بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

آیا بهروز وثوقی به ایران بر میگردد؟

بهروز وثوقی یکی از ستارگان محبوب سینما و تلویزیون قبل از انقلایکی از بهترین هاي‌ سینما و تلویزیون ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ اسـت کـه سال ۱۳۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بـه ایالات امریکا مهاجرت کرد. حال رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور بـه تازگی اعلام کرده اسـت ، بازگشت بهروز وثوقی بـه ایران بلا مانع اسـت.

 

سید مجید حلاج زاده کـه برای تقدیر از رانندگان و فعالان ستاد حمل و نقل آیت الله رئیسی بـه قزوین سفر کرده بود بـه سوالات مختلفی در زمینه شرایط بازگشت هنرمندان و ورزشکاران هجرت کرده، پیگیری آزادی ایرانیان زندانی در خارج، برگزاری مسابقات ورزشی و جلب سرمایه گذاری ایرانیان بيرون از کشور پاسخ گفت.

 

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

بهترین بازیگران قدیمی ایران

 

خبر جدید حلاج زاده در خصوص بلامانع بودن بازگشت هنرمندان شاخصی کـه مدتهاست آرزوی بازگشت بـه کشور را دارند ولی نگران برخوردهای قهری با خود هستند میتواند بهانه اي برای تحقق آرزوهای اینبخش از مردمی باشد کـه میتوانند بـه موطن خود بازگردند و از رافت اسلامی برخوردار شوند.

خبر خوش حلاج زاده می‌تواند برای تعداد زیادی از کسانی کـه بـه هر دلیلی از ایران رفته اند و آرزوی بازگشت بـه میهن را دارند جذاب و خواندنی باشد.

 

در خاج ایران چند درصد ایرانی زندگی میکنند؟

مجید حلاج زاده: درسال 96 تعداد ایرانیان بيرون از کشور، حدود 7 میلیون نفر بود اما متاسفانه در چند سال اخیر روند مهاجرت بیشتر شد بـه طوری کـه در حال حاضر این جمعیت بـه بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته اسـت.

وی افزود: بـه عنوان یک ایرانی نگران وضعیت ایرانیانی بيرون از کشور هستیم و مشکلات و مسائل آن ها را پیگیری میکنیم و توجه بـه امور حقوقی انها نیز در اولویت اسـت.

 

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

 

بهروز وثوقی به ایران بازگردد؟

حلاج زاده بیان کرد: تعداد زیادی از ایرانیان برای پناهندگی بـه یونان رفته اند و وضعیت نامطلوبی دارند و حدود 5 هزار نفر از آب آلوده و فاضلاب استفاده میکنند و شرایط روحی و روانی آن ها بهم ریخته و از نگاه حقوق شهروندی وظیفه داریم فارغ از این‌که این افراد بـه چه دلیلی از کشور خارج شده اند برای حل مشکلات انها و کمک بـه بازگشت این افراد تلاش کنیم.

 

ورود مفسدین و مجرمان و کلاهبرداران به ایران ممنوع

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور یادآورشد: باید بـه طور شفاف برای همه ی ایرانیانی کـه از کشور خارج شده و پشیمان هستند و یا مشکل دارند اطلاع رسانی شود کـه ما کمکشان می‌کنیم بازگردند و هیچ محدودیتی برای آمدن بـه ایران ندارند.

وی اضافه کرد: به جز کسانی کـه مجرم هستند و یا قتلی مرتکب شده و یا کلاهبرداری کرده و پرونده دارند مانند خاوری ها، سایر افراد برای بازگشت هیج مشکلی ندارند و ما وظیفه داریم مسیر بازگشت انها را هموار کنیم.

 

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

مشکل مالی و مهاجرت به خارج از کشور

حلاج زاده گفت: شاید حدود 99 درصد افراد بـه دلیل مشکلات مالی مهاجرت غیر قانونی داشته اند بویژه همه ی کسانی کـه بـه صورت قاچاق بـه یونان رفته اند مشکلات مالی داشته اند زیرا اگر ثروتمند بوند کـه از راه قانونی می رفتند.

وی اظهارداشت: ما نماینده ایرانیان بيرون از کشور هستیم و وارد سیستم دولتی نمی‌شویم تا آسان تر بتوانیم مدافع حقوق ایرانیان باشیم ودر این راستا اقدامات مهمی در حال برنامه ریزی اسـت.

 

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور:

تصمیم داریم در خصوص ایرانیانی کـه از ابتدای انقلاب از کشور خارج شده اند و امروز در سنین میانسالی قراردارند و مایلند بـه ایران بازگردند طرح« مهاجرت معکوس» را اجرا کنیم تا بـه آرزو و خواسته خود برسند.

 

وی اضافه کرد: عده اي از ایرانیان مقیم خارج توان مالی بالایی دارند و علاقمند هستند والدین میانسال و یا کهنسال خودرا بـه ایران بازگردانند و با آن ها در ارتباط باشند لذا ما طرحی داریم تا دهکده هاي‌ لاکچری و هوشمند برای انها احداث کنیم تا این افراد با داشتن مراقب بهداشت در خانه هاي‌ لوکس خود در میهن اقامت کنند و با فرزندان و بستگان خود در خارج هم از طریق اینترنت ارتباط داشته باشند.

 

حلاج زاده گفت: دراین شهرک ها دهکده سلامت هم پیشبینی خواهد شد و با دوربین هاي‌ بازرسی از راه دور با نقاط دیگر و افراد وابسته ارتباط خواهند داشت تا از وضعیت زندگی و سلامت انها با خبر شوند.

 

سرمایه گذاری خارج از ایران در کشور

وی یادآورشد: شرایط ناشی از تحریم و عوامل دیگر چند سالی اسـت کـه اقتصاد ما را دچار چالش جدی کرده و امروز دغدغه مسئولان کشور التیام وضعیت معیشتی و اقتصادی اسـت و یکی از راهکارهای ان جذب سرمایه گذاری برای راه اندازی چرخ هاي‌ تولید اسـت.

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

بازگشت بهروز وثوقی به ایران

 

حلاج زاده گفت: سرمایه هاي‌ ایرانیان مقیم خارج چند هزار میلیارد تومان اسـت کـه اگر بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بستر بازگشت این سرمایه ها را مهیا کنیم اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد و با توجه بـه سیاست رئیس جمهور جدید کـه اعلام کردند استفاده از سرمایه هاي‌ ایرانیان بيرون از کشور را مورد توجه قراردارند این موضوع را دنبال می‌کنیم،

 

حلاج زاده افزود: بـه دلیل تحریم ها در تامین ضمانت نامه هاي‌ بانکی مشکلاتی داریم لذا درصددیم با ایجاد یک بانک در کشور عمان این ضمانت نامه ها را تامین کنیم تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل و روان شود.

 

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور اظهارداشت: بازگشت سرمایه هاي‌ ایرانیان بيرون از کشور میتواند ضمن رونق اقتصاد کشور بـه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال هم کمک کند.

 

برپایی ارگان ورزشی ایرانیان خارج از کشور

وی گفت: یکیدیگر از اقدامات این مرکز راه اندازی سازمان ورزش ایرانیان بيرون از کشور اسـت کـه هدف ما استعدادیابی ورزشکاران مقیم خارج و کمک بـه بازگشت قهرمانانی اسـت کـه بـه هر دلیل از ایران مهاجرت کرده و یا پناهنده شده اند.

 

حلاج زاده اضافه کرد: بـه هرحال عمر درخشندگی مدال آوران و قهرمانان ورزشی کوتاه اسـت و طبق معمول برخی قهرمانان مهاجرت می‌کنند و پس از مدت کوتاهی کـه دوران قهرمانی پایان یافت دچار مشکلات جدی روحی و برخی پشیمان می‌شوند اما راه بازگشت را مهیا نمیبینند لذا ما می‌خواهیم این راه را هموار کنیم تا جوانان بتوانند دوباره بـه میهن بازگردند.

 

وی بیان کرد: درکنار اینکار درنظر داریم تیم هاي‌ ورزشی منتخبان ایرانیان را تشکیل دهیم و مسابقات ورزشی را هم برگزار کنیم کـه دراین راستا نخستین المپیاد رابا حضور 15 کشور در باکو در سه رشته کشتی، تکواندو و فوتسال برگزار کردیم کـه مورد استقبال قرار گرفت.

 

حلاج زاده اضافه کرد: دومین المپیاد ورزشی را سال آینده در 30 رشته ورزشی در ترکیه برگزار خواهیم کرد کـه می‌تواند بـه تقویت روحیه نشاط و تعصب ایرانی هم کمک کند.

 

 

بازگشت بهروز وثوقی به ایران از شایعه تا واقعیت ؟!

 

تکلیف ایرانیان خارج از کشور که زندانی هستند چه میشود؟

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور در خصوص زندانیان محبوس در بيرون از کشور هم گفت: موضوع دیگر پیگیری مشکلات حقوقی ایرانیان بيرون از کشور اسـت کـه محبوس هستند زیرا در حال حاضر تعداد زیادی زندانی در بيرون از کشور داریم کـه برخی بـه دلیل حمل مواد مخدر و یا جرائم دیگر در بند هستند و شرایط بسیار بدی را سپری میکنند کـه با پیگیری هاي‌ انجام شده توانسته ایم تا کنون 120 زندانی محکوم را بـه ایران منتقل کنیم.

 

پیگیری حقوقی 7000 زندانی در خارج از ایران

حلاج زاده اظهارداشت: آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود 7 هزار ایرانی زندانی در بيرون از کشور داریم کـه متاسفانه 1500 نفر بـه اتهام مواد مخدر با حکم اعدام در مالزی و اندونزی محبوس هستند کـه پیگیر امور آن ها هستیم.

 

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان بيرون از کشور اظهار امیدواری کرد با پیگیری امور ایرانیان بتوان ضمن حل مشکلات هموطنان خود در بيرون از کشور از ظرفیت افراد توانمند و علاقمند برای توسعه و عمران کشور استفاده کرد ودر مسیر وحدت و انسجام داخلی، رفع نگرانی ها و صیانت از هویت ملی و ایرانی گام برداشت.

جدیدترین مطالب سایت