درمان دکتری دارد.

 

۵» ناباروری یک اختلال روانشناختی است. خیر آن گونه نیست که با القاء ذهنی بتوان ناباروری را درمان کرد.

 

۶» ناباروری یک اختلال نادر است. خیر از هر ۷ زوج یکی مشکل ناباروری دارند. اما با پیشرفت علم درمان ۸۰ تا ۹۰ درصد این زوجها موفقیت آمیز بوده و می‌توانند صاحب فرزند شوند.
 
 
۷» سن و ناباروری ارتباط چندانی باهم ندارند. خیر اوج قدرت باروری زن در سن ۲۰ سالگی می‌باشد که این وضعیت تا سن ۳۰ سالگی تقریباً ثابت می ماند. اما از ۳۵ سالگی به بعد قدرت باروری زن با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد. یک زن ۲۵ ساله که رابطه جنسی غیر محافظت شده دارد در ظرف یک سال ۸۶% شانس حاملگی دارد. این شانس در سن ۳۵ سالگی به ۵۲% ودر سنین ۴۰ تا ۴۵ سال به ۵۰ تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. احتمال ناباروری، افزایش نواقص ژنتیکی در نوزاد و عوارض بارداری پس از سن ۳۵ سالگی در زنان و سن ۵۰ سالگی در مردان افزایش مییابد.

 

۸» بلافاصله پس از قطع قرص هاي ضد بارداری حاملگی روی میدهد. خیر پس از قطع مصرف آن گونه قرص‌ها ۱ تا ۶ ماه «به طور متوسط ۳ ماه» طول میکشد تا زن قدرت باروری خودرا باز یابد.

 

۹» چنانچه زوجی پس از چند ماه موفق نشدند بچه دار شوند نابارور تلقی می گردند. خیر زوجی نابارور تلقی می‌گردند که پس از یک سال تلاش زن باردار نشده باشد.بنابر این چنانچه تا یک سال نزدیکی جنسی «بدون پیش گیری و به قصد تولید مثل» موفق به بچه دار شدن نشدید نگران نشوید اما پس از یک سال به دکتر مراجعه کنید.

 

۱۰» اگر اولین فرزند براحتی متولد شده باشد احتمال ناباروری در زوج منتفی می‌گردد. خیر تعداد زیادی از زوجین پس از متولد شدن اولین فرزندشان دچار مشکلات ناباروری می گردند.

 

چند نکته مهم در رابطه با حاملگی:

 

۱» اگر تصمیم دارید صاحب فرزند شوید حین مقاربت از مواد لغزنده کننده «حتی محلول در آب» و یا بزاق دهان استفاده نکنید. زیرا که این دو موجب کشته شدن اسپرم می‌شوند.

 

۲» برای باردار شدن زن، رسیدن به مرحله ارگاسم «اوج لذت جنسی» در مردان ضروری اما برای زنان غیر ضروری ست.

 

۳» کشیدن سیگار جنبندگی و تحرک اسپرمها را کاهش میدهد مصرف الکل از کیفیت و کمیت اسپرم میکاهد مصرف مواد مخدر شمار و کیفیت اسپرمها را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد بنابر این مردانی که قصد دارند پدر شوند حداقل از ۶ ماه قبل از حاملگی همسرشان می بایست از استعمال سیگار، الکل، هرگونه مواد مخدر و کافئین جدا خودداری کنند.

 

همچنین مردان باید رژیم غذایی و تناسب اندام خودرا التیام بخشیده و از مصرف هرگونه دارو «مگر به تجویز دکتر» خودداری کنند. همچنین مردان باید سعی کنند کمتر در دسترس محیطهای آلوده به مواد سمی قرار گیرند. وان آب داغ، جکوزی و سونایی که بیش از ۳۰ دقیقه بطول انجامد به طور موقت تولید اسپرم را کاهش میدهد. مصرف ویتامین E و روی تولید اسپرم را افزایش میدهد.

 

۴» زنان نیز میبایست شدیدا از سیگار، مشروبات الکلی، کافئین و هرگونه مواد مخدر حداقل از ۶ ماه پیش از باردار شدن اجتناب کنند. تناسب اندام در زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است اضافه وزن و یا کاهش وزن در کیفیت زایمان تاثیرگذار است. زنان می بایست در رژیم غذایی خود حتماً کلسیم، فولیک اسید، روی، آهن و ویتامینها را بگنجانند و از مصرف غذا هاي دریایی خودداری کنند «بعلت تجمع جیوه در بدن آبزیان». زنان پیش از حاملگی میبایست تست پاپ اسمیر و معاینات لگنی را انجام دهند. همچنین باید از سلامتی دندان هاي خود خاطرجمعی یابند.

 

۵» پیش از بارداری زن و مرد هردو می بایست از سلامتی جسمی و روانی برخوردار باشند. نباید به هیچ یک از بیماریهای منتقله از راه جنسی مبتلا باشند. و حتماً مشاوره ژنتیکی را انجام داده باشند.

 

۶» توصیه می‌گردد زنان پیش از بارداری واکسن سرخک وسرخجه، آبله مرغان، یادآور کزاز دیفتری و هپاتیت B را بزنند. فاصله واکسیناسیون و حاملگی باید حداقل ۳ ماه باشد.

 

۷» با آزمایش ادرار و تعیین سطح hCG خون میتوانید از باردار بودن خود مطمئن گردید. تست حاملگی ادرار پس از دوهفته «۱۰ تا ۱۴ روز» از لقاح قابل انجام است. تست حاملگی از طریق خون نیز میسر است. تست خون دقیق تر بوده و پس از گذشت ۷ تا ۱۲ روز حاملگی قابل تشخیص است.

 

۸» زنانی که از فشار خون بالا، دیابت و صرع رنج می برند میبایست زیر نظر دکتر اقدام به بارداری کنند.

 

۹» فاصله زمانی میان دو زایمان حداقل باید ۳ سال باشد.

 

۱۰» چنانچه قصد دارید صاحب فرزند شوید حداقل از ۶ ماه قبل خودرا آماده کرده و برای این امر سرنوشت ساز برنامه ریزی کنید. حتماً از ۶ ماه قبل و تا به دنیا آمدن فرزندتان تحت نظر یک متخصص زنان و زایمان قرار گیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت