عوارض و فواید کاشت ابرو در سنین مختلف چیست؟

مجموعه : ارایش ابرو
عوارض و فواید کاشت ابرو در سنین مختلف چیست؟

دراین مقاله از مجله تالاب بـه بررسی عوارض کاشت ابرو و نکاتی کـه باید در رابطه با ان بدانید، صحبت کردیم. علاوه‌بر این، بـه بیان مراقبت‌هاي‌ بعد از کاشت ابرو هم پرداختیم و مواردی را کـه باید رعایت کنید شرح دادیم.

 

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی دائمی و مادام‌العمر اسـت کـه برای پرتر نشان ‌دادن ابروهای شـما و جایگزینی مو هاي ازدست‌رفته انجام میشود. کاشت ابرو نوعی عمل جراحی بـه حساب می آید کـه در ان جراح، قطعه کوچکی از پوست سر شـما را «طبق معمول از بالای گوش» کـه میتواند بین دو تا 15 فولیکول مو داشته باشد، برمی‌دارد. فولیکول‌هاي‌ مو لوله‌هایي هستند کـه باعث رشد مو هاي شـما می شوند.

 

هنگامی کـه جراحی شـما با موفقیت انجام شود و شـما رو بـه بهبودی بروید، مو هاي روی ابروهای شـما برجسته‌تر بـه نظر می رسند و نیاز بـه استفاده از لوارم آرایشی یا مداد ابرو را کاهش می دهند. همان‌ طور کـه می دانید، هر عمل جراحی می تواند عوارض خاص خودرا داشته باشد و کاشت ابرو هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه بـه توضیح عوارض کاشت ابرو میپردازیم.

 


مطالب مشابه: کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟


 

روش های کاشت ابرو

1. کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو بـه روش FUT روشی اسـت کـه در ان فولیکول هاي‌ مو بـه همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و بـه محل گیرنده منتقل می شود. این روش بـه صورت جراحی و بـه کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو بـه این روش بـه این صورت اسـت کـه ابتدا بـه کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو کـه محل پیوند ابرو اسـت برداشته شده و کنار گذاشته می شود.

 

در ادامه بافتی از پوست از محلی کـه دارای مو هاي پرپشت اسـت، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز بـه صورت نواری و بـه کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل این‌که این بافت را جهت پیوند ابرو از مناطق پرپشت بر میدارند این اسـت کـه این مناطق بـه قدر کافی حاوی فولیکول هایي کـه باعث رشد مو می شوند هستند.

 

در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکولها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می‌زنند. پس از این‌که پیوند گرفت، فولیکول هاي‌ مو در محل پیوند شروع بـه رشدکرده و تقریبا بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

 

2. کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو بـه روش FUE روش جدیدتری اسـت کـه ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را التیام می‌دهد. کاشت ابرو بـه روش FUE بدون خون ریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابر این این روش کاشت ابرو روش مناسبتری جهت کاشت ابرو اسـت. در کاشت ابرو طبیعی بـه روش FUE دیگر نیاز نیست کـه بافت پوست سر جدا شود.

 

دراین روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمیشود، بلکه دراین روش تنها خود فولیکول هاي‌ مو از محل اهدا کننده گرفته شده و بـه محل گیرنده انتقال مییابد. دراین روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه اي پرپشت روی بدن را انتخاب میکنند و بـه کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند.

 

در واقع دکتر، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را بـه کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه دکتر باید فولیکول ها را بـه محل گیرنده در ابرو منتقل کند.

 

3. روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT یا همان FUE اسـت. از طریق روش SUT کـه احتمال آسیب بـه فولیکول‌هاي‌ مو در ان کمتر اسـت می توان در زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد؛ چراکه دکتر دراین روش بـه جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول‌ها استفاده میکند. درد و خون ریزی ناشی از این روش بسیار جزئی میباشد؛ چرا کـه دستگاه بادقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می کند.

 

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

پس از کاشت ابرو، شـما میتوانید بـه خانه بروید و بـه‌ندرت پیش می آید کـه پس از کاشت وادار شوید برای مراقبت‌هاي‌ بیشتر یک شب را در بیمارستان سپری کنید. بـه این نکته توجه داشته باشید کـه بعد از این جراحی باید مراقبت‌هاي‌ لازم و دستورالعمل‌هاي‌ دکتر خودتان را بـه‌درستی انجام دهید. در زیر بـه برخی از مراقبت‌هاي‌ بعد از کاشت ابرو اشاره شده اسـت:

 

  1. بعد از جراحی استراحت کافی داشته باشید.
  2. بانداژ ابروی خودرا تا زمانی کـه دکترتان اجازه نداده اسـت، باز نکنید.
  3. تا زمانی کـه دکتر بـه شـما اجازه نداده اسـت در ورزش‌هاي‌ سنگین و انجام فعالیت‌هاي‌ روزانه زیاد شرکت نکنید.
  4. داروهای خودرا طبق تجویز دکتر و سر وقت مصرف کنید.
  5. برخی از بخیه‌ها را باید طبق دستور دکتر بکشید؛ در حالی کـه برخی دیگر ممکن اسـت بعد از چند روز جذب شوند.
  6. هنگام شستن محل جراحی خود مراقب باشید کـه بـه ابروها آسیب نزنید.
  7. یکی از مراقبت‌هاي‌ بعد از کاشت ابرو، کوتاه‌کردن مو هاي جدید ابرو خواهد بود کـه میتوان گفت نکته‌ بسیار مهمی اسـت.
  8. درصورت مشاهده هر گونه خون ریزی، تورم یا چرک در محل کاشت، با دکتر خود تماس بگیرید.
  9. اگر مشکل کبدی یا کلیوی ندارید، می توانید برای تسکین درد دو عدد تایلنول مصرف کنید. اگر ناراحتی خفیف تا متوسط دارید، می توانید از دو عدد قرص تایلنول + یک قرص ایبوپروفن 600 میلی‌گرمی استفاده کنید.
  10. پماد آکوافور را یکبار در روز بـه مدت 7 روز بـه‌آرامی بـه ناحیه اهداشده بمالید. پس از گذشت 7 روز پس از جراحی، پماد را یک‌بار در روز بـه مدت 5 روز روی ابروهای خود بمالید.
  11. در روز اول جراحی، می توانید با استفاده از اسپری فولیکول نمکی ابروهایتان را اسپری کنید. اینکار باعث میشود تا محل زخم زودتر التیام پیدا کند. بعد از گذشت 24 ساعت از کاشت می توانید صورت و ابروهای خودرا بـه‌آرامی با شامپوی مخصوص بشویید و خشک کنید.
  12. بـه‌هیچ‌وجه تا زمانی کـه کاملا التیام پیدا نکرده‌اید، بـه ابروهای خود دست نزنید. این موضوع باعث ایجاد عفونت در محل مورد نظر خواهد شد.
  13. در ماه اول پس از پیوند در دسترس نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و اگر بیرون میروید از کلاه لبه‌دار استفاده کنید.

 

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

در صورتی کـه متقاضی این روش زیبایی هستید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا از عوارض کاشت ابرو بـه طور کامل آگاه شوید. عوارض کاشت ابرو عبارتند از:

 

1. قرمزی پوست

قرمزی پوست

یکی از شایع‍‌ترین عوارض کاشت ابرو، قرمز شدن نواحی اطراف ابرو و ظاهر شدن جوش و لکه هایي دراین ناحیه اسـت. اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا کـه پس از گذشت چند روز، این لک و جوش ها بـه خودی خود از بین خواهند رفت و پوست بـه حالت عادی خود باز خواهد گشت.

 

در صورتی کـه این قرمزی ها تا مدت طولانی ادامه داشتند،؛ بایستی در نخستین فرصت بـه بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران مراجعه نمایید تا در نخستین فرصت تحت درمان قرار بگیرید.

 

2. ظاهر ناخوشایند

ظاهر ناخوشایند

ظاهر ناخوشایند ابروها پس از کاشت ابرو، از دیگر عوارض کاشت ابرو اسـت. این عارضه بـه طور معمول در مواردی کـه کاشت ابرو با روش هاي‌ غیر اصولی انجام شود بروز پیدا می کند.

 

از این رو بسیار مهم اسـت کـه فرایند کاشت ابرو زیر نظر یک متخصص ودر محیطی کاملا استریل شده انجام شود. توجه داشته باشید، در صورتی کـه زاویه اي مناسب برای کاشت فولیکول ها انتخاب نشده باشد، ابروها در حالت عمودی و نامطلوب رشد میکنند کـه این موضوع می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد.

 

3. تفاوت رنگ بین ابروهای کاشته شده و ابروهای طبیعی

تفاوت رنگ بین ابروهای کاشته شده و ابروهای طبیعی

از دیگر عوارض کاشت ابرو میتوان بـه تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی اشاره کرد. همانگونه کـه می دانید بـه طور معمول، مو هاي ابرو با سایر نقاط بدن متفاوت اسـت از این رو برای کاشت ابرو، از مو هاي پشت گوش استفاده می‌کنند کـه این موضوع در برخی موارد سبب تفاوت رنگ بین ابروها می شود. پیشنهاد میکنیم کـه برای جلوگیری از ابتلا بـه این عارضه کاشت مو، هر چند وقت یکبار ابروهای خودرا رنگ کنید.

 

4. خونریزی

خونریزی

خون ریزی یکیدیگر از عوارض هاي‌ احتمالی کاشت ابرو اسـت زیرا کـه این عمل همانند سایر عمل هاي‌ زیبایی و درمانی می تواند سبب خون ریزی در فرد شود. برای جلوگیری از این عارضه ممکن اسـت دکتر شـما مصرف داروهایی از قبیل آسپرین را بـه مدت 2 روزبعد از کاشت ابرو تجویز نماید.

 

خون ریزی یکیدیگر از عوارض هاي‌ احتمالی کاشت ابرو اسـت زیرا کـه این عمل همانند سایر عمل هاي‌ زیبایی و درمانی می تواند سبب خون ریزی در فرد شود. برای جلوگیری از این عارضه ممکن اسـت دکتر شـما مصرف داروهایی از قبیل آسپرین را بـه مدت 2 روزبعد از کاشت ابرو تجویز نماید.

 

5. تورم

تورم

از دیگر عوارض کاشت ابرو می توان بـه ایجاد تورم در ناحیه کاشت اشاره کرد. برای جلوگیری از احتمال بروز این عارضه پیشنهاد میکنیم بـه مدت ۵ ساعت بعد از انجام این عمل زیبایی از خم شدن، تند راه رفتن و دویدن اجتناب کنید. در صورتی کـه پس از کاشت ابرو با تورم روبه‌رو شدید می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

 

همچنین برای جلوگیری از بروز هر گونه عوارض کاشت ابرو بـه مدت یک الی دوهفته پس از این عمل، از انجام فعالیت و ورزش هاي‌ سنگین دوری کنید.

 

6. خارش در ناحیه کاشت

خارش در ناحیه کاشت

اغلب افرادی کـه کاشت ابرو انجام می دهند، دچار عارضه خارش در ناحیه کاشت شده می شوند کـه این موضوع می تواند نشان دهنده ترمیم زخمها پس از کاشت ابرو باشد. دراین شرایط، توصیه میکنیم از کمپرس سرد در ناحیه اي کـه دچار خارش شده اسـت استفاده نمایید. در مواردی نادر در صورتی کـه خارش ادامه دار باشد، نیاز بـه مصرف داروهای آنتی هیستامین زیر نظر دکتر اسـت.

 

7. پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن

این عوارض کاشت ابرو در اطراف فولیکول هاي‌ مو هاي کاشته شده بروز پیدا می کند. لازم اسـت بدانید کـه این عارضه پس از گذشت 4 الی 5 روز بـه خودی خود درمان می شود اما برای درمان سریعتر این عارضه می توانید از ژل هاي‌ خنک کننده همانند ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. بـه این نکته توجه داشته باشید کـه از خاراندن و یا کندن این پوسته ها بایستی اجتناب کنید زیرا کـه این اقدام شـما سبب تاخیر در ترمیم زخمها می شود.

 


مطالب مشابه: انتخاب یکی از بهترین کلینیک های کاشت ابرو توسط انجمن پیوند موی ایران


 

8. فولیکولیت

فولیکولیت

در مواردی ممکن اسـت عارضه فولیکولیت برای افرادی کـه کاشت ابرو انجام داده اند رخ دهد کـه این عارضه شبیه بـه آکنه یا جوش اسـت. برای این عارضه می توانید پارچه هاي‌ خیس و مرطوب را بـه مدت ۱۵ دقیقه روی محل التهاب هاي‌ خود قرار دهید. همچنین این امکان را دارید تا از پماد آنتی بیوتیک برای التیام این التهاب ها استفاده نمایید.

 

9. ریزش موقت مو

ریزش موقت مو

ریزش موقت مو در محل اهدا کننده یکیدیگر از عارضه هاي‌ این عمل زیبایی و درمانی اسـت. این ریزش طبق معمول در نواحی از قبیل: بالا و زیر خط بخیه بروز پیدا می کند.

 

دراین شرایط ؛ بسیاری از افراد فکر می‌کنند کـه وقت و یا هزینه هایي کـه برای اینکار درنظر گرفته اند، بـه طور کامل هدر رفته اسـت اما باید بگوییم کـه این باور یک باور کاملا غلطی اسـت زیرا کـه این عارضه کاملا موقتی اسـت و بعد از گذشت زمان کوتاهی، بـه خودی خود از بین می‌رود. بـه طور معمول پس از گذشت 3 الی 4 روز پس از بروز این عوارض، شاهد نمایان شدن مو هاي جدید خود دراین نواحی خواهید بود.

 

10. رشد سریع و مداوم ابروها

ریزش موقت مو

رشد سریع و مداوم ابروها یکیدیگر از عوارض شایع عمل کاشت ابرو اسـت کـه بسیاری از بانوان پس از کاشت ابرو آن را تجربه خواهند کرد. این افراد وادار هستند زمان زیادی را وقت مرتب کردن ابروهای خود کنند زیرا کـه در غیر این صورت ممکن اسـت ابروها ظاهر نامرتبی بـه خود بگیرند.

 

11. پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن

این عوارض کاشت ابرو در اطراف فولیکول هاي‌ مو هاي کاشته شده بروز پیدا می کند. لازم اسـت بدانید کـه این عارضه پس از گذشت 4 الی 5 روز بـه خودی خود درمان می شود اما برای درمان سریعتر این عارضه می توانید از ژل هاي‌ خنک کننده همانند ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. بـه این نکته توجه داشته باشید کـه از خاراندن و یا کندن این پوسته ها بایستی اجتناب کنید زیرا کـه این اقدام شـما سبب تاخیر در ترمیم زخمها می شود.

 

مزایای کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

  • نتیجه این عمل نسبت بـه تاتو و هاشور بسیار زیباتر و طبیعی تر میباشد.
  • رشد مو هاي ابرو با تراکم بیشتر.
  • طراحی مناسب ابرو با توجه بـه شکل هندسی چهره و صورت.
  • پوشاندن عیوب و زخم هایي کـه در ناحیه ابرو وجوددارد.
  • دائمی و طبیعی بودن ابرو بعد از عمل ترمیم.

 

نكات مهم و ظرافت‌ هاي كاشت ابرو

نكات مهم و ظرافت‌ هاي كاشت ابرو

برای کاشت ابرو ابتدا ابرو را بـه 3 قسمت تقسيم مي‌كنيم

  1. تاج ابرو «head»
  2. بدنه ابرو «body»
  3. دم ابرو «tail»

 

1. در كاشت تاج ابرو بايد موها با زاويه مناسب و رو بـه بالا خوابانده شود «تا حالت عمودي پیدا نکنند»

 

2. در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو بـه دم ابرو باید زاویه خواباندن موها بـه تدریج کاسته شود بـه طوری کـه موها با زاویه صفر درجه بـه صورت مماس در پوست کاشته شود. حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي‌شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد «يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد»

 

3. قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي‌كند. باید محل قرار دادن موهایی کـه کاشته میشود، خيلي خیلی نزديك بـه هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

 

ماندگاری کاشت ابرو

ماندگاری کاشت ابرو

نتیجه‌ کاشت ابرو تا حد قابل توجهی بـه مرکز ارائه‌ دهنده خدمات زیبایی و عملکرد متخصص وابسته اسـت. در صورتی کـه در ماه‌هاي‌ اولیه‌ پس از کاشت بـه دقت از ابروها مراقبت کنید، ماندگاری پیوند ابروی طبیعی حاصل خواهد شد. این جراحی طبق معمولً نیاز بـه جلسات ترمیمی خواهد داشت تا فولیکول‌هایي کـه با موفقیت کاشته نشده‌اند جای گزین شده و موهایی کـه در جهت نامناسب رشدکرده‌اند اصلاح شوند.

 

افراد نامناسب جهت کاشت ابرو

افراد نامناسب جهت کاشت ابرو

در شرایط خاصی کاشت ابرو طبیعی بـه افراد توصیه نمیشود. در صورتی کـه افراد شامل شرایط زیر باشند، کاشت ابرو در انها نتایج مطلوبی نخواهد داشت:

  • افرادی کـه مبتلا بـه بیماری آلوپسی آره آتا هستند.
  • افرادی کـه مشکلات انعقاد خون دارند.
  • افرادی کـه دچار آلوپسی توتالیس «ریزش موی کامل سر» یا آلوپسی یونیورسالیس «ریزش موی کامل بدن» هستند.
  • افرادی کـه مبتلا بـه بیماری تریکوتیلو مانیا «اختلال مو کنی» هستند.
  • افرادی کـه سابقه عوارض شدید مربوط بـه جراحی هاي‌ زیبایی را دارند.

 

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو

کاشت ابروها با توجه بـه این‌که یک روش ماندگار اسـت، هزینه‌ي بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه بـه عوامل مختلفی بستگی دارد کـه میتوان انها را شامل موارد زیر دانست:

  • تکنیکی کـه کاشت ابرو بـه کمک ان انجام می گیرد، هزینه‌هاي‌ متفاوتی در بر دارند.
  • کلینیکی کـه پیوند ابرو در ان انجام میگیرد. با توجه بـه این‌که هر کلینیک دارای امکانات و خدمات دهی متفاوتی اسـت، ممکن اسـت هزینه‌هاي‌ انها تفاوت‌هایي باهم داشته باشد.
  • مهارت و تجربه‌ي دکتر در تعیین هزینه اهمیت دارد.
  • تعداد گرافت مو کـه باید از سر برداشته شود ودر ناحیه‌ي ابرو کاشته شود. این مورد بسته بـه سطحی از ابرو اسـت کـه خالی شده اسـت.
  • شرایط بیمار کـه ممکن اسـت بسته بـه سلامت فردی دارای حساسیت‌هایي باشد و باید مراقبت‌هاي‌ بیشتری در حین عمل کاشت ابرو از او بـه عمل آید.

 


مطالب مشابه: کاشت ابروی نچرال با خواب طبیعی در کلینیک خانه سفید


 

در پایان

کم پشت شدن و ریزش ابروها پدیده اي اسـت؛ کـه ممکن اسـت برای هر شخصی ودر هر سن و سالی بـه دلیل حوادث مختلف، افزایش سن، بیماری و … رخ دهد. یکی از روش هاي‌ رایج پرپشت کردن ابروها، کاشت ابرو اسـت؛ اما سوالی کـه در این جا مطرح اسـت این اسـت کـه عوارض کاشت ابرو چیست؟ ما دراین مقاله همه ی چیز را برایتان توضیح داده ایم.

جدیدترین مطالب سایت