سریع ترین ماشین های سراسر دنیا (+ 10 خودرو)

مجموعه : مجله خودرو
سریع ترین ماشین های سراسر دنیا (+ 10 خودرو)

در مورد داشتن یک ماشین فوق سریع کـه قبل از این کـه فکرش را بکنید، شـما را بـه مقصد رویایی خود می‌برد فکر کرده‌اید؟ هیجان انگیزه، درست اسـت؟ در این جا لیستی از 10 خودروی برتر جهان بر اساس آمار موجود ارائه شده اسـت کـه سفر های شـما را دیوانه می‌کنند، بـه سرعت آن ها نگاه کنید!

 

سریع ترین ماشین های جهان کدام اند؟

در عصر امروز اتومبیل ها بخشی از زندگی ما هستند و بدون آن ها قطعا زندگی روزمره دشوار و سخت اسـت. هرفردی یک خودرو داشته و البته همگی بهترین مدل را دارا نیستند. اما عده اي برای ایجاد کلکسیون بـه خرید خودروهایی خاص و منحصر بـه فرد می‌پردازد کـه چندان در زندگی روزمره نمی توان از ان استفاده کرد و بـه اصطلاح مناسب پیست مسابقه طراحی شدند.

 

اتومبیل هایي کـه اگر در پیست قرار گیرند تبدیل بـه یک موشک زمینی شده و بـه سادگی نمیتواند از آن ها پیشی گرفت. از جمله این خودرو های سوپر اسپرت باید بـه برند بوگاتی، کونیگزگ و چندی دیگر اشاره داشت. درسال هاي‌ گذشته خودرو سازان لوکس و سوپر اسپرت ساز محصولاتی در تعدادی محدود و گرانقیمت ارائه دادند و از این رو تصمیم گرفتیم فهرستی از سریع ترین خودرو های جهان درسال جدید را مطرح کنیم.

 


مطالب مشابه: سریع ترین ماشین های جهان 


 

10. Aspark Owl

Aspark Owl

پرنده ژاپنی این خودرو نیز با داشتن سرعت 400 کیلومتر در ساعت توانسته بـه رتبه 10 از پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان دست یابد. این ماشین توسط خودرساز ژاپنی ماسانوری یوشیدا ساخته شده اما تعداد محدود 50 عدد با قیمت نجومی 2.5 میلیون پوند بـه فروش رسیده اسـت.

 

نکته جالب این اسـت کـه این خودرو الکتریکی اسـت و نشان دهنده این موضوع اسـت کـه این نوع خودروها چقدر طرفدار پیدا کرده و کمپانی‌ها در تلاش هستند تا راهی برای التیام محیط زیست پیدا کنند. Owl دارای 4 موتور برقی اسـت و باتری 64 کیلو واتی این خودرو بـه راننده اجازه میدهد کـه تا مسافت 450 کیلومتری بـه رانندگی ادامه دهد بدون آنکه عملکرد خودرو افت کند.

 

9. Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera از خانواده Koenigsegg در رتبه بعدی پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان می باشد کـه توسط خودرو ساز سوئدی و خلاق بـه نام کریستین ارلند هارالد ون کونیگزگ طراحی و ساخته شد. این کمپانی تمرکز اصلی خودرا در ساخت این مدل اسانی سرنشینان و همین طور هندلینگ عالی ماشین در جاده گذاشته اسـت.

 

3 موتور الکتریکی بـه کار رفته دراین خودرو سرعت بالایی درحدود 400 کیلومتر در ساعت را برای این ماشین بـه ارمغان آورده اسـت. این خودرو نیز قیمت بسیار بالایی دارد و علاقه مندان می بایستد مبلغ 1.2 میلیون پوند را بپردازند.

 

8. Koenigsegg Gemera سریع و کاربردی

Koenigsegg Gemera سریع و کاربردی

اگرچه این خودرو سریع ترین ماشین جهان 2023 نیست اما نکته بسیار جالبی دارد. باوجود این کـه اغلب ماشین‌هاي‌ فوق سریع بـه صورت دو صندلی طراحی شده‌اند و شمایلی اسپرت دارند، این خودرو با 4 صندلی بـه بازار عرضه شده و این مفهوم را دارد کـه در عین داشتن سرعت بسیار بالا، میتوان از ان برای شرایط مختلف دیگر نیز استفاده کرد.

 

این ماشین نیز از 3 موتور الکتریکی ساخته شده و توانسته با محیط زیست ارتباط خوبی برقرار کند. سرعت این ابر خودرو نیز در مرز 402 کیلومتر در ساعت گیر کرده و نتوانسته خودرا بالاتر از رقیبان خود ببرد. قیمت این ماشین 1.4 میلیون پوند بوده و تحویل این مدل خودرو با توجه بـه سیاست هاي‌ این شرکت از اوایل فوریه 2023 آغاز شده اسـت.

 

7. Aston Martin Valkyrie بر خواسته از افسانه‌ها

Aston Martin Valkyrie بر خواسته از افسانه‌ها

نمی توان بـه این خودرو رسید ودر خصوص طراحی بدنه ان صحبت نکرد. ماشین Valkyrie از کمپانی آستین مارتین کاملا با الهام از افسانه‌هاي‌ اسکاندیناوی تولید شده و زمانی کـه درهای ان را باز می کنید بیشتر از قبل بـه این باور خواهید رسید.

 

این خودرو مدت ها در نمایشگاه معرفی می شد تا سال 2016 کـه زمزمه هاي‌ ورودش بـه بازار بـه گوش رسید سپس درسال 2021 فرآیند ساخت این خودرو تکمیل شد ودر سال 2022 اول مدل از این خودرو با مبلغ 2.5 میلیون پوند بـه فروش رسید در مجموع 150 عدد از این مدل تولید و بـه بازار عرضه شد.

 

سرعت عمل این ماشین در جاده چیزی درحدود 402 کیلومتر بر ساعت بوده کـه برای یک خودروی یک تنی واقعا تحسین برانگیز اسـت. Aston Martin Valkyrie دارای موتوری با قدرت گشتاور 11000 دور در دقیقه حتی وزن 210 کیلویی این موتور نیز باعث عق افتادن از رقبایش نشده اسـت.

 

6. McLaren Speedtail امنیت به جای سرعت

McLaren Speedtail امنیت به جای سرعت

سرعتی ترین ماشین های جهان

 

کمپانی مک لارن با معرفی ماشین Speedtail زیبا و دوست داشتنی، قدرت خودرا بـه رخ رقبای خود کشید این خودرو با بهرهگیری از موتور ترکیبی 4 لیتری و یک دبل توربو شارژ V8 همچنین موتور الکتریکی 312PS توانست 1050 اسب بخار نیرو تولید کند این میزان نیرو باعث شد خودرو McLaren Speedtail تا سرعت 402 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و از طرفی امنیت سرنشینان نیز از هر لحاظ تامین شده باشد.

 

کـه بـه وضوح تفاوت ان رابا خودرو های سواری معمولی مشاهده می کنید. تعداد 106 دستگاه از این خودرو ساخته و با مبلغ 2.3 میلیون دلار بـه فروش رسیده اسـت.

 


مطالب مشابه: آشنایی با سریع ترین خودرو دنیا + تصاویر


 

5. Rimac Nevera

Rimac Nevera

این ماشین در نوع خود سریع ترین ماشین جهان 2023 اسـت. اگر میخواهید متوجه منظور این جمله شوید باید بگوییم کـه از بین 10 تا از پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان این خودرو سریع‌ ترین ماشین برقی دنیا لقب گرفته اسـت کـه توسط سازنده اي بـه نام میت ریماک کروات کـه بـه عنوان یک میلیونر شناخته می‌شد طراحی و ساخته شد.

 

با اضافه شدن 4 موتور الکتریکی دراین پلتفرم جذاب، این کمپانی توانسته بـه سرعت 415 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. دو نکته دیگری کـه در طراحی این خودرو جذابیت بالایی دارد ان اسـت کـه در کمتر از 2 ثانیه میتواند بـه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و از طرفی با یکبار شارژ کامل میتوانید 550 کیلومتر با ان رانندگی کنید. برای خرید این خودرو در کشور کرواسی باید 1.8 میلیون پوند بپردازید.

 

4. SSC Tuatara ماشین یا سفینه فضایی؟

SSC Tuatara ماشین یا سفینه فضایی؟

شرکت خودرو سازی Tuatara از جمله شرکت هاي‌ گم نام این صنعت بوده اما موضوع جالب این اسـت کـه یکی از خودرو هاي‌ تولید شده ي این شرکت توانست در سه ماه رکورد سریع ترین خودروی دنیا را در رکورد های گینس بـه نام خود ثبت کند.

 

ماشین SSC Tuatara درسال 2020 وارد بازار شد و مدیران این شرکت ادعا می‌کردند این خودرو با توجه بـه دارا بودن دبل توربو V8 میبایست سرعت 510 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند اما با چالش هایي کـه پیش رو داشت بـه این هدف دست پیدا نکرد.

 

اما در نهایت درسال 2021 این شرکت با تست هاي‌ پیشرفته ي سرعت توانست سرعت 460 کیلو متر بر ساعت را برای این مدل خودرو بـه ثبت برساند. 100 دستگاه از این خودرو توسط Jason Castriota طراحی ؛ ساخته و روانه ي بازار شده اسـت. با قیمت حدودا 1.9 میلیون دلار این خودرو بـه فروش رسیده اسـت.

 

3. +300 Bugatti Chiron Super Sport

+300 Bugatti Chiron Super Sport

بیشترین سرعت ماشین

 

چه دراین فهرست 10 تا از پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان و چه در هر فهرست دیگری از ماشین‌هاي‌ پرسرعت، همیشه نام کمپانی بوگاتی خواهد درخشید. با بهرهگیری از موتور 8 لیتری و طراحی آیرودینامیک این ماشین تنها با اختلاف 2 امتیاز و کسب سرعت 483 کیلومتر بر ساعت در جایگاه سوم نشسته اسـت.

 

بوگاتی شیرون 300+ را نیز میتوان سریع ترین ماشین جهان 2023 دانست و از سواری با ان لذت برد. این ماشین جزو گرانقیمت‌ترین خودرو های سوپر اسپرت دنیا اسـت شرکت بوگاتی دائم در حال بروز رسانی خودرو هاي‌ قبلی خود اسـت و هزینه هاي‌ زیادی را صرف ارتقاء خودرو هاي‌ خود میکند.

 

این موضوع باع شده کـه خودرو هاي‌ این شرکت نسبت بـه رقبا قیمت بالا تری داشته باشند لازم بـه ذکر اسـت قیمت Bugatti Chiron Super Sport +300 حدودا 3.2 میلیون دلار می‌باشد. تعداد 30 دستگاه از این خودرو تا بـه امروز وارد بازار شده اسـت.

 

2. Hennessey Venom F5 هیولای سریع جاده‌ ها

Hennessey Venom F5 هیولای سریع جاده‌ ها

باوجود این کـه سعی کرده‌ایم 10 تا از پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان را بـه ترتیب معرفی کنیم، باید توجه داشته باشید کـه تمام این موارد از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و صرفا بـه دلیل اختلافات جزئی در مقام‌هاي‌ متفاوت از یک دیگر دسته‌بندی شده‌اند.

 

شرکت ماشین‌سازی Hennessey سالها اسـت کـه در زمینه سال انواع خودروها مشغول بـه فعالیت اسـت این شرکت خودرو سازی با 30 سال تجربه در تولید خودرو و همکاری هاي‌ متفاوت با شرکت هاي‌ معتبر مثل لوتوس بر سرزبان ها افتاده بود درسال 2011 نام هنسی درکنار لوتوس در فهرست پر سرعت ترین ماشین جهان درخشید.

 

اما اینبار با برند خود Venom F5 با سرعت 485 کیلومتر بر ساعت این رکورد را بـه نام خود ثبت کرده و برای رسیدن بـه عدد 300 کیلومتر تنها بـه 8.4 ثانیه نیاز دارد. موتور قدرتمند این خودرو بـه دبل توربو شارژ V8 مجهز می باشد. تنها 24 دستگاه از این ماشین تولید و با قیمت 3 میلیون دلار بـه فروش رسید.

 

1. Koenigsegg Jesko Absolut سریع ترین ماشین جهان 2023

Koenigsegg Jesko Absolut سریع ترین ماشین جهان 2023

کمپانی سازنده این خودرو کـه سوئدی اسـت، چندین سال اسـت کـه برای ساخت این خودرو برنامه ریزی کرده و سعی داشته تا رکورد سریع‌ترین ماشین را بـه نام خود ثبت کند. سوپرکار Absolut توانسته بـه سرعت 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و عنوان سریع ترین ماشین جهان 2023 رابا افتخار بـه خانه ببرد.

 

باوجود این کـه سازندگان ادعای سرعت بیشتری را دارند، هنوز لازم نشده تا این ماشین از تمام توان خود استفاده کرده تا رکورد جهانی را کمی افزایش دهد. این کمپانی بـه شکستن رکورد های خود مشهور بوده و از همین لحظه نیز قصد ساختن خودروهایی سریع‌تر را در ذهن دارد.

 

Absolut دراین فهرست مقام اول را از میان 10 تا از پرسرعت ترین ماشین هاي‌ جهان بدست آورده و همین طور یکی از زیباترین ماشین‌هاي‌ سال نیز لقب گرفته اسـت. 125 دستگاه از Koenigsegg Jesko Absolut ساخته شده اسـت و با قیمت 3 میلیون دلار از سال 2022 روانه بازار شده اسـت.

 


مطالب مشابه: آشنایی با سریعترین خودروهای دنیا + عکس


 

در پایان

زمانی رسیدن بـه سرعت 200 مایل در ساعت غیر قابل تصور بود. اما بـه محض رسیدن بـه این سرعت و گذر از ان؛ دنیای خودرو بلافاصله معیار سه رقمی بعدی را تجسم کرد. مدتی طول کشید، اما از مرز 300 مایل در ساعت گذشته‌ایم و برخی خودرو‌ها از ان سرعت بـه ظاهر جنون‌آمیز هم فراتر رفته‌اند.

جدیدترین مطالب سایت