گلچینی از انشا در مورد فلسطین برای دانش آموزان

مجموعه : انشا
گلچینی از انشا در مورد فلسطین برای دانش آموزان

در طول تاریخ، قضیه‌ي فلسطین بـه عنوان یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مسائل سیاسی جهان بـه شمار می‌رفته اسـت. شاید شـما هم بخواهید با نوشتن یک انشا در مورد فلسطین، با مردمان این سرزمین همدردی کنید. پس ابتدا 15 انشا در مورد فلسطین کـه در ادامه این قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه شـما ارئه می دهیم را بخوانید و سپس یک انشای زیبا بنویسید.

 

گلچینی از انشاهایی در مورد فلسطین

موضوع فلسطین و غزه تنها بـه دوره اي خاص یا فرهنگ و سرزمینی خاص تعلق ندارد بلکه در همه ی دوران ها ستمگری عده اي از افراد گروهی دیگر را از حق طبیعی آزادی محروم ساخته اسـت و همواره مبارزه بین حق و باطل در جریان بوده و هست.

 


مطالب مشابه: پیام تبریک روز جهانی قدس + به همراه عکس نوشته روز قدس


 

1. انشا در مورد فلسطین: « موضوع: فلسطین را بیشتر بشناسید! »

انشا در مورد فلسطین: « موضوع: فلسطین را بیشتر بشناسید! »

مقدمه

من دراین انشاء می‌خواهم درباره یک کشور خوب صحبت کنم. این کشور رو همه ی‌ ما می‌شناسیم، اون کشوریه کـه همیشه در خبرها می بینیم و بچه‌هایي کـه در اونجا زندگی می کنند، برای داشتن صلح و آرامش تلاش میکنند. اون کشور، فلسطینه!

 

متن اصلی

فلسطین، یک کشور خیلی کوچک در منطقه خاورمیانه اسـت کـه بـه دو بخش تقسیم شده و اسرائیل بخشی از خاکش را اشغال کرده اسـت. اونجا طبیعت بسیار زیبایی داره و دریا و صحراهای بسیار زیبا وجود دارند. اما متاسفانه، فلسطین همیشه درگیر جنگ و نبرد اسـت. بچه‌هایي کـه در اونجا زندگی میکنند، همیشه برای داشتن صلح و آرامش تلاش می کنند و برای اینکار، بسیار سخت کوش هستند.

 

در فلسطین، بچه‌ها هم مثل شـما و من، بـه مدرسه می روند و بازی می کنند. اما متاسفانه، برخی از این بچه‌ها برای رسیدن بـه مدرسه، باید از مرزها عبور کنند و این برایشون بسیار خطرناکه. همچنین، برخی از بچه‌هاي‌ فلسطین بـه دلیل جنگ و نبرد، خانواده‌شون رو از دست دادند و باید خودشون تنها زندگی کنند.

 

بچه‌هاي‌ فلسطین، با این همه ی سختی و مشکلات، همان‌ گونه بـه زندگی امیدوار هستند و همیشه با لبخند روی لب، بـه روزهای آینده نگاه میکنند. اونا بـه دنبال داشتن صلح و آرامش هستند و بـه امید روزی هستند کـه در کشور و خاک خودشون زندگی خوبی داشته باشند و اثری از جنگ و کشتن دیده نشود.

 

نتیجه گیری

فلسطین کشوری با مردمان عرب زبان و یکی از کشور های کوچک با مردمان مظلوم و ستمدیده اسـت. بچه‌هاي‌ فلسطین، همیشه با این همه ی سختی و مشکلات، بـه زندگی امیدوار هستند و همیشه بـه دنبال داشتن صلح و آرامش هستند. ما هم باید بـه اونها کمک کنیم و بـه دنبال داشتن صلح و آرامش در جهان باشیم.

 

امیدوارم کـه روزی فلسطین، یک کشور آرام و پر از صلح باشد و بچه‌هایش، بدون هیچ مشکلی، در آرامش و آسایش زندگی کنند.

 

2. انشا در مورد فلسطین کلاس چهارم ابتدایی

انشا در مورد فلسطین کلاس چهارم ابتدایی

مقدمه

مناقشه فلسطین و اسرائیل یکی از طولانی ترین و بحث برانگیزترین مناقشات قرن 20 و 21 بوده اسـت. این درگیری کـه ریشه دریک تاریخ طولانی و پیچیده دارد، دارای ابعاد عمیق سیاسی، مذهبی و سرزمینی اسـت کـه زندگی میلیون‌ها فلسطینی را شکل داده اسـت. هدف این مقاله تشریحی روشن کردن وضعیت اسفبار مردم فلسطین، بررسی زمینه هاي‌ تاریخی، مبارزه جاری برای تعیین سرنوشت، و چشم انداز صلح عادلانه و پایدار اسـت.

 

زمینه تاریخی

موضوع فلسطین بـه اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، زمانی کـه قدرت‌هاي‌ اروپایی پس از جنگ جهانی اول، سرزمین‌هاي‌ امپراتوری عثمانی را تقسیم کردند. قیمومیت بریتانیا برای فلسطین، کـه درسال 1920 تأسیس شد، ضمن بـه رسمیت شناختن حقوق اعراب، نوید تأسیس یک سرزمین یهودی را داد. با این حال، وعده هاي‌ رقابتی کـه بـه جوامع یهودی و عرب داده شد، بذر درگیری را کاشت.

 

درسال 1947؛ طرح تقسیم سازمان ملل متحد، تقسیم فلسطین بـه کشور های جداگانه یهودی و عربی را پیشنهاد کرد. این طرح توسط رهبران یهودی پذیرفته شد، اما رهبران فلسطینی ان را رد کردند، زیرا این طرح حقوق جمعیت بومی عرب را نادیده گرفت و سهمی نابرابر از زمین را اختصاص داد. پس از ان؛ اعلام دولت اسرائیل درسال 1948 آغاز یکسری درگیری ها بود کـه منجر بـه آواره شدن صدها هزار فلسطینی شد.

 

مبارزه برای تعیین سرنوشت

از زمان نکبه یا «فاجعه»؛ فلسطینیان درگیر مبارزه اي استوار برای تعیین سرنوشت و حق بازگشت آوارگان بوده اند. سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در اواسط دهه 1960 بـه عنوان پاسخی بـه اشغالگری اسرائیل ظهور کرد و نماینده اصلی آرمان فلسطین شد. مقاومت مسلحانه و تلاش هاي‌ دیپلماتیک ساف با هدف جلب حمایت بین المللی از تشکیل دولت فلسطین بود.

 

درسال 1988؛ سازمان آزادیبخش فلسطین تشکیل کشور مستقل فلسطین را اعلام کرد. این اقدام با توافق اسلو درسال 1993 دنبال شد کـه هدف ان ایجاد چارچوبی برای مذاکرات صلح بین ساف و اسرائیل بود. با این حال، روند اسلو نتوانست راه حل مناسبی ارائه دهد و مذاکرات صلح بعدی با گسترش مستمر شهرک سازی، خشونت و بن بست سیاسی خدشه دار شد.

 

چشم انداز صلح

دستیابی بـه صلح عادلانه و پایدار در فلسطین همان‌ گونه یک چالش پیچیده اسـت. موانع کلیدی شامل وضعیت اورشلیم، حق بازگشت آوارگان فلسطینی، مرزها، شهرک‌ها و بـه رسمیت شناختن اسرائیل بـه عنوان یک کشور یهودی اسـت. علاوه بر این، ادامه گسترش شهرک‌هاي‌ اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی، مانع مهمی بر سر راه بقای یک کشور فلسطینی آینده اسـت.

 

تلاش‌هاي‌ بین‌ المللی برای میانجی‌گری راه‌حل، از جمله گروه چهارجانبه در خاورمیانه و سازمان ملل، موفقیت محدودی بـه همراه داشته اسـت. جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم ها «BDS» کـه درسال 2005 آغاز شد، بـه عنوان ابزاری غیرخشونت آمیز برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پیروی از قوانین بین المللی مورد توجه قرار گرفته اسـت. با این حال، نظرات در مورد BDS همان‌ گونه متفاوت اسـت و منتقدان استدلال میکنند کـه ان مانع گفتگو و مذاکرات صلح میشود.

 

نتیجه

مردم فلسطین چندین دهه سلب مالکیت، اشغال و تعیین سرنوشت محدود را تحمل کرده اند. تلاش آن ها برای عدالت و صلح گواهی بر انعطاف پذیری و عزم تزلزل ناپذیر آنهاست.

 

جامعه بین المللی باید بـه حمایت از یک راه حل عادلانه و متوازن برای مناقشه ادامه دهد، راه حلی کـه از حقوق فلسطینی ها و اسرائیلی ها حمایت کند. تنها از طریق یک صلح عادلانه و پایدار اسـت کـه مردم فلسطین در نهایت می توانند بـه آرزوهای خود برای یک سرزمین مستقل و مستقل دست یابند و منطقه بـه طور کلی ثبات و هماهنگی پیدا کند.

 

3. انشا درباره فلسطین برای پایه ششم

انشا درباره فلسطین برای پایه ششم

در طول تاریخ ستمگران زیادی بـه قدرت رسیده اند کـه آوازه ستم هاي‌ شان تاریخ را در نوردیده اسـت. ان ها هر یک بـه گونه اي مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده و از قدرت خود سوء استفاده کرده اند اما نکته مشترک بین همه ی ان ها این اسـت کـه سرانجامی تلخ برای ان ها رقم خورده ودر نهایت بـه سزای اعمال خود رسیده اند.

 

امروزه نیز مردم زیادی در مناطق مختلف دنیا زیر بار ظلم و ستم خم شده اند و واضح ترین مثال ان مردم فلسطین هستند کـه از خانه و کاشانه خود رانده شده و سال‌ها اسـت مورد ستم قرار گرفته اند اما این آزارها، رنج ها و خون هاي‌ ریخته شده هرگز باعث نشده این مردم حق مسلم خودرا فراموش کنند و سرزمین خودرا در اختیار جنایتکاران قرار دهند.

 

مردم فلسطین طی ده ها سال گذشته همواره سعی کرده اند کشور خودرا آزاد کنند. درست اسـت کـه این تلاش ان ها فداکاری هاي‌ زیادی می طلبد اما ان ها برای رسیدن بـه هدف خود از همه ی چیز، حتی جان خود مایه گذاشته اند و هرگز یک قدم بـه عقب برنگشته اند.

 

این مردم حق خودرا می خواهند و برای رسیدن بـه ان از هیچ کوششی فروگذار نیستند اما آیا مردم سایر کشورها فقط باید نظاره گر این همه ی بی عدالتی در حق ان ها و یتیم شدن هزاران هزار کودک، خراب شدن خانه ها و ریختن خون ها بر زمین باشند و هیچ نگویند؟

 

آیا این‌که مردم فلسطین خود برای پس گرفتن سرزمین شان می جنگند باعث می شود مسئولیت از مردم سایر کشورها برداشته شود و هیچکس با ان ها هم صدا نباشد؟ خیر! این تصور کـه مبارزه بر علیه اسرائیل تنها وظیفه مردم فلسطین اسـت اصلا درست نیست.

 

بلکه همه ی مردم دنیا بـه خصوص مسلمانان باید در جبهه حق علیه باطل مردانه وارد شوند و طرف حق را بگیرند و از مردم مظلوم حمایت کنند تا ریشه ظلم در دنیای ما بخشکد. بی تردید هر کس در برابر این ظلم سکوت کند تفاوتی با ستمگران ندارد و سزای سکوتش را خواهد دید.

 

4. فلسطین در دوران عثمانی

فلسطین در دوران عثمانی

پس از پیروزی عثمانی، این نام بـه عنوان نامی رسمی دیگر مورد استفاده نبود و دلیل این بود کـه ترک‌ها اغلب نواحی فرعی رابا نام مرکز مشخص می کردند. این منطقه درسال 1516 جزئی ازامپراتوری عثمانی شد و تا سال 1660 در واقع بخشی از ویلایت «بخش» دمشق-سوریه محسوب میشد تا این‌که از 7 مارس 1799 تا ژوئیه 1799 با اشغال جفا، حیفا و سکارا ارتباطش با دیگر نقاط قطع شد. در 10 می 1832 این منطقه یکی از نواحی ترکی بود کـه توسط محمد علی تصرف شده بود، اما در نوامبر 1840 دوباره تحت فرمانروایی مستقیم عثمانی قرار گرفت.

 

نام کهن همان‌ گونه توسط عموم ودر موارد نیمه رسمی مورد استفاده قرار میگرفت. موارد بسیاری از استفاده از ان در طول سده‌هاي‌ شانزدهم و هفدهم بر جای مانده‌اسـت. در طول قرن نوزدهم، «دولت عثمانی در مکاتبات رسمی خود، از عبارت ارض فلسطین «سرزمین فلسطین» برای اشاره بـه ناحیه واقع در غرب رود اردن کـه درسال 1922 تحت فرمانروایی انگلستان فلسطین نامیده شد استفاده می کرد».

 

عرب‌هاي‌ تحصیل‌کرده، از عبارت فلسطین، برای اشاره بـه کل فلسطین یا بیت‌المقدس سنجاق یا تنها برای اشاره بـه منطقه اطراف راملا استفاده می کردند.

 

سلطان عثمانی درسال 1876 در پاسخ بـه تقاضای خاخام ژوزف نانتونک برای صدور اجازه اسکان یهودیان ضمن منع مهاجرت گسترده بـه فلسطین گفت: «تقریبا تمام سرزمین‌هاي‌ فلسطین اشغال شده، و استقلالی کـه نانتونک بـه دنبال ان اسـت با اصول اجرایی کشور در تعارض اسـت» و پس از ان نیز دولت عثمانی درسال‌هاي‌ 1884؛ 1887؛ و 1888 احکامی علیه اسکان انبوه یهودیان صادر کرد.

 

درسال 1882 شمار چشمگیری از یهودیان شروع بـه هجرت بـه سرزمین مقدس کردند و مزارع جمعی «کیبوتس» ایجاد کرده و سرانجام حومه تل آویو را درسال 1909 بـه وجود آوردند، کـه بعد‌ها درسال 1921 تبدیل بـه یک شهر شد.

 

شمار یهودیان فلسطین کـه درسال 1700 تنها 7000 نفر بود تا سال 1900 بـه 60000 نفر رسید «جمعیت کل فلسطین دراین سال 500000 نفر بود» کـه این امر بـه عقیده کارپات حاکی از ان اسـت کـه «سیاست عثمانی مبنی بر اجازه بـه افراد برای مهاجرت و اسکان و هم‌زمان ممانعت از مهاجرت گروه‌هاي‌ انبوه، با موفقیت همراه بوده‌اسـت».

 

در طول جنگ جهانی اول، هم‌زمان با فروپاشی امپراتوری عثمانی، بریتانیا عثمانی را از بیشتر این مناطق بـه عقب راند. با پایان امپراتوری عثمانی، شمار یهودیان فلسطین بـه 55000 نفر کاهش یافت.

 

5. انشا درباره همدلی با کودکان فلسطینی :

انشا درباره همدلی با کودکان فلسطینی

در دنیایی کـه اغلب تحت الشعاع درگیری ها و ناملایمات قرار دارد، بسیار مهم اسـت کـه ما قلب و دست خودرا بـه سمت آسیب پذیرترین افراد در بین خود دراز کنیم. کودکان فلسطینی در بین تحمل سختی ها، مقاومت و شجاعت قابل توجهی از خود نشان داده اند. رویاها و آرزوهای آن ها با چالش هایي کـه با ان روبه‌رو هستند دست نخورده باقی میماند.

 

همبستگی با کودکان فلسطینی فقط یک همدردی نیست. این یک تعهد اسـت، تعهد بـه آینده اي بهتر. این جان‌هاي‌ جوان، علی‌رغم ناملایماتی کـه هر روزه با ان روبه‌رو هستند، همان‌ گونه مظهر ارزش‌هاي‌ امید، اراده و روحیه تسلیم‌ ناپذیر جوانی هستند.

 

همبستگی ما بـه معنای ایستادن درکنار انها، ارائه حمایت و تقویت صدای آنهاست. این بـه معنای دفاع از حق انها برای تحصیل، ایمنی و آینده امیدوارکننده اسـت. ما باهم می‌توانیم بـه آن ها کمک کنیم تا فرصت ها و منابعی را کـه برای رشد و تحقق رویاهایشان نیاز دارند، فراهم کنیم.

 

در مواقع سختی، این روح تزلزل ناپذیر وحدت اسـت کـه تغییرات مثبت را بـه ارمغان می آورد. ما با همبستگی با کودکان فلسطینی، نه تنها بـه انها امید می دهیم، بلکه نقش خودرا در ساختن جهانی ایفا میکنیم کـه در ان هر کودکی بتواند رویاپردازی کند، بیاموزد ودر صلح و رفاه رشد کند.

 

بـه یاد داشته باشیم کـه صرف نظر از این‌که از کجا آمده ایم، همه ی ما بخشی از یک خانواده انسانی هستیم. تعهد ما بـه حمایت از کودکان فلسطینی گواهی بر انسانیت مشترک ما و اعتقاد ما بـه جهانی روشن تر و صلح آمیزتر برای همه ی اسـت.

 

6. انشای اول درباره فلسطین برای کلاس چهارم ابتدایی:

انشای اول درباره فلسطین برای کلاس چهارم ابتدایی

فلسطین، نامی کـه همواره در تاریخ وجود داشته و زمینی اسـت کـه برای بسیاری از ما بـه عنوان نماد مقاومت و عدالت اجتماعی شناخته میشود. این سرزمین، طی دهه‌ها و سده‌ها تحت تأثیر رویدادها و تغییراتی قرار گرفته و همان‌ گونه برای بسیاری از ما یک نماد استواری و مبارزه اسـت.

 

در چرخه‌ي تاریخ، فلسطین تا کنون شاهد جنگ‌ها، مذاکرات، اشغال‌ها و انتفاضه‌ ها بوده اسـت. اما همان‌ گونه ایستاده و بـه مبارزاتش ادامه می دهد. این زمین، نه تنها مکان مذهبی مهمی برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان اسـت بلکه نماینده‌ي مبارزه برای حقوق بشر و استقلال ملی نیز محسوب می شود.

 

فلسطین، خانه‌ي مردمانی اسـت کـه بـه مدت دهه‌ها با زحمت و سختی برای حفظ هویت خود و استقلال کشورشان تلاش کرده‌اند. مردم فلسطین بـه عنوان نمادی از استقامت و اراده، در تاریخ باقی خواهند ماند. آن ها معتقدند کـه انصاف و عدالت در آینده برایشان خواهد آمد و این زمین بـه انها باز خواهد گشت.

 

همان‌ گونه کـه فلسطین در تاریخ می‌اثرد، ما باید از ان یاد بگیریم کـه اراده مردم و مبارزه برای حقوق عادلانه‌ تر یک جامعه، همواره بـه پیروزی خواهد رسید. ما باید برای صلح، عدالت و حقوق بشر در سرتاسر دنیا مبارزه کنیم تا تاریخی بهتر را بسازیم و همگی بـه عشق، صلح و همبستگی پایان دهیم.

 

7. انشا در مورد فلسطین و غزه کوتاه

انشا در مورد فلسطین و غزه کوتاه

نگاه مظلوم و پاک کودکانه شان لبریز ترس اسـت. کودکی برایشان با خنده و بازی و پریدن و شیطنت معنا نشده کـه با مقاومت و دوام و ایستادگی تعریف شده اسـت. کودک فلسطینی زندگی را در بازی نمی‌آموزد کـه زیر رگبار آتش و انفجان می‌آموزد. کودک فلسطینی فردادر گرو درس و مدرسه نمی بینید چرا کـه یا مدرسه ویرانست یا معلم شهید یا در جبهه مقاومت اسـت.

 

کودک فلسطینی در خانه سرگرم بازی با اسباب بازی هایش نیست زیرا کـه خانه اي از شر آتش دشمن باقی نمانده یا آغوش گرما بخش پدر و مادر دیگر آنجا نیست. کودک مظلوم غزه و فلسطین خوب میدانید گلوله و آتش چه اندازه بی رحم اسـت و دوام آوردن در مقابل ان چقدر دشوار و باید با شانه‌هاي‌ کوچک خود، قوی باشد تا بسازد روزگاری کـه اشکش از سر شوق صورتش را بخیساند و بازی را در سرزمین امن خود از سر گیرد.

 

این محقق نمی شود مگر آنکه همه ی عدالت جویان و حامیان صلح دست بـه دست هم دهند ودر مقابله با این ظلم بی پایان بایستند. حمایت از کودک فلسطینی دین و مذهب و نژاد و کشور نمی شناسد و آیینی بـه نام انسانیت اسـت کـه این جا حرف اول را می گوید.

 

8. انشا در مورد فلسطین: « موضوع: ظلم‌هایی که به مردمان فلسطین شد! »

انشا در مورد فلسطین: « موضوع: ظلم‌هایی که به مردمان فلسطین شد! »

فلسطین کشوری در غرب آسیا اسـت و مردمان ان اکثرا عرب زبان هستند و اغلب مسلمان می باشند. مردم فلسطین یک جامعه زیبا و مهربان هستند کـه در کشور فلسطین زندگی می کنند. اما آن ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند کـه زندگی را برای انها تا اندازه زیادی سخت کرده اسـت.

 

متن اصلی

مردم فلسطین، مثل مردم هر کشور دیگری، دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. بچه هاي‌ انها دوست دارند بـه مدرسه بروند، با دوستانشان بازی کنند و خوشحال باشند. اما متاسفانه، آن ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. برخی از مردم فلسطین بـه دلیل جنگ و نبرد، خانه‌هایشان را از دست داده‌اند. برخی دیگر بـه دلیل مشکلات اقتصادی، نمی توانند بـه اسانی بـه داروها و غذای کافی دسترسی پیدا کنند.

 

مردم فلسطین همیشه در تلاش برای داشتن یک زندگی بهتر هستند. انها بـه دنبال صلح و آرامش در کشورشان هستند. انها می خواهند کـه بچه‌هایشان بتوانند دریک جامعه آرام و پر از امکانات زندگی کنند. متاسفانه از دهها سال قبل اسرائیلی ها با این مردم سر جنگ دارند و بخش زیادی از خاک انها را اشغال کرده و برای خود خانه ساخته اند و این باعث شده تا کشور فلسطین سال بـه سال کوچک تر شود.

 

مردم این کشور هم چون ما مسلمان هستند و جمعیت بسیار کمی از آن ها مسیحی می باشند کـه از قدیم دراین سرزمین زندگی کرده اند ولی همین حالا خاک آن ها اشغال شده اسـت.

 

نتیجه گیری

دراین انشا ما با کشور و مردم فلسطین بیشتر آشنا شدیم و فهمیدیم کـه بـه انها ظلم زیادی شده اسـت. مردم فلسطین برای داشتن یک زندگی بهتر و صلح‌آمیز تلاش میکنند. انها بـه کمک و حمایت ما نیاز دارند تا بتوانند مشکلاتشان را حل کرده و بـه زندگی خوبی دست پیدا کنند. باید همه ی ما بـه آن ها کمک کنیم تا بتوانند بـه آرزوهایشان برسند و زندگی بهتری داشته باشند.

 

9. انشای کوتاه درباره فلسطین و غزه برای پایه هفتم

انشای کوتاه درباره فلسطین و غزه برای پایه هفتم

اینروزها خورشید غزه رنگ خون بـه خود گرفته و آسمانش از این همه ی ظلم بـه ستوه آمده و خون گریه می کند. چه بر سر دنیا آمده کـه این همه ی بی عدالتی را میبیند و هنوز برای کمک بـه مظلومان فلسطین تصمیمش را نگرفته اسـت؟

 

دل من و خانواده ام از دیدن این همه ی صحنه دلخراش در رسانه ها بـه درد می‌آید، زمانی کـه می بینیم کودکانی کـه باید در کوچه و خیابان مشغول بازی بودند اینگونه پر پر شده اند، مادرانی کـه برای جوانان خود هزاران آرزو داشتند پیکر بی جان فرزندشان را حمل می کنند، خانه هایي کـه روزی با هزار امید ساخته شدند بـه ویرانه تبدیل شده اند، بیمارستان هایي کـه قرار بود آرامش بخش بیماران باشند بمباران شدند و صداهایی کـه خفه شدند تنها بـه این خاطر کـه دم از آزادی می زدند.

 

می‌گویند همیشه قبل از طلوع سپیده دم، آسمان تاریک تر از هر لحظه دیگری اسـت، آری! این روزهای فلسطین بدون شک خبر از یک طلوع زیبا می دهد. طلوع فجر پیروزی کـه بـه زودی همه ی مردم غزه ان را بـه چشم خواهند دید و طعم آزادی دهان شان را شیرین خواهد کرد. اما این روزهای سخت برای همه ی مردم دنیا یک امتحان دشوار اسـت کـه وجدان خودرا محک بزنند و بفهمند در نهایت دل خودرا بـه خیر خواهند سپرد یا شر. من و تو چطور؟

 


مطالب مشابه: زنی 21 ساله که 11 فرزند دارد «+ عکس »


 

10. فلسطین پس از جنگ های جهانی

فلسطین پس از جنگ های جهانی

در اروپا تا پیش از جنگ جهانی اول، فلسطین بـه منطقه‌اي کـه در مسیر شمال بـه جنوب از رافیا «جنوب شرقی غزه» تا رودخانه لیتانی «واقع در لبنان» امتداد می‌یافت اطلاق میشد. این منطقه از غرب بـه دریا و از شرق بـه منطقه‌اي کـه حدود ان بـه خوبی مشخص نشده بودو صحرای سوریه از آنجا آغاز می ‌شد ختم میشد. در منابع مختلف در اروپا، مرز شرقی در اطراف رود اردن تا شرق امان تعیین میشد. صحرای نگو دراین منطقه واقع نمی‌شد.

 

بر اساس موافقت‌نامه سایکس-پیکو در 1916 پیش‌بینی شده بود کـه بیشتر فلسطین، پس از رهایی از بازرسی عثمانی، تبدیل بـه منطقه‌اي بین‌ المللی خواهد شد کـه تحت نظارت مستقیم فرانسه یا انگلیس قرار نخواهد داشت. بلافاصله پس از ان؛ آرتور بالفور وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه بالفور درسال 1917؛ سرانجام طرح تأسیس وطن یهودیان در فلسطین را مطرح کرد.

 

نیروی اعزامی مصر بـه رهبری انگلیس کـه تحت فرماندهی ادموند آلن بای، وایکانت اول آلن بای، در تاریخ 9 دسامبر، 1917 بیت‌المقدس را تصرف کرده و بـه دنبال شکست نیرو‌هاي‌ ترکیه در فلسطین در نبرد مگیدو در سپتامبر 1918 تمامی مشرق را اشغال کرد.

 

در 29 نوامبر 1947؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با دو سوم رأی اکثریت بین‌ المللی، طرح سازمان ملل برای تجزیه فلسطین را بـه تصویب رساند «قطعنامه 181مجمع عمومی سازمان ملل متحد»؛ این طرح کـه برای پایان دادن بـه مناقشه عرب‌ها و اسرائیل «مناقشه عرب و یهودیان» درنظر گرفته شده بود سرزمین فلسطین را بـه دو کشور یهودی‌نشین و عرب‌نشین تقسیم میکرد، و بخش اعظم بیت‌المقدس را کـه شامل بیت‌اللحم میشد تحت نظارت نیرو‌هاي‌ بین‌ المللی قرار می‌داد.

 

رهبران یهودیان «و از ان جمله آژانس یهودیان»؛ این طرح را پذیرفتند، اما رهبران عرب فلسطین ان را نپذیرفته و از مذاکره در مورد ان امتناع کردند.

 

11. انشای دوم درمورد فلسطین چهارم ابتدایی : موضوع: “فلسطین، زمین عشق و امید

انشای دوم درمورد فلسطین چهارم ابتدایی : موضوع: "فلسطین، زمین عشق و امید

در کلاس چهارم ابتدایی، بـه فهم بهتری از مسائل جهانی پیش می رویم. یکی از موضوعات مهم و مهمی کـه در دنیاوجود دارد، مسئله‌ي فلسطین اسـت. در این جا، یک انشا درباره فلسطین برای کلاس چهارم ابتدایی آماده کرده‌ام.

فلسطین، زمینی کـه بـه عنوان “زمین عشق و امید” شناخته میشود

در قلب خاورمیانه، بـه عشق و مبارزه دائمی دامن زده اسـت.

مردمانی کـه در آنجا زندگی میکنند، با اراده‌ي آهسته‌اي

برای حفظ هویت و زندگی بـه عشق خود ادامه می دهند.

این زمین بـه عنوان مقدس‌ترین مکان‌ها برای سه مذهب بزرگ شناخته میشود

یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در این جا دعا می کنند و سوگواری می کنند.

هر دیوار و هر کوچه دراین زمین

داستان‌هاي‌ بی‌پایان انسانی را بـه خود می گوید.

اما فلسطین همان‌ گونه زیر فشار اشغال و بی‌عدالتی زندگی می کند

مردمانش با تحمل برنده‌ي سختی‌ها و مشکلات

برای حفظ حقوق خود و خودرا ادامه میدهند

تا روزی کـه صلح و عدالت بر این زمین حکمران شوند.

در دنیایی کـه ما در ان زندگی می کنیم

فلسطین نماینده‌ي مبارزه برای عدالت اسـت.

ما باید از دوران کودکی بفهمیم

کـه مسائل جهانی و حقوق بشر مهم و ارزشمند هستند.

باید هم چون مردمان فلسطین، برای صلح و دوستی کار کنیم

و از اراده‌ي مردمی برای التیام جهان الهام گیریم.

با دستان کوچک خود، امیدواریم کـه یک روز

زمینی عدالت‌خواهانه و پر از عشق و صلح را بسازیم.

بیاید همگی برای دنیایی بهتر کار کنیم

بـه فلسطین و تمام مردمان جهان احترام بگذاریم.

بیاید با دستان همدست بـه دست شویم

تا دنیایی را بسازیم کـه همه ی در ان آزادی و صلح دارند.

 

12. انشا درباره همدلی با کودکان فلسطینی :

انشا درباره همدلی با کودکان فلسطینی

در دنیایی کـه اغلب تحت الشعاع درگیری ها و ناملایمات قرار دارد، بسیار مهم اسـت کـه ما قلب و دست خودرا بـه سمت آسیب پذیرترین افراد در بین خود دراز کنیم. کودکان فلسطینی در بین تحمل سختی ها، مقاومت و شجاعت قابل توجهی از خود نشان داده اند. رویاها و آرزوهای انها با چالش هایي کـه با ان روبه‌رو هستند دست نخورده باقی می‌ماند.

 

همبستگی با کودکان فلسطینی فقط یک همدردی نیست. این یک تعهد اسـت، تعهد بـه آینده اي بهتر. این جان‌هاي‌ جوان، علی‌رغم ناملایماتی کـه هر روزه با ان روبه‌رو هستند، همان‌ گونه مظهر ارزش‌هاي‌ امید، اراده و روحیه تسلیم‌ ناپذیر جوانی هستند.

 

همبستگی ما بـه معنای ایستادن درکنار آن ها، ارائه حمایت و تقویت صدای آنهاست. این بـه معنای دفاع از حق انها برای تحصیل، ایمنی و آینده امیدوارکننده اسـت. ما باهم میتوانیم بـه انها کمک کنیم تا فرصت ها و منابعی را کـه برای رشد و تحقق رویاهایشان نیاز دارند، فراهم کنیم.

 

در مواقع سختی، این روح تزلزل ناپذیر وحدت اسـت کـه تغییرات مثبت را بـه ارمغان می آورد. ما با همبستگی با کودکان فلسطینی، نه تنها بـه آن ها امید میدهیم، بلکه نقش خودرا در ساختن جهانی ایفا می کنیم کـه در ان هر کودکی بتواند رویاپردازی کند، بیاموزد ودر صلح و رفاه رشد کند.

 

بـه یاد داشته باشیم کـه صرف نظر از این‌که از کجا آمده ایم، همه ی ما بخشی از یک خانواده انسانی هستیم. تعهد ما بـه حمایت از کودکان فلسطینی گواهی بر انسانیت مشترک ما و اعتقاد ما بـه جهانی روشن تر و صلح آمیزتر برای همه ی اسـت.

 

13. انشا درباره فلسطین و حمایت از کودک فلسطینی

انشا درباره فلسطین و حمایت از کودک فلسطینی

انشا در مورد فلسطین برای دانش آموزان

اشک و خون و زخم و درد…..کلماتی کـه خلاصه اي از زندگی کودک فلسطینی اسـت کـه بیش از درحدود شصت سال اسـت کـه بزرگسالان و کودکان فلسطینی از جنگی نقشی در آغاز ان نداشتند رنج میبرد ودر طی ان همه ی انواع رنج و بدبختی را سپری کرده اسـت. انها دراین جنگ نابرابر، در مقابل آتش و گلوله و تانک هیچ چیزی جز سنگ بر دوش ندارد، و این بزرگ ترین قیامی کـه بشریت تا بـه حال در برابر یک قدرت اشغالگر در طول دوران خود شاهد بوده اسـت.

 

این کودک کـه در چادر زندگی می کرد و بـه دنیا آمده بود، عادت بـه سیری نداشت و طعم تلخ از دست دادن عزیزان و خانواده اش را در تهاجمات مستمر اشغالگران چشید و خانه کوچکش را دید کـه توسط بولدوزر اشغالی ویران شده بودو مقررات منع آمد و شد مانع شد.

 

با رسیدن بـه مدرسه و گلوله‌هاي‌ سربازان بهترین دوستانش را از او ربودند، این کودک باوجود این همه ی غم و درد هنوز هم دوران کودکی‌اش را پشت سر می گذارد، او همان‌ گونه آرزوی زندگی کودکی خودرا مانند همه ی بچه‌هاي‌ دنیا دارد. بـه امید روزی کـه جنگ و خون ریزی در هیچ گوشه‌اي از این جهان پهناور نباشد.

 

14. انشا در مورد فلسطین « موضوع: فلسطین یک کشور عجیب و زیبا »

انشا در مورد فلسطین « موضوع: فلسطین یک کشور عجیب و زیبا »

مقدمه

فلسطین یک کشور عجیب و زیباست. اونجا هم دریا و هم کوه و هم صحرا داره. بچه‌ها دراین کشور بازی هاي‌ جالبی بازی میکنند و بـه مدرسه می روند. این کشور مساحت بسیار کمی دارد و وقتی بـه نقشه ان نگاه کنیم می بینیم کـه اسرائیل ان را بـه دو بخش تقسیم کرده اسـت.

 

متن اصلی

طی دهه هاي‌ گذشته فلسطین همیشه درگیر جنگ و نبرد اسـت و بچه‌هایي کـه در اونجا زندگی می کنند دارای شرایط خوبی نیستند و آینده روشنی ندارند. بچه‌هاي‌ فلسطین، همیشه برای داشتن صلح و آرامش تلاش می کنند. اونا بـه مدرسه میروند و بازی میکنند، اما برای رسیدن بـه مدرسه، باید از مرزها عبور کنند و این برایشون بسیار خطرناکه.

 

اما بچه‌هاي‌ فلسطین، با این همه ی سختی و مشکلات، همیشه بـه زندگی امیدوار هستند و همیشه با لبخند روی لب، بـه روزهای آینده نگاه می کنند. اونا بـه دنبال داشتن صلح و آرامش هستند و برای ان کوشش می کنند. فلسطین از نظر ما مسلمانان اهمیت زیادی دارد چون قبله اول مسلمانان یعنی بیت المقدس در آنجا قرار دارد و بسیاری از پیامبران دراین کشور دفن شده اند کـه حضرت ابراهیم و داوود از جمله انها هستند.

 

این کشور با مردم عرب زبان بسیار مظلوم اسـت و تحت سلطه اسرائیل قرار دارد و این زندگی را برای انها بسیار مشکل کرده اسـت چون امکان توسعه و پیشرفت برای آن ها وجود ندارد و این زندگی برای همه ی را بسیار سخت نموده اسـت.

 

ما بـه عنوان مسلمان وظیفه داریم درکنار تلاش برای آباد کردن کشور خود بـه مردم فلسطین هم کمک کنیم و نه فقط برای مسلمان بودنشان بلکه بـه خاطر انسانیت حامی و پشتبان انها باشیم تا روزی بـه حق و حقوق خود برسند.

 

نتیجه گیری

در کشور ما هرساله در هفته آخر ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه تظاهراتی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود و مردم زیادی در ان شرکت می کنند تا نشان دهند حامی مردم فلسطین هستند.

 

15. انشای دوم درمورد فلسطین چهارم ابتدایی : موضوع: “فلسطین، زمین عشق و امید”

انشای دوم درمورد فلسطین چهارم ابتدایی : موضوع: "فلسطین، زمین عشق و امید"

در کلاس چهارم ابتدایی، بـه فهم بهتری از مسائل جهانی پیش میرویم. یکی از موضوعات مهم و مهمی کـه در دنیاوجود دارد، مسئله‌ي فلسطین اسـت. در این جا، یک انشا درباره فلسطین برای کلاس چهارم ابتدایی آماده کرده‌ام.

 

فلسطین، زمینی کـه بـه عنوان “زمین عشق و امید” شناخته می شود

در قلب خاورمیانه، بـه عشق و مبارزه دائمی دامن زده اسـت.

مردمانی کـه در آنجا زندگی میکنند، با اراده‌ي آهسته‌اي

برای حفظ هویت و زندگی بـه عشق خود ادامه می دهند.

این زمین بـه عنوان مقدس‌ترین مکان‌ها برای سه مذهب بزرگ شناخته میشود

یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در این جا دعا می کنند و سوگواری میکنند.

هر دیوار و هر کوچه دراین زمین

داستان‌هاي‌ بی‌پایان انسانی را بـه خود می گوید.

اما فلسطین همان‌ گونه زیر فشار اشغال و بی‌عدالتی زندگی می کند

مردمانش با تحمل برنده‌ي سختی‌ها و مشکلات

برای حفظ حقوق خود و خودرا ادامه می دهند

تا روزی کـه صلح و عدالت بر این زمین حکمران شوند.

در دنیایی کـه ما در ان زندگی میکنیم

فلسطین نماینده‌ي مبارزه برای عدالت اسـت.

ما باید از دوران کودکی بفهمیم

کـه مسائل جهانی و حقوق بشر مهم و ارزشمند هستند.

باید هم چون مردمان فلسطین، برای صلح و دوستی کار کنیم

و از اراده‌ي مردمی برای التیام جهان الهام گیریم.

با دستان کوچک خود، امیدواریم کـه یک روز

زمینی عدالت‌خواهانه و پر از عشق و صلح را بسازیم.

بیاید همگی برای دنیایی بهتر کار کنیم

بـه فلسطین و تمام مردمان جهان احترام بگذاریم.

بیاید با دستان همدست بـه دست شویم

تا دنیایی را بسازیم کـه همه ی در ان آزادی و صلح دارند.

 


مطالب مشابه: فستیوال عجیب و مختلط زامبی ها در اسرائیل


 

در پایان

فلسطین بـه صورت تاریخی و از دوران روم باستان بـه منطقه اي از جنوب غرب آسیا گفته می شد کـه بین دریای مدیترانه و کرانه هاي‌ رود اردن قرار داشت. در معنی جغرافیایی گسترده‌تر ان فلسطین می تواند بـه منطقه‌اي اشاره کند کـه شامل مناطق اشغالی و فلسطینی، بخش‌هایي از اردن، لبنان و سوریه باشد.

جدیدترین مطالب سایت