بیش از 70 درصد هتل‌ های کشور خالی هستند | هتل‌های لاکچری

بیش از 70 درصد هتل‌ های کشور خالی هستند | هتل‌های لاکچری

هتل هایی که خاک میخورند !

هتل داران اتاق‌هایشان را به یک سوم قیمت مصوب اجاره می‌دهند. نداشتن برنامه جامع برای ورود گردشگر خارجی و رونق صنعت گردشگری در ایران . با 400 هزار تومان یک سفر هوایی 4 روزه و اقامت دریک هتل 4 ستاره مشهد را تجربه کنید . اگر خواهان اقامت در هتل هاي 5 ستاره هستید باید سرکیسه را کمی شل کنید و حدود 200 هزار تومان بیشتر پول بدهید.
 
 
البته اوضاع قیمت تورهای داخلی و اقامت در هتل‌هاي ایران همیشه به این خوبی نیست. کافی است که ایام نوروز یا تعطیلات تابستانه قصد سفر کنید . آن وقته که وادار هستید 2 و حتی 3 برابر این قیمت‌ها هزینه کنید.
 
 
با این وجود هتل داران از حال ناخوش فعالان این صنعت میگویند. حمزه زاده رییس جامعه هتل داران با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد، به پول نیوز میگوید: بیش از 70 درصد هتل‌هاي کشور خالی هستند و هتل داران ناچارند اتاق‌هاي خود رابه نصف قیمت مصوب اجاره دهند. اتاقی که قیمت آن شبی 300 هزار تومان است اینروزها به کمتر از 100 هزار تومان اجاره داده میشود.
 

آنگونه که این فعال صنفی میگوید در حال حاضر هزینه یک شب اقامت دریک هتل تک ستاره به همراه صبحانه،ناهار و شام 25 تا 30 هزار تومان است . در حالی‌که برای یک شب اجاره یک خانه مسافر بدون وعده غذایی باید حداقل دو برابر این رقم هزینه کنید. با این وجود به اشتباه این تصور در بین بسیاری مردم وجوددارد که اسکان دراین خانه ها شخصی که از امنیت و نظافت لازم برخوردار نیستند، به صرفه است.

 

رقابت نابرابر میان خانه مسافرها و هتل‌هاي کشور

” 35 درصد درآمد هتل داران صرف پرداخت مالیات وعوارض میشود ؛ همین مساله رقابت ناعادلانه اي میان خانه مسافرها و هتل‌هاي کشور ایجاد کرده است”. این تنها یکی از مشکلاتی است که رییس جامعه هتل داران معتقد است سودفعالیت دراین صنف رابه شدت کاهش داده است . او ادامه میدهد : در همه ی جای جهان درآمد هتل‌ها بیش از این که از اجاره اتاق باشد از خدمات جانبی است اما بدلیل محدودیت‌هاي موجود در ایران هتل‌ها درآمد چندانی از تفریح‌ها ندارند.

 

هتل‌هاي لاکچری

دراین میان هستند کسانی که معتقد به بالابردن حاشیه سود هتل‌داران از طریق بازاریابی و کاهش هزینه‌هاي خود هستند. غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی زنجان در اینباره به پول نیوز می گوید: عده اي از هتل داران فکر میکنند که باید در روزهای پر رونق گردشگری پول بیشتری از مشتری دریافت کنند تا جبران روزهای رکود شود .

 

به گفته او ، خدمات هتل داری در ایران بسیار محدوده بوده و جوابگوی نیاز تمامی‌سطوح خانوار با هر سطح درآمدی نیست. اقامت در هتل‌هاي به نوعی لاکچری تلقی می شود. اما در تمام جهان هتل‌ها خدمات متنوعی ارائه می دهند و از کم ترین سطح درآمدی تا بالاترین می تواند در هتل‌هایي متناسب با توان مالی خود اسکان پیدا کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت