گلچینی از 15 انشا درباره کتاب و کتابخوانی برای دانش آموزان

مجموعه : انشا
گلچینی از 15 انشا درباره کتاب و کتابخوانی برای دانش آموزان

مطالعه کتاب یکی از مفیدترین سرگرمی هایي اسـت کـه هر شخصی می توانند برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب کنند و چه بهتر کـه ما بـه عنوان بزرگتر بـه کودکانمان این موضوع مهم را بیاموزیم. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز 15 انشا درباره کتاب و کتاب خوانی منتشر کرده ایم کـه برای تمرین هاي‌ انشا مدرسه تان از آنها کمک بگیرید.

 

انشا در مورد کتاب یار مهربان من

دراین مطلب از مجله تالاب چند انشا در مورد کتاب و کتابخوانی با مقدمه، بدنه و نتیجه برای پایه هاي‌ دبستان و متوسطه برای شـما دانش آموزان زرنگ و کوشا آماده کرده‌ایم. امیدواریم این مطلب در نوشت انشاهای مناسب بـه شـما کمک کند. از این مطلب می توانید بـه عنوان یک مقاله برای راهنمایی در مورد اهمیت و فواید کتاب و کتاب خوانی، فایده هاي‌ کتاب، انواع کتاب و … هم استفاده کنید.

 

1. انشا درباره کتاب، یار مهربان من

انشا درباره کتاب، یار مهربان من

کتاب می تواند یکی از دوستان بسیار خوب و صمیمی ما باشد چون بدون هیچ توقعی بـه ما چیزهای زیادی یاد می‌دهد و ما از هم نشینی با آن لذت زیادی می‌بریم. کتاب یار مهربانی اسـت کـه ما را بـه دل داستان ها و تخیلات زیبا میبرد و درباره چیزهایی کـه شاید تا بـه حال ندیده باشیم با ما صحبت میکند.

 

من کتاب خواندن را دوست دارم و هر وقت تنها میشوم شروع بـه خواندن کتاب داستان هایم می کنم. البته کتاب هاي‌ زیادی با موضوعات مختلف چاپ شده کـه هر کدام ممکن اسـت برای سنین خاصی مناسب باشند. مثلا من بـه خواندن کتاب هایي کـه پدر و مادرم مطالعه می کنند علاقه اي ندارم اما شاید بزرگ تر شوم دوست داشته باشم انها را بخوانم.

 

کتاب ها رفتار خیلی جالبی دارند. تا وقتی با انها کاری نداری و بـه سراغ شان نمی‌روی هیچ حرفی نمی‌زنند اما کافی اسـت کـه نخستین صفحه انها را باز کنی، ناگهان پیوسته و بدون وقفه حرف میزنند و حرف می‌زنند تا این‌که بـه آخرین صفحه آنها برسی.

 

خواندن کتاب فواید زیادی دارد و ما با مطالعه می توانیم با فرهنگ ملت هاي‌ مختلف آشنا شویم، در تاریخ سفر کنیم و حتی بـه آینده هم سر بزنیم. امیدوارم هیچ کدام از ما از این یار مهربان غافل نشویم و قدر آن را بدانیم.

 


مطالب مشابه: انشا در مورد رشد جمعیت ایران و کل دنیا


 

2. انشا در مورد کتاب و کتابخوانی

انشا در مورد کتاب و کتابخوانی

متاسفانه، در کشور ما سطح مطالعه کتاب سالانه بسیار پایین اسـت و این موضوع واقعاً غم‌انگیز و نگران‌کننده اسـت. بـه نظر می رسد کـه ما از کتاب ترس داریم و گریزانیم، بـه گونه‌اي کـه حتی بـه قطر کتاب هم نگاهی نمی‌اندازیم.

 

جدا از این مسئله کـه ممکن اسـت ندانیم کـه چه میزان بار علمی در هر کتاب وجوددارد و آیا آن کتاب لایق تعداد صفحات بیشتری اسـت یا خیر، هر کس بـه دنبال سبک کتابی اسـت کـه با سلیقه‌اش مطابقت دارد. برخی از افراد شعر میخوانند، برخی بـه تاریخ علاقه‌مندند و دسته دیگر بـه کتاب‌هاي‌ روانشناسی علاقه‌مندند و…

 

هدف از زندگی، زندگی کردن با بار علمی بالاست، نه این‌که در نهایت بـه جایگاه جهل و نادانی برسیم. با مطالعه دو ساعته روزانه، میتوانیم در موضوعات مختلف آگاهی کسب کرده و اظهار نظر و تبادل اطلاعات کنیم و مسیر زندگی خودرا تغییر دهیم. کتاب و کتابخوانی بسیاری از مزایایی را بـه همراه دارند کـه در زیر بـه برخی ازآن‌ها اشاره میکنیم:

 

1- افزایش دانش و آگاهی: کتاب‌ها بـه عنوان یکی از منابع اصلی دانش و آگاهی شناخته میشوند. با خواندن کتاب‌ها، می توانید بـه دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا کنید و دانش خودرا افزایش دهید.

 

2- تقویت مهارت‌هاي‌ زبانی: خواندن کتاب‌ها میتواند بـه تقویت مهارت‌هاي‌ زبانی شـما کمک کند. این فرآیند شامل التیام دایره واژگان، تقویت گرامر و نحوه استفاده از زبان اسـت.

 

3- التیام تمرکز: خواندن کتاب‌ها می تواند بـه التیام تمرکز و توجه شـما کمک کند. این فرآیند شامل تمرکز بیشتر بر روی متن و تمرین مهارت‌هاي‌ تمرکز و توجه اسـت.

 

4- کاهش استرس: خواندن کتاب‌ها میتواند بـه کاهش استرس کمک کند. برخی کتاب‌ها موضوعات مرتبط با مدیریت استرس و روان‌شناسی دارند کـه میتوانند در کاهش استرس شـما موثر باشند.

 

5- تقویت مهارت‌هاي‌ شناختی: خواندن کتاب‌ها میتواند بـه تقویت مهارت‌هاي‌ شناختی شـما نیز کمک کند. این فرآیند شامل تقویت حافظه، توانایی حل مسئله، تقویت مهارت‌هاي‌ تفکر و تحلیل اسـت.

 

6- تحول شخصی: خواندن کتاب‌ها میتواند بـه تحول شخصی شـما کمک کند. برخی کتاب‌ها موضوعاتی مانند رشد شخصی، توسعه شخصی، مدیریت زمان و مهارت‌هاي‌ اجتماعی را پوشش میدهند کـه می توانند بـه التیام زندگی شخصی و حرفه‌اي شـما کمک کنند.

 

7- لذت بردن: خواندن کتاب‌ها می تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد. انواع کتاب‌ها و سبک‌هاي‌ مختلفی وجود دارند کـه می توانند بـه سلیقه شـما و علاقه‌مندی‌هاي‌ شـما پاسخ دهند و لذت‌بخش باشند.

 

نتیجه گیری انشای کتاب دوست خوب من

نتیجه‌گیری این اسـت کـه اگر شـما مطالعه دو ساعته روزانه را در قالب زمانی بیشتر، مانند دو ساعت در هفته، در ماه یا درسال درنظر بگیرید، میتوانید شاهد تغییراتی در خودتان باشید. بـه گفته یکی از بزرگان: “اگر می خواهید بدانید با چه افرادی در ارتباط خواهید بودو در چه موقعیتی خواهید بود، کتاب بخوانید.” بـه هرحال، کتاب میتواند بـه رشد سطح فرهنگ و درک بین‌ المللی انسان‌ها از یکدیگر کمک کند. این مسئله بسیار مهم اسـت.

 

3. انشا در مورد کتاب یار مهربان برای نوجوانان

انشا در مورد کتاب یار مهربان برای نوجوانان

انشا زیبا درباره کتاب

کتاب یار مهربان ماست. دوستی بی ریا و صادق کـه بودنش در زندگی ما بسیار سودمند اسـت. این دوست از هر دری برای ما سخن میگوید و گاهی اوقات نیز بـه درد و دل ما گوش میکند بدون آن کـه قضاوتی کند، و ما را در مسیری هدایت میکند کـه بـه سوی کمال و آگاهی اسـت. کتاب ها آگاهی بخش انسان هستند و باعث می شوند ذهن خواب آلوده ي بسیاری از افراد هوشیار شود.

 

کتاب دوستی اسـت کـه هر جا ودر هر زمان از شبانه روز می توانید بـه آن دسترسی داشته باشد و همیشه برای همه ی فرصت دارد بـه شرطی کـه شـما نیز وقتی را برای با او بودن داشته باشید. کتاب ها جهانی تازه بـه انسان معرفی می کنند کـه می‌توان بدون محدودیت هاي‌ دنیای خود در آن جا زندگی کرد و ازآن لذت برد.

 

دوستی با کتاب برای انسانها بسیار سودمند اسـت و اگر در زندگی ما حضور داشته باشند میبینیم کـه چقدر در شرایط مختلف بـه کمک ما می‌آیند و باعث می شوند تصمیم درست تری بگیریم. این یار مهربان را باید از کودکی با فرزندان خود آشنا کنیم و از جذابیت هاي‌ آن برای کودکان بگوییم تا در آینده جامعه اي داشته باشیم کـه با کتاب دوست هستند و آنها را مطالعه می کنند.

 

تکنولوژی نیز دراین مسیر می تواند بـه کمک ما بیاید. کتاب هاي‌ الکترونیکی برای اکثریت ما قابل معرض هستند و همین فرصتی اسـت تا ازآن نیز در جهت افزایش مطالعه استفاده کنیم. کتاب هاي‌ صوتی نیز گزینه ي دیگری اسـت کـه از جذابیت خاص خودش بر خوردار اسـت و بـه اسانی قابل استفاده می باشد. نکته ي مثبت درباره ي کتاب هاي‌ صوتی این اسـت کـه در هر شرایطی حتی زمانی کـه در اتوبوس یا مترو هستید هم می توانید ازآن استفاده کنید.

 

4. انشا ادبی و بلند با رعایت مراحل نوشتن در مورد کتاب

انشا ادبی و بلند با رعایت مراحل نوشتن در مورد کتاب

مقدمه انشا در مورد کتاب

برای ورود بـه دنیایی فراتر از انچه کـه در ذهن وجوددارد باید سختی هایي تحمل کرد، برای دانستن چراهایی کـه در سر و آرزوهایی کـه در دل اسـت روزها و ماه ها باید وقت گذاشت، هزینه کرد، سفر رفت، افراد مختلفی را دید اما راهی کوتاه وجوددارد و آن خواندن کتاب در ژانرهای مختلف می باشد.

 

بدنه انشا در مورد کتاب

هر برگ کتاب ما را بـه جهانی فراتر از انچه دیده ایم میبرد، برگهای کتاب مانند بال هایي هستند کـه ما را در سراسر دنیا، از جهان گذشته تا آینده بـه گردش در می آورند، سفری هیجان انگیز بـه اعماق دریاها و اوج آسمان ها کـه در آن هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند.

 

کتاب ها با موضوعات متنوع بـه ما قدرت انتخاب می دهند تا از آنچه کـه میخواهیم لذت ببریم، با انتخاب کتاب خوب کـه از دل یک نویسنده اي توانا برآمده می توانیم وارد قلمروی از دانش بشویم، چه بسیار از موضوعات هستند کـه از دنیای اطراف ما میگویند از سال ها قبل و تاریخ بشریت و چه بسیار موضوعات علمی کـه با خواندن آنها سزح معلومات ما بالا میرود.

 

در طول شبانه روز حتماً دقایقی وجوددارد کـه بـه بطالت میرود، در ترافیک هاي‌ طولانی و یا سرگرم کارهای نامربوط . با برنامه ریزی میتوان دقایقی ازآن را صرف خواندن صفحات کتابی کنیم کـه دوست داریم آن وقت تاثیرش را در زندگی خواهید دید.

 

پدر و مادران با خواندن کتاب می توانند الگوی مناسبی برای کودک خود باشند آنها زندگی را هم چون کتاب برای فرزند خود شرح می دهند و فرزند مشتاق بـه خواندن میشود، کتاب ها هرگز فرزندان را تنها نمی گذارند و برای آنها دوستی مفید می باشند و بـه سلامت ذهن و هوش آنها کمک می کنند. چه خوب اسـت کـه در میان هدایایی کـه بـه دیگران می‌دهیم کتاب را نیز بگنجانیم.

 

اینروزها کتاب هاي‌ صوتی متنوعی نیز وجوددارد کـه می توانید با انجام کارهای دیگرتان بـه شنیدن کتاب بپردازید. هرچند کـه لذتی کـه در ورق زدن کتاب وجوددارد در شنیدن کتاب با صدای دیگران نیست اما نکات مثبتی دارد کـه نمیتوان آن را نادیده گرفت.

 

نتیجه گیری انشا در مورد کتاب

در انتخاب کتاب باید دقت کرد کتابها در تمامی سنین و ژانرهای مختلف نگاشته شده اند پس باید با توجه بـه سن و سال و علاقه خود آنچه را کـه می‌خواهیم و مناسبمان اسـت انتخاب کنید تا با محتوای مناسبش در دریای بیکرانش غرق شویم.

 

5. موضوع انشا، در مورد کتاب و کتابخوانی

موضوع انشا، در مورد کتاب و کتابخوانی

من کتاب خواندن را دوست دارم و هر بار کـه کتاب میخرم سریع آن را می‌خوانم و برای دیگران هم تعریف می کنم. کتاب خواندن برای ما بچه ها بسیار مفید اسـت و باعث می‌شود اطلاعات زیادی را بـه دست بیاوریم و چیزهای جدیدی یاد بگیریم کـه قبلا بلد نبودیم.

 

خواندن کتاب برای فکر و یاد گیری ما نیز بسیار خوب اسـت و وقتی کتاب میخوانیم باید شخصت ها و منظره ها را در ذهن خود تصور کنیم و این موضوع باعث می‌شود بهتر فکر کنیم و خلاق تر باشیم. وقتی کتاب می‌خوانیم سوالات ما نیز بیش تر می‌شود و برای پیدا کردن جواب همین سوال ها وادار می شویم کتاب هاي‌ بیش تری را مطالعه کنیم و یا از بزرگ تر ها درباره مسائلی کـه نمی‌دانیم سوال کنیم و با اینکار اطلاعات ما زیاد می‌شود.

 

همچنین کتاب خواندن باعث میشود معنی کلمه هایي کـه نمیدانیم را یاد بگیریم. کتاب ها بـه ما یاد می دهند کـه آدم هاي‌ خوب و بد چطور هستند و بـه همین دلیل ما دیگر گول آدم هاي‌ بد را نمیخوریم و تشخیص می‌دهیم آنها چه وقت حقیقت و چه وقتی دروغ میگویند.

 

وقتی کتابی را بخوانیم کـه نوشته هاي‌ خوب و مثبتی دارد حس خوبی پیدا می کنیم، مثل زمانی کـه با دوست هایمان حرف می‌زنیم. اگر کتاب بخوانیم در آینده آدم بهتری خواهیم بودو می توانیم برای دوستان خودمان هم مفید باشیم و جامعه ي بهتری بسازیم.

 

6. انشا درباره کتاب و کتاب خوانی برای دانش آموزان

انشا درباره کتاب و کتاب خوانی برای دانش آموزان

مقدمه انشا

کتاب خوب دوست ماست. کتاب میتواند چیزهای مفید زیادی بـه ما یاد بدهد و علم و دانش ما را زیاد کند یا ما را برای ساعت ها سرگرم کند.

 

بدنه انشا

کتاب ها موضوع هاي‌ مختلفی دارند. بعضی کتاب ها داستان‌هاي‌ مختلفی را برای ما تعریف می کنند. یک کتاب میتواند درباره داستان‌هاي‌ حیوانات، داستان هاي‌ واقعی یا خیالی و ماجراهای جالب باشد. بعضی کتاب ها هم ما را بـه جاهای دور مثل کشور های دیگر، سیارات دیگر یا گذشته و آینده میبرند.

 

یک کتاب می تواند ما رابا افراد مختلف مثل دانشمندها، قهرمان ها و پادشاه ها آشنا کند. بعضی از کتاب ها هم بـه ما چیزهای جدید یاد میدهند. مثل این‌که حیوانات چگونه زندگی می کنند، ستاره‌ها چرا در آسمان می‌درخشند، ماشین‌ها چگونه کار می کنند یا چرا مریض می شویم؟

 

بعضی از کتاب ها برای سرگرمی هستند و می توانند ما رابا لطیفه هاي‌ بامزه یا قصه هاي‌ خنده دار بخندانند. بعضی از کتاب ها هم برای یاد گرفتن درس هاي‌ مدرسه مثل ریاضی و علوم هستند و تمرین هاي‌ زیادی دارند.

 

کتاب ها اندازه هاي‌ مختلفی دارند. بعضی از کتاب ها کوچک هستند و می توانیم آن‌ها را در جیب خودمان بگذاریم و هرجایی با خودمان ببریم. بعضی از کتاب ها هم کمی بزرگتر هستند. کتاب ها میتوانند صفحه هاي‌ کمی داشته باشند یا طولانی باشند و صفحات زیادی داشته باشند.

 

کتاب میتواند همیشه درکنار ما باشد حتی وقتی تنها هستیم. ما میتوانیم هر وقت کـه دوست داشتیم کتاب بخوانیم و ازآن لذت ببریم. البته ما باید فقط کتاب هاي‌ مفید و مناسب سن خودمان را بخوانیم. من کتاب هاي‌ قصه و کتاب هایي کـه چیزهای مفید بـه ما یاد می دهند را بیشتر دوست دارم. پدر و مادرم برای من کتاب هاي‌ زیادی میخرند. من کتاب هایي کـه پدر و مادرم برایم میخرند را بـه دوستانم هم قرض می دهم.

 

من عضو کتابخانه مدرسه هم هستم. کتابخانه مدرسه ما کتاب هاي‌ زیادی دارد. من مراقب کتاب هایي کـه از کتابخانه یا دوستانم امانت میگیرم هستم. من طوری از کتاب ها استفاده میکنم کـه پاره و کثیف نشوند.

 

نتیجه گیری

کتاب خوب دوست مناسبی برای ماست. ما باید کتاب هاي‌ مفید و مناسب بخوانیم و از مطالب کتاب ها استفاده کنیم و چیزهای جدید یاد بگیریم.

 


مطالب مشابه: گلچینی از انشا با موضوع جشن کریسمس برای دانش آموزان


 

7. انشاهای کوتاه با موضوع کتاب و کتابخوانی 

انشاهای کوتاه با موضوع کتاب و کتابخوانی 

برای من کتاب فقط یک شی نیست و حتی مجموعه اي از اطلاعات نیز نیست. کتاب برای من یک حضور و وجودی خاص دارد. وقتی تصمیم بـه خریدن کتاب می گیرم با شوق و ذوق بـه کتاب فروشی میروم ودر فاصله زمانی اي کـه شخص فروشنده می‌رود تا کتاب مرا بیاورد با اشتیاق بـه قفسه ها و دیگر کتاب ها نگاه می کنم و این فکر کـه کاش بشود یک روز همه ی ي این کتاب ها را بخوانم وسوسه ام میکند.

 

بعد از خریدن کتاب بـه سرعت بـه خانه می‌روم و با عشق شروع بـه خواندن می کنم. کتاب خواندن تجربه اي اسـت کـه شاید هیچ تجربه اي شبیه آن نباشد. کتاب خواندن نوعی زندگی کردن و گام برداشتن در دنیای نویسنده اسـت. لذت کشف دنیاهای جدید با کتاب شروع میشود. عجیب اسـت کـه تعدادی برگه و واژه بتوانند آن گونه دنیای انسان را تغییر بدهند.

 

اگر کتابی کـه میخوانم خوب باشد و نویسنده اي اصیل آن را نوشته باشد، مثل وارد شدن بـه قلمرویی جدید می باشد. خلاصه کـه کتاب خواندن یک تجربه اسـت، یک اتفاق فوق العاده اسـت.

 

8. انشا های بلند در مورد اهمیت کتاب

انشا های بلند در مورد اهمیت کتاب

مقدمه:

بدون حکومت، می‌شود زندگی کرد، ولی بدون کتاب و مطبوعات نمیشود.

 

بدنه:

جمله ي بالا واقعا راست و درست اسـت، وقتی کتاب در جامعه اي جایگاه ویژه و مهم داشته باشد آن جامعه بـه طور باور نکردنی می تواند پیشرفت کند و مردمان آن دارای علم و آگاهی کاملی می باشند.

 

کتاب خواندن نه تنها بهترین و لذت بخش ترین سرگرمی اسـت بلکه اگر وقتمان را ساعت ها صرف کتاب و کتابخوانی هم کنیم نه تنها چیزی را از دست نداده ایم، بلکه چیزهای زیادی را نیز بـه دست آورده ایم. کتابخوانی را باید هرروز در برنامه روزانه خود قرار دهیم و مانند آب و غذا برایمان اهمیت داشته باشد.

 

نتیجه گیری:

مردمان جامعه اي می توانند از پیشرفت حرف بزنند کـه تمام وقت خودرا صرف مطالعه و خواندن کتاب می کنند. کتاب خواندن شـما را بـه کمال و خودباوری می‌رساند.

 

9. انشا درمورد فواید و اهمیت کتاب و کتابخوانی

انشا درمورد فواید و اهمیت کتاب و کتابخوانی

انشا در مورد کتاب و کتاب خوانی

کتاب مثل اقیانوس بی کرانی اسـت کـه ناشناخته هاي‌ بسیاری دارد و هر کس بـه فراخور حالش دل بـه ژرفای آن می سپارد و با انبانی پر باز می‌گردد. دراین دریای عمیق معرفت، گوهرهای نابی وجوددارد کـه تنها تلاشگران چیره دست می توانند بـه آن دست یابند.

 

وقتی یک کتاب را باز می کنیم از صفحه اول تا آخرین صفحه، فقط کتاب با ما حرف میزند و بـه ما چیز یاد می‌دهد؛ مثلا شعرهای قشنگ، زندگی امامان علیهم السلام ؛ زندگی آدم هاي‌ بزرگ و موفق، مسائل علمی؛ مثل جغرافیا، ستاره شناسی و خیلی چیزهای دیگر. خواندن این همه ی چیزهای جورواجور باعث می‌شود کـه ما از خیلی از چیزهایی کـه نمیدانیم با خبر شویم.

 

در نتیجه توی زندگی کمتر اشتباه می کنیم و زندگی بهتری خواهیم داشت. جهان صنعتی امروز مدیون دانشمندان زیادی بوده، در اثر مطالعه و کتابخوانی اختراعات و اکتشافات فراوانی بوجود آمده کـه نقش بسیار مؤثری را در زندگی بشر ایفا کرده اسـت.

 

چه بسا در اثر کتابخوانی پیشرفتهایی حاصل گردیده کـه جان انسانها را نجات داده یا دشواریهای زندگی را بر آنها سهل کرده اسـت کتاب برای این‌که ما را دوست داشته باشد، سه تا شرط تعیین کرده اسـت:

 

  • اول این‌که همیشه آن را بخوانیم؛
  • دوم این‌که بـه چیزهای خوبی کـه یاد می‌گیریم عمل بکنیم؛
  • و سوم این‌که از کتاب، خوب مواظبت کنیم و آن را کثیف و پاره نکنیم.

 

اگر این سه شرط را رعایت کنیم کتاب هم ما را دوست دارد.

 

10. انشا در مورد فواید کتاب

انشا در مورد فواید کتاب

مقدمه:

امروزه آب و کتاب هردو در بحران هستند، آب از مصرف زیاد و کتاب هم از مصرف و مطالعه کم. کاش بـه جای هر نوع معطلی و بی هدفی کتاب در دست بگیرم و حال خود و دلمان را خوب کنیم. دوستی با محبت کـه همیشه و همه ی جا همراه شماست. همواره درکنار دست هست و تو را چون یک محافظ و نگهبان همراهی می‌کند. کتاب رفیق بی ادعایی کـه نه بـه لباست کاری دارد و نه دین و اعتقادت.

 

بدنه:

تاریخ و هر انچه کـه در یاد همگان اسـت در کتابهای متعدد ثبت شده و شاید یکی از بهترین و ماندگارترین روش ها برای خواندن تاریخ همین کتاب باشد. کتاب گنجینه اي قوی و معدنی نایاب اسـت کـه هر نوع اطلاعات ناب و صحیح را در اختیار کتاب خوانان قرار می‌دهد.

 

امروزه با کاهش کتاب خوانی بسیاری از مردم دچار بیماری‌هایي چون افسردگی و بیخوابی و استرس شده اند. در اینترنت سردرگم هستند و پایان کار هم راه بـه جایی نمی‌برند. از خود و زندگی غافل شده اند و فقط وقت می گذرانند.

 

کتاب دوست بی کلکی کـه هیچوقت خیانت نمیکند و راز تو را هم جایی نمی‌برد. قضاوت هم بلد نیست و دیگری را بر تو ترجیح نمیدهد. روزی هزار بار تهدیدت نمی‌کند. و هر بار کـه بخوانی مطالبی جدید می آموزی. پر از ناگفته هاي‌ فراوان اسـت. ساحری کـه همه ی چیزهای خوب را برایت می آورد.

 

کتاب می‌خوانم تا درون و قلب و روحم تازگی از دست ندهد و همیشه دنیا در کفم باشد. کتاب نظم دهنده افکار اسـت. همراهی بی خطر کـه هر صفحه اش دنیایی زیبا و جذاب را برای من رمز گشایی میکند.

 

نتیجه گیری:

اگر می خواهید در زندگی بـه اسانی راه حلی برای مشکلات خویش بیابید، کتاب بخوانید و از همه ی دوستان و عزیزانتان بخواهید کـه کتابهای خوب را بـه هم هدیه دهند. هرروز برای خود ساعتی مقرر کنید و چند صفحه بخوانید و از نعمت بی دریغش بهره مند شوید.

 

11. انشا پرمحتوا و ادبی در مورد کتاب

انشا پرمحتوا و ادبی در مورد کتاب

من کتاب خواندن را دوست دارم و میدانم کتاب ها دوستان خوبی برای بچه ها هستند، آنها علم ما را زیاد می کنند و باعث می شوند در زندگی کم تر اشتباه کنیم. بـه نظر من کتاب هاي‌ خوب دوستانی هستند کـه هیچوقت آدم را تنها نمی گذارند و همیشه بـه ما چیزهای خوبی یاد می دهند کـه در زندگی خیلی بـه درد ما می‌خورد، بـه همین خاطر من هیچوقت از کتاب خواندن خسته نمیشوم.

 

هر کتاب موضوع متفاوتی دارد و برای من کتاب هاي‌ علمی خیلی جذاب هستند. مادرم آخر هرماه، مرا بـه کتاب فروشی می‌برد و ازآن جا کتاب هایي کـه دوست دارم را برایم میخرد. او همیشه سفارش می‌کند کـه مواظب کتاب هایم باشم و از آنها بـه خوبی نگه‌داری کنم، تا کثیف و پاره نشوند، و اگر دوستانم از من کتاب خواستند، کتاب هایم را بـه انها قرض بدهم، اینکار مثل این اسـت کـه دو تا دوست خوبم را بـه یکدیگر معرفی کرده باشم.

 

یک روز مادرم بـه من گفت می‌خواهم تو را جایی ببرم کـه پر از کتاب اسـت، آن جا می‌توانی با همه ی ي انها آشنا شوی و برای همیشه با انها دوست باشی، و بعد مرا بـه کتابخانه برد. کتابخانه پر از کتاب بودو کتاب هایي کـه من دوست داشتم هم، آن جا زیاد بود. از اینکار مادرم خیلی خوشحال شدم. بعد از ثبت نام در کتابخانه هر کتابی کـه بخواهم می‌توانم ازآن جا بـه امانت بگیرم و بخوانم.

 

با این‌که کتاب هایم را خیلی دوست دارم اما تصمیم گرفتم تعدادی از آنها را کـه خوانده ام و دیگر لازم ندارم را بـه کتابخانه هدیه کنم تا بقیه هم بتوانند از انها استفاده کنند.

 

12. انشا ادبی و جالب در مورد اهمیت زیاد کتاب

انشا ادبی و جالب در مورد اهمیت زیاد کتاب

من بـه طرز خیلی عجیبی بـه خواندن کتاب علاقه دارم و حسی کـه در موقع رفتن بـه کتاب فروشی و گشتن میان کتاب ها را دارم‌ رابا هیچ حسی عوض نمی کنم. من از زمانی کـه یادم هست کتاب خواندن را خیلی دوست داشتم و بنظرم پدر و مادر خیلی دراین مورد میتوانند اثرگذار باشند و فرزند خودرا از کودکی با کتاب و‌کتاب خوانی آشنا کنند. وقتی کتاب تازه اي میخرم خیلی شوق دارم کـه سریعتر خواندن آن را آغاز کنم.

 

کتاب خواندن واقعا بـه من آرامش خیلی زیادی میدهد. از نظر کتاب خواندن مثل این اسـت کـه در دنیای نویسنده در حال قدم زدن هستی. وقتی کتاب خوبی را میخوانم و احساس میکنم کـه کتاب مفیدی اسـت آن را بـه دیگران نیز معرفی میکنم تا افراد بیشتری از فواید خواندن آن بهره مند شوند. کتاب خواندن را حتماً در برنامه زندگی تان قرار دهید و بدانید کـه در صورتی کـه همراهتان کتاب باشد، هیچ گاه تنها نخواهید بود.

 

13. انشا کوتاه درباره اهمیت کتاب خوانی

انشا کوتاه درباره اهمیت کتاب خوانی

کتاب،راهنما و دوستی اسـت کـه ما را بـه بالاترین درجه علم و زندگی حوب و سرنوشت ساز آیندمون را میسازد.
ماباید کتاب را مثل یک دوست واقعی دوست بداریم و بـه او ارزش قایل شویم چون این همان کتاب و راهی اسـت کـه بـه ما نشان میدهد و ما را از بدی ها و پلیدی ها آگاه میسازد.

 

اگر بـه کتاب ارزش قایل نشویم کتاب ازبین میزود ودر زندگی و جامعه م ا دچار مشکل میشویم و مشکلات فراوانی بوجود خواهد اورد .از مهم ترین انها میتوان بـه از بین رفتن زمینه اشنایی ما با تاریخ و جامعه و پیشرفت و…اشاره کرد.

 

گذشتگان ما اعم از پیامبران بزرگان علم و ادب ما را بـه پاسداری و ترویج فرهنگ کتاب توصیه کردند.
از مهم‌ترین این کتاب ها کـه خداوند حکیم بر پیامبر نازل کرد کتاب آسمانی یعنی قرآن اسـت کـه ما را به سمت سعادت سوق می‌دهد.

 

14. انشا زیبا و ادبی درباره کتاب

انشا زیبا و ادبی درباره کتاب

ما با کتاب خواندن بـه دنیاهای دیگری سفر می کنیم، بـه سرزمین هاي‌ رنگارنگ و زیبا. گاهی برای فهمیدن مطلبی باید 50 سال عمر خودرا بگذاریم در حالی کـه می توانیم با کتاب این راه ۵۰ ساله را در طول یک شب طی کنیم و آن مطلب را درک کنیم. ما با خواندن کتاب بـه علم و دانش درباره هر موضوعی کـه دوست داشته باشیم می‌رسیم.

 

من چند شب قبل در تلویزیون برنامه اي می‌دیدم کـه در آن آقایی کـه بـه مناطق دور افتاده و محروم کمک می‌کرد یکی از کارهای خوبش این بود کـه کتاب تهیه کرده و بـه آن روستاهای دور افتاده و فقیر میبرد.

 

او می‌گفت بچه هاي‌ این مناطق بـه خاطر نداشتن مدرسه و یا جاده اي کـه روستای آنها را بـه روستای دیگر کـه مدرسه دارد برساند از نعمت درس خواندن محروم شده اند و من برای آنها کتاب تهیه می کنم تا با خواندن آن پنجره هاي‌ جدیدی بـه ذهن انها باز شود.

 

او می‌گفت خواندن کتاب، مثل خوردن آب برای ما ضروری اسـت. بچه ها با خواندن کتاب می فهمند کـه دنیا خیلی بزرگ تر از شرایطی اسـت کـه انها در حال حاضر در آن زندگی می کنند و این‌که می توانند دنیا را تغییر دهند.

 

این انسان خوب با گسترش فرهنگ کتابخوانی دل هاي‌ خشک این بچه ها را آبیاری میکند و همه ی تلاشش این اسـت کـه جوانه هاي‌ علم در وجود بچه ها رشد کند. او همچنین میگفت پدر و مادر ها باید برای بچه ها قصه بخوانند چون قصه روحیه بچه ها را شاداب و پرانرژی میکند تا غرق مشکلات نشده و برای فردایی روشن تر و زیباتر امیدوار باشند.

 

15. انشا با مقدمه و نتیجه در مورد کتاب

انشا با مقدمه و نتیجه در مورد کتاب

کتاب دوست ماست …. از کودکی و از همان زمان کـه قلم بـه دست گرفتم این جمله بارها در ذهنم تکرار شده کـه کتاب یار مهربان و رفیق شفیق ماست. شاید آن روزها چندان فکرم را درگیر معنای آن نمیکردم اما امروز بعد از گذشت چندین سال بـه عمق این جمله ساده پی می‌برم … بله! کتاب داناتر از هر دوستی اسـت و هیچگاه از بذل و بخشش آنچه می‌داند دریغ نمیکند.

 

در بیان اهمیت کتاب و مطالعه همین بس کـه خداوند متعال نیز درس هاي‌ زندگی و رازهای کائنات را در قالب کتابی بـه نام قرآن برای ما فرستاده ودر آن بـه قلم قسم یاد کرده کـه یک منظور آن می تواند بیان نقش مهم خواندن و مطالعه و اندیشیدن در خوانده ها باشد.

 

با خواندن هر کتاب دریچه اي جدید بـه دنیای دیگر بـه سوی ما باز میشود و ما می توانیم بال هاي‌ نامرئی خودرا گشوده ودر وسعتی بی حد و مرز در سرزمین کتاب بـه پرواز درآییم و بـه هر گوشه آن نگاهی بیندازیم.

 

اگر چه در دنیای کتاب ها نیز هر کتابی ارزش خواندن ندارد اما من معتقدم در بسیاری از کتاب ها حتی کوچک ترین و ساده‌ترین انها میتوان نکته اي برای خوب زندگی کردن پیدا کرد، اگر خواننده کتاب ولع و اشتیاق دانستن داشته باشد هر کتاب برایش پیام آور مطلبی نو خواهد بود.

 

کتاب هاي‌ خوب، راه خوب زندگی کردن را بـه ما نشان می دهند و کتاب هایي کـه با باورهای ما تناقض دارند ما را بـه چالش می‌کشند تا خودرا پالایش کنیم، تا بدانیم کجای مسیر زندگی ایستاده ایم و آیا واقعا باورهای ما نیاز بـه بازنگری دارند یا خیر.

 

دریک کلام کتاب می تواند تجربه هاي‌ هزاران ساله هزاران دانشمند، محقق، فیلسوف و مشاهیر بزرگ دنیا را بـه ما منتقل کند. اما نکته مهم آن اسـت کـه هنگام مطالعه باید تمام عزم خودرا جزم کنیم تا با ذهنی بی تعصب اما تفکر و تعمق در آنچه کتاب بـه زبان آورده بتوانیم از این یار مهربان و دانا کمال بهره را ببریم.

 


مطالب مشابه: انشا با موضوع محرم و شهادت امام حسین «ع» | انشا محرم و کربلا


 

در پایان

همیشه گفته اند کـه کتاب دوست همیشگی ما انسانها اسـت. کتاب منبع اطلاعات و دانش اسـت و همچنین نوعی خوراک برای روح انسان اسـت. کتاب‌ها چیزهای زیادی بـه ما یاد می دهند بدون این‌که در ازای آن چیزی بخواهند. کتاب ها تأثیر عمیقی بر روی ما انسانها می گذارند. ما دراین مقاله تالاب برای کمک بیشتر بـه شـما دانش آموزان گلچینی از انشاهایی با موضوع کتاب منتشر کرده ایم.

جدیدترین مطالب سایت