پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

آشنایی با منع مصرف غذا ها قبل سفر با هواپیما

برای داشتن سفری راحت و خوش باید از مصرف موارد زیر اجتناب کنیم شاید شما هم جزو آن دسته از مسافران هواپیما هستید که در طول سفر با خود غذا یا اسنک می آورند. اگر چه ممکن هست غذاهایی که شما به همراه خود می آورید سالم و خوب باشند اما شاید انتخاب مناسبی برای سفرهای هوایی نباشند.

به گزارش تالاب:بعنوان مثال تعداد زیادی از مواد خوراکی موجب نفخ، کاهش یا افزایش فشار خون یا حتی حالت تهوع میشوند که در این مقاله به بعضی از انها اشاره کرده ایم. بنابراین این بار گذشته از سفرهای هوایی خود، خوب در مورد مواد خوراکی که مصرف میکنید توجه کنید تا مشکلی در طول پرواز برایتان بوجود نیاید.

 

غذاهای سرشار از پروتئین

مصرف غذا هاي سرشار از پروتئین مثل تخم مرغ، پودرهای پروتئین یا گوشت گذشته از پرواز انتخاب خوبی نیست از این رو که میکروب هایي ساخت میکنند که موجب گاز سولفید هیدروژن میشوند. گرچه تقریبا 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد تا این گاز در بدن شما ساخت شود، بنابراین اگر سفر شما 1 تا 2 ساعت پس از مصرف این غذاست، اشکالی ندارد اما برای پروازهای بلند مدت بهتر هست که از خوردن مواد حاوی پروتئین خودداری کنید.

 

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ یا گوشت قبل از پرواز انتخاب خوبی نیست

 

آجیل

آجیل هایي چون بادام، شاه بلوط، کتان، فندق و پسته سرشار از فیبرهای قابل تخمیر میباشند که جزو مواد نخست گاز روده به حساب می‌آیند. اگر چه این مواد برای بدن بسیار خوب و لازم میباشند اما منجر به ساخت گاز روده میشوند. مشکل اینجاست که هر چه ارتفاع و فشار هوا بیشتر می‌شود، گاز روده شما نیز افزایش می یابد.

 

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

آجیل هایی چون بادام، شاه بلوط، کتان، فندق و پسته را قبل از پرواز مصرف نکنید

میوه های خشک

بیشتر میوه هاي خشک، به خصوص اگر به مقدار زیادی مصرف شوند، موجب ساخت سوربیتول و فیبر و به تبع گاز روده می‌شود.
پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

اکثر میوه های خشک، موجب تولید سوربیتول و فیبر و به تبع گاز روده می شود.

آدامس بدون قند و نعنایی

این مواد دارای الکل هاي قندی از جمله زایلیتول، مانیتول و سوربیتول میباشند که هضم غذا را سرعت می بخشند. از این رو ممکن هست که شما احساس نفخ یا اسهال کنید. مطمئنا شما هم دوست ندارید که در این شرایط در هواپیما به سر برید.

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

هنگام پرواز از آدامس بدون قند و نعنایی استفاده نکنید

نخود

اگر چه این ماده اسنک بسیار مقوی و سالمی هست اما بعنوان اسنکی برای سفرهای هوایی اصلا انتخاب خوبی نیست. حتما میدانید که حبوبات، به خصوص نخود، موجب ایجاد گاز معده می‌شوند. بنابراین بهتر هست که گذشته از پروازتان از خوردن این مواد به شدت بپرهیزید.

 

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیمابهتر است که قبل از پروازتان از خوردن حبوبات به شدت بپرهیزید

چیپس

چیپس نه تنها ارزش خوراکی ندارد بلکه سرشار از چربی و نمک نیز هست. این ماده به علت نمک زیادی که دارد موجب ورم دست ها و پاها می‌شود. به علاوه ممکن هست پس از مصرف آن نشانه هایي از رفلکس اسید را نیز دیدن کنید. بنابراین اگر نمیخواهید که در طول پرواز چنین مشکلاتی گریبان تان را بگیرد، از خوردن چیپس گذشته از سفرهای هوایی تان خودداری کنید.

پرهیز از این غذاها قبل سفر با هواپیما

از خوردن چیپس قبل از سفرهای هوایی تان خودداری کنید

 

جدیدترین مطالب سایت