استفاده بهینه از کولر آبی در تابستان

استفاده بهینه از کولر آبی در تابستان

استفاده بهینه از کولر آبی در فصل تابستان

استفاده بهینه از کولر آبی : کولر های آبی در تابستان بیشترین کارکردها را دارند و همین باعث شده تا برترین استفاده را از انها بکنیم ، در ادامه با ما همراه باشید .

 

به گزارش تالاب در شهرهای گوناگون کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی و تفاوت‌های جوی نوع وسیله سرمایشی که مورد استفاده قرار مي‌گیرد متفاوت هست، همان‌طور که پیش از این هم توضیح دادیم، کولرهای گازی مناسب منطقه آب و هوایی گرم و مرطوب‌اند و کولر‌های آبی برای مناطق معتدل مناسب‌اند.

 

گرچه به طور کلی صاحبان آپارتمان‌های کوچک و نقلی همواره استفاده از کولرهای آبی را ترجیح مي‌دهند، چرا که هم هزینه‌های کمتری برایشان ایجاد مي‌کند و هم این که کولر گازی برای فضاهای کوچک خیلی کارایی ندارند، بنابراین شما هنوز هم با وجود تکنولوژی بالاتری از آن شاهد کاربرد این محصول در کشور هستید.

 

کلید هوشمند کولر آبی

کلید هوشمند برای کولر‌های آبی مزایای بسیاری دارد، شما مي‌توانید به وسیله این وسیله دمای مناسب برای محیط تعریف کنید، مي‌توان دمای محیط را توسط دماسنج چک کنید، این کلید با کنترل میزان آب مصرفی کولر از هدر رفتن بی‌رویه آب جلوگیري مي‌کند،

 

مصرف انرژی الکتریکی را به وسیله تنظیم تایمر کاهش مي‌یابد، همین طور عمر قطعات الکترونیکی مثل، الکتروموتور و پمپ آب آن زیاد مي‌شود، چرا که در برابر قطع و وصل شدن برق هنگام قطعی ناگهانی برق مقاومت دستگاه را افزایش مي‌دهد و در نهایت این که از خشک شدن پوشال‌ها جلوگیری کرده و دیرتر خراب مي‌شوند.

 

بد نیست بدانید که کلید هوشمند کولر آبی به شما امکان بازرسی از راه دور به وسیله ریموت را هم مي‌دهد. اگر کولر شما کلید هوشمند نداشته باشد هم مي‌توانید با هزینه بسیار کمی آن را تهیه و نصب کنید، دقت داشته باشید

 

که تعداد زیادی از محصولات موجود در بازار دارای ترموستات میباشند، اما این ترموستات برای کولر گازی مناسب هست و اگر شما در مکانی که کولر آبی روشن باشد دماسنجی نصب کنید خواهید دید که با وجو این که دما را بالا نشان مي‌دهد، هوا سرد هست.

 

محاسن و معایب کولر آبی

کولر‌های آبی با وجود مزایای فراوانی چون قیمت مناسب دستگاه و هزینه انرژی مصرفی، بازده سرمایش بالا و مصرف پایین انرژی، معایبی هم دارند، در واقع در صورت سرویس نکردن به موقع دستگاه دچار اشکالاتی از قبیل؛ گرفتگی پوشال و پمپ یا زنگ‌زدگی اجزای داخلی کولر مي‌شوند، یکی دیگر از محدودیت‌های کولرهای آبی محدود بودن گزینش درجه سرما هست.

 

کولرهای آبی بر اساس میزان مصرف انرژیشان یا در واقع میزان قدرت موتور دستگاه تقسیم‌بندی مي‌شوند و اندازه انها نیز بر این اساس تغییر مي‌کند.

 

برندهای بسیار زیادی در حال حاضر در بازار کولر‌های آبی وجود دارد که بیشتر انها نیز ایرانی میباشند و مرغوبیت کافی نیز دارند، از جمله مي‌توان به سپهر الکتریک، آبسال، خزر، برفاب، انرژی و … اشاره کرد.

 

استفاده بهینه از کولر آبی

استفاده بهینه از کولر آبی در تابستان

 

۸ توصیه برای استفاده از کولر آبی

دقت کنید هنگام خرید دستگاهی که گزینش مي‌کنید دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی باشد و با دقت به برچسب انرژی بالاترین کارایی را داشته باشد.

 

یک کولر مناسب کولری هست که کانال‌کشی آن مسیر طولانی نداشته باشد و حتي‌الامکان کوتاه‌ترین مسیر برای کانال‌کشی گزینش شود، اگر کانال‌های شما خارج از ساختمان باشد، حتما حواستان باشد.

 

به وسیله عایق‌کاری با پشم شیشه یا عایق‌های دیگر از گرم شدن کانال‌ها و هدر رفتن سرما در اثر تابش مستقیم نور خورشید بر آنها پیشگیري شود که گاهی نصب یک سایبان ساده بر روی کولر و کانال هم موثر هست.

 

محیط پوشال‌های کولر از لحاظ رشد باکتری و قارچ بسیار مستعد هست، هم از نظر دما و هم مواد خوراکی و رطوبت به اندازه کافی شرایط برای رشد قارچ‌ها مهیا هست، که این باکتری‌ها مي‌توانند مریضی‌های تنفسی در افراد منزل ایجاد کنند.

 

همین طور تجزیه پوشال‌ها سبب آزاد شدن مواد و گازهایی مي‌شود که اضافه بر انتشار بوی بد برای سلامتی نیز زیان آور هست.

 

به آب مخزن کولر، محلول ضدعفونی کننده سانوسیل اضافه کنید و گذشته از هر زمان استفاده از کولر به مدت ۱۵ دقیقه پمپ را به تنهایی روشن کنید تا پوشال‌ها کاملا خیس شود.

 

بدنه فلزی کولر و اجزای الکتریکی آن در کنار آبی که درون کولر در جریان هست مي‌تواند خطر برق گرفتگی را برای شما در پی داشته باشد، بنابراین حتما کار تعمیر و راه‌اندازی آن را به افراد ماهر در این اساس بسپارید.

 

یادتان باشد با دقت به منطقه آب و هوایی محل سکونتتان کولر گزینش کنید، ضمن این که کولر بزرگ تر هرگز به معنای رفاه و خنکی بیشتر نیست، بلکه تنها مصرف برق بیشتری در پی دارد.

 

منبع :persianfun.org
جدیدترین مطالب سایت