بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

مجموعه : سلامت پوست
بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

بنابر این شـما می خواهید یک روتین مراقبت از پوست را شروع کنید، اما چند سوال دارید: چند محصول مراقبت از پوست باید استفاده کنید؟ کدام یک برای پوست شـما مناسب اسـت؟ بـه چه ترتیبی باید این محصولات را اعمال کنید؟ و حتی محصولات چه کاری انجام می دهند؟ ما با متخصصان پوست صحبت کردیم تا بـه شـما کمک کنیم تا بفهمید از کجا شروع کنید و چه چیزی را در هنگام ساختن بهترین روتین برای پوست خود درنظر داشته باشید.

 

سه مرحله اصلی مراقبت از پوست

برای بـه دست آوردن بیشترین سود از روتین روزانه مراقبت از پوست، صرف نظر از نوع پوست شـما، باید با سه مرحله ساده شروع کنید:

پاک کردن

درمان شود

مرطوب کنید

 

احتمالاً از قبل میدانید کـه پاک‌سازی بـه معنای شستن صورت و مرطوب کردن بـه معنای آبرسانی بـه پوست اسـت، اما “درمان” چه چیزی را شامل می شود؟ خوب، هدف هر روتین مراقبت از پوست، علاوه بر حفظ رنگ پوست شـما، هدف قرار دادن مناطق مشکل دار اسـت. درمان بـه معنای ترکیب سرم‌ها یا کرم‌هایي اسـت کـه مملو از مواد مفید برای مراقبت از پوست مانند ویتامین C، رتینول، آلفا هیدروکسی اسیدها و غیره هستند، بسته بـه نوع پوست شـما و نتایجی کـه میخواهید ببینید. افزودن یک مرحله میانی بین اجزای پاک کننده و مرطوب کننده واقعاً مهم اسـت. این می تواند در طول زمان ودر سلامت، ظاهر و پیری پوست شـما تفاوت زیادی ایجاد کند.

 

روتین مراقبتی پوستی باید به صورت مداوم انجام شود

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

چیزهای خوب نصیب کسانی می شود کـه صبر می کنند و این شامل روال هاي‌ مراقبت از پوست نیز می شود. حتی بهترین محصولات مراقبت از پوست برای اثربخشی زمان می برد، بنابر این یک شبه منتظر نتیجه نباشید. اگر بـه یک برنامه منظم و روزانه پایبند باشید، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید کـه در عرض شش تا 12 هفته مزایایی را مشاهده کنید و اغلب حداقل سه تا چهار ماه طول میکشد تا بدانید کـه آیا روال جدید شـما واقعاً کار می کند یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست صورت از روش خون آشام ها

 

مراحل روتین مراقبت از پوست صبح 

در این جا بهترین برنامه روزانه مراقبت از پوست مورد تایید متخصص پوست برای صبح و شب، شامل مراحل اساسی کـه باید در هر روتین خانگی برای پوست هاي‌ چرب، خشک، مختلط یا مستعد آکنه باشد.

 

1. پاک کننده پوست

پاک‌سازی صورت باید نخستین قدم در هر روتین مراقبت از پوست باشد، زیرا ناخالصی ها و چربی اضافی را کـه می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و پوست کدر می کند پاک کند. اما ملایم باش پزشک ماگوورن میگوید: «تعداد زیادی از افراد اغلب با پاک‌کننده‌هاي‌ خیلی خشن پاک‌سازی میکنند، کـه در واقع سد محافظ پوست شـما را از بین می برد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، سعی کنید فقط در شب بشویید و صبح صورت خودرا با آب بشویید.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

بهترین فرمول ها بـه آرامی پوست شـما را بدون از بین بردن روغن هاي‌ سالم پاک می کنند. یک پاک‌کننده خوب بدون سولفات و صابون برای صورت دارای pH متعادل و ملایم اسـت تا مانع پوست را بدون کندن پوست حفظ کند. برای پاک‌سازی روزانه، در این جا نحوه خرید بهترین پاک کننده صورت بسته بـه نوع پوستتان آمده اسـت:

 

پوست چرب: یک شوینده کف یا ژل پاک کننده بـه اندازه کافی کثیفی و چربی اضافی از پوست شـما را تضمین می کند. موادی مانند نیاسینامید و اسید سالیسیلیک می توانند بـه تنظیم و حذف چربی اضافی کمک کنند.

پوست مستعد آکنه: یک شوینده کف ملایم با مواد ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، بنزوئیل پراکسید یا گوگرد بهترین گزینه اسـت.

پوست خشک: بـه دنبال فرمول کرم یا مومیایی با ترکیبات آبرسان مانند سرامید، گلیسیرین، اسید هیالورونیک و روغن هاي‌ گیاهی باشید.

پوست حساس: میسلار واتر را امتحان کنید، یک پاک‌کننده فوق‌العاده ملایم کـه شامل ذرات ریز بـه نام میسل اسـت کـه ناخالصی‌ها را بـه دام می‌اندازد و بدون این کـه پوست شـما دراین فرآیند خشک شود، آن ها را از بین میبرد.

 

2. تونر

تونرها یک مایع مراقبت از پوست مبتنی بر آب هستند کـه پس از پاک‌سازی صورت با انگشتان، پنبه یا پارچه و قبل از استفاده از سایر درمان هاي‌ مراقبت از پوست مانند سرم ها و مرطوب کننده ها، روی پوست خشک اعمال می شود. یک تونر خوب می تواند بـه شـما کمک کند تا مطمئن شوید کـه پوست شـما کاملاً تمیز و بدون جرم اسـت، بـه علاوه دوز اضافی از مواد فعال را بـه ان میدهد.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

شـما نیازی بـه تونر ندارید، اما کشیدن یک تونر می تواند راهی عالی برای طراوت پوست، از بین بردن هرگونه مواد باقیمانده و متعادل کردن pH باشد. و اگر بـه دنبال مزایای اضافی برای پاک‌سازی و روشن‌کننده پوست هستید، تونرهای امروزی بسیار پیشرفته‌تر از فرمول‌هاي‌ خشک‌کننده مبتنی بر الکل و قابض در گذشته هستند کـه دارای مزایای تقویت‌کننده پوست هستند کـه میتوانند شـما را درخشان کنند. در این جا موادی وجوددارد کـه می خواهید بر اساس نوع پوست خود بـه دنبال آن ها باشید:

 

پوست مستعد آکنه: اگر پوست مستعد آکنه دارید، بـه دنبال تونر حاوی اسیدهای هیدروکسی، از جمله اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک باشید کـه باعث افزایش گردش سلولی می شود.

 

پوست خشک و حساس: برای پوست هاي‌ خشک یا حساس، بـه دنبال یک تونر آبرسان «یا همان اسانس» باشید کـه بدون الکل خشک و با موادی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک برای تسکین ان ساخته شده اسـت.

 

پوست مختلط: برای پوست مختلط، بـه دنبال لایه‌بردارهای ملایم، تقویت‌کننده‌هاي‌ آبرسانی و آنتی‌اکسیدان‌هایي مانند ویتامین C، ویتامین E و چای سبز باشید کـه میتوانند با رادیکال‌هاي‌ آزاد مبارزه کرده و از آسیب‌هاي‌ پوستی پیش گیری کنند.

 

پوست چرب: برای پوست هاي‌ چرب، بـه دنبال مواد قابض مانند الکل ها یا فندق جادوگر باشید کـه منافذ را سفت می کنند.

 

3. سرم

یک سرم متناسب با نگرانی‌هاي‌ پوست شـما می تواند هم درمان و هم محافظت کند، و مقادیر متمرکزی از مواد قوی را ارائه می کند کـه می تواند تعدادی از مشکلات پوست، از چین و چروک گرفته تا لکه‌هاي‌ تیره را برطرف کند و اگر نگرانی‌هاي‌ متعددی دارید، می توانید از چندین فرمول سرم مختلف استفاده کنید. اما باید برچسب ها را بادقت بخوانید، زیرا عده اي از سرم ها بهتر اسـت در صبح استفاده شوند، در حالی کـه برخی دیگر برای شب ایده آل هستند.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

یک سرم کـه همه ی می توانند از ان در صبح بهره مند شوند؟ سرم آنتی اکسیدانی کـه از تشکیل رادیکال هاي‌ آزاد جلوگیري می کند و علائم پیری را در طول زمان کاهش می‌دهد. و سرم آنتی اکسیدانی استاندارد طلا ویتامین C اسـت. همه ی باید از ویتامین C استفاده کنند، صرف نظر از سن. این کمک می کند تا تعداد زیادی از آسیب‌هاي‌ پوستی کـه از آفتاب و آلودگی وارد میشویم، معکوس کنیم. برای پوست‌هاي‌ تیره‌تر، پرپیگمانتاسیون میتواند یک مشکل رایج باشد و استفاده از سرم ویتامین C در صبح نیز میتواند بـه کاهش لکه‌هاي‌ تیره کمک کند.

 

علاوه بر سرم هاي‌ آنتی اکسیدان، می توانید سرم هاي‌ ضد پیری حاوی مواد زیر را برای رفع چین و چروک، خطوط ریز و موارد دیگر امتحان کنید:

 

1. سرم هاي‌ اسید هیالورونیک برای جذب رطوبت بـه داخل پوست، مبارزه با خشکی و تیرگی و همچنین حجیم شدن پوست.

2. نیاسینامید، نوعی ویتامین B3 اسـت کـه رنگ پوست را روشن و یکدست می کند، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و التهاب را آرام می کند.

3. رتینوئیدها برای تحریک گردش سلولی برای افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون «بهترین استفاده در شب!».

4. پپتیدهای ساخته شده از اسیدهای آمینه، بلوک هاي‌ سازنده کلاژن هستند و می توانند تولید ان را افزایش داده و خطوط صاف و استحکام پوست را افزایش دهند.

 

4. کرم دور چشم

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

کرم‌هاي‌ دور چشم با کرم‌هاي‌ صورت متفاوت هستند، زیرا بـه‌طور خاص برای ناحیه ظریف دور چشم، کـه سریع‌تر از بقیه قسمت‌هاي‌ صورت شـما پیر می شوند، فرموله شده‌اند و بنابر این در دسته «درمان» نیز قرار میگیرند. اگر نگران خطوط ریز، چین و چروک، عدم استحکام، حلقه هاي‌ تیره یا کیسه هاي‌ زیر چشم هستید، یک محصول درمان چشم قطعا ارزشش را دارد.

 

برای هدف قرار دادن سیاهی دور چشم، بـه دنبال نیاسینامید یا ویتامین C باشید. برای پف کردگی، از فرمول حاوی کافئین استفاده کنید. برای چین و چروک و افتادگی، بـه دنبال فرمول هاي‌ حاوی پپتید و رتینول باشید. ویتامین K میتواند بـه رفع سیاهی حلقه‌هاي‌ زیر چشم و اسید هیالورونیک با هیدراتاسیون کمک کند. برای درمان مشکلات متعدد ناحیه چشم، ترکیبی از این مواد را برای نیازهای خود خریداری کنید.

 

هنگام استفاده در صبح و شب، با استفاده از انگشت حلقه «ضعیف ترین انگشت خود» بـه آرامی بر روی فرمول مورد نظر برای نگرانی هاي‌ ناحیه چشم ضربه بزنید تا از کشیدن پوست ظریف و ایجاد آسیب پیشگیری کنید.

 

5. مرطوب کننده

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

در مرحله بعدی مرطوب کننده هاي‌ صورت هستند کـه پوست شـما را نرم و هیدراته نگه می دارند و بـه تقویت سد ان کمک می کنند. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، در طول روز از مرطوب‌کننده‌هاي‌ سبک‌تری مانند لوسیون یا ژل استفاده کنید کـه بـه سرعت خیس میشود و زیر آرایش قرص نمیدهد. اگر پوست شـما خشک‌تر اسـت، از فرمول غلیظ‌تری مانند کرم استفاده کنید. در هر صورت، متخصصان پوست مرطوب کننده ها را برای انواع پوست در تمام طول سال توصیه می کنند، زیرا آبرسانی برای حفظ جوانی و سلامت پوست بسیار مهم اسـت. بـه دنبال موادی مانند سرامیدها یا اسید هیالورونیک باشید، زیرا این مواد بلوک هاي‌ ساختمانی برای حفظ رطوبت در پوست هستند.

 

نکته تخصصی: در حین استفاده از مرطوب کننده ماساژ دهید کـه جذب و اثربخشی ان را افزایش داده و گردش خون را التیام می بخشد.

در این جا نحوه انتخاب فرمول مرطوب کننده بر اساس نوع پوست شـما آمده اسـت:

پوست خشک: یک کرم غنی مملو از نرم کننده ها، مرطوب کننده ها، سرامیدها و انسدادها کلید رفع خشکی اسـت.

پوست هاي‌ چرب یا مستعد آکنه: بـه دنبال لوسیون هاي‌ سبک یا فرمول هاي‌ ژل دار با برچسب “غیر کومدوژنیک” یا “بدون روغن” باشید.

پوست حساس: بـه دنبال فرمول هایي باشید کـه ضد حساسیت و عاری از محرک هاي‌ بالفعل مانند عطر و الکل باشند.

 

6. ضد آفتاب

متخصصان پوست موافق هستند کـه کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوست و سن، مهم‌ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست اسـت. اگر از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، ممکن اسـت هیچ یک از مراحل دیگر را انجام ندهید. خورشید نخستین دلیل پیری زودرس پوست اسـت. و این آسیب تنها جنبه آرایشی ندارد، مهم نیست کـه چه رنگ پوستی دارید چرا کـه افراد رنگین پوست ممکن اسـت بـه سرطان پوست مبتلا شوند. بـه علاوه، اگر در حال درمان هایپرپیگمانتاسیون بدون استفاده روزانه از SPF هستید، مانند این اسـت کـه دو قدم بـه جلو و یک قدم بـه عقب بردارید.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

توجه: محافظت از پوست در برابر نور خورشید حتی اگر روزهای خودرا در داخل خانه می گذرانید مهم اسـت، زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند از پنجره ها نفوذ کند.

30 دقیقه قبل از این کـه بـه بیرون بروید، یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را بـه عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی خود، از جمله روی گردن و پشت دستان خود، بزنید. اگر می خواهید مراحل روتین خودرا بـه حداقل برسانید تا کارها راحت تر شود، می توانید بـه جای استفاده از مرطوب کننده و SPF جداگانه، از یک مرطوب کننده روزانه با SPF استفاده کنید.

 

دو نوع اصلی فرمول ضد آفتاب وجوددارد:

1. ضد آفتاب هاي‌ شیمیایی از مواد شیمیایی مانند آووبنزون ​​و هوموسالات ساخته می شوند کـه اشعه ماوراء بنفش را کـه در تماس با پوست قرار می‌گیرد جذب می کنند.

2. ضد آفتاب هاي‌ فیزیکی «مشهور بـه ضد آفتاب هاي‌ معدنی» حاوی موادمعدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند کـه نور UV را از پوست منعکس می کنند.

عده اي از فرمول هاي‌ SPF شامل مواد شیمیایی و فیزیکی هستند. اگر پوست حساسی دارید، متخصصان پوست بـه طور کلی ضد آفتاب هاي‌ معدنی و خالص اکسید روی را برای پوست هاي‌ حساس توصیه می کنند «اگر چه تعداد زیادی از ضد آفتاب هاي‌ شیمیایی باعث تحریک پوست نشده اند». برای کسانی کـه پوست چرب دارند، بـه دنبال فرمول هاي‌ ژل غیر کومدون زا و بدون چربی باشید. اگر پوست خشکی دارید، از اسپری یا ژل ضد آفتاب با الکل خودداری کنید. افرادی کـه رنگ پوست تیره‌تری دارند ممکن اسـت کرم‌هاي‌ ضدآفتاب شیمیایی را ترجیح دهند تا از ریخته‌گری سفید برخی فرمول‌هاي‌ فیزیکی اجتناب کنند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی و جوانسازی پوست صورت

 

مراحل روتین مراقبت از پوست در شب 

شـما می خواهید روتین مراقبت از پوست خودرا در شب تغییر دهید و نه فقط بـه این دلیل کـه هنگام خواب بـه SPF نیاز ندارید! روال شبانه شـما زمان مناسبی اسـت تا مطمئن شوید کـه پوست شـما تا حد امکان مواد مغذی و مواد فعال دریافت میکند، زیرا پوست شـما در حین چرت زدن بازسازی و ترمیم میشود. شـما همان‌ گونه همان سه مرحله اصلی – پاک‌سازی، درمان و مرطوب کردن – را دنبال خواهید کرد، اما در شب، این روال کمی متفاوت بـه نظر میرسد.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

1. پاک کننده

ابتدا آرایش و کثیفی روز را پاک کنید. درصورت نیاز با استفاده از پاک کننده آرایش جداگانه شروع کنید تا هرگونه لوازم آرایشی را پاک کنید.پاک کننده ها الزاماًً برای حل کردن آرایش، بـه خصوص روی چشم ها، طراحی نشده اند. با همان پاک‌کننده‌ي صبح، از داخل صورت بـه بالا، سپس بیرون و پایین در امتداد خط مو و محیط تا زیر چانه کار کنید.

 

2. تونر

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

اگر تونر را انتخاب می کنید، ان را بـه همان روشی کـه در صبح انجام می‌دهید استفاده کنید. از آنجایی کـه تونرها مایع هستند، باید قبل از فرمول هاي‌ سنگین تر مانند سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده شوند تا فرصت جذب داشته باشند.

 

3. سرم یا درمان

شب زمان ایده‌آلی برای استفاده از محصولاتی اسـت کـه دارای موادی هستند کـه سلول‌هاي‌ مرده پوست را از بین می برند یا باعث تحریک گردش سلولی در هنگام خواب میشوند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک یا رتینول. این بافت صاف، منافذ را روشن و بـه حداقل می‌رساند. اگر در حال درمان هایپرپیگمانتاسیون هستید، بـه طور متناوب بین رتینوئید و ماده فعال محو کننده هیدروکینون جای گزین کنید.

 

4. کرم دور چشم

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

مقداری از سرم یا درمان صورت خودرا بمالید، یا اگر صبح ها هم از ان استفاده می کنید، یک کرم دور چشم جداگانه بـه اطراف چشم بزنید. لازم نیست زیاد استفاده کنید، اما اگر شروع بـه آموزش پوست خود کنید تا محصولات فعال تر اطراف چشم را تحمل کند، تغییرات بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

 

5. درمان آکنه

اگر در حال حاضر یک لک «یا تعداد کمی» دارید، دراین زمان از درمان آکنه استفاده کنید. در مورد جوش‌هاي‌ مزمن، بـه جای درمان جوش‌ها در هنگام ظهور، فعال باشید. اگر فقط این نقطه را درمان کنید، اگر پوستتان مسدود شده باشد، دقیقاً درکنار ان آکنه خواهید داشت. شـما بـه این دلیل کـه چربی در حال تجمع اسـت، جوش میزنید، بنابر این با رژیم خود سازگار باشید تا منافذ روی صورتتان شفاف بماند.

 

6. کرم شب

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

مرطوب کردن بـه خصوص در شب بسیار مهم اسـت، زیرا مانعی ایجاد می کند کـه آبرسانی طبیعی پوست و هر ماده فعالی را برای مقابله با افت رطوبتی کـه هنگام خواب اتفاق میوفتد، مسدود می کند. اما در حالی کـه می توانید از مرطوب‌کننده‌هاي‌ روز بدون SPF در شب استفاده کنید، استفاده از فرمول مخصوص شب فواید ضد پیری هدفمندی دارد و آسیب‌هاي‌ ناشی از روز را ترمیم می کند. در حالی کـه مرطوب‌کننده‌هاي‌ معمولی فقط بر روی التیام سد رطوبت طبیعی پوست تمرکز می کنند، کرم‌هاي‌ شب حاوی مواد فعالی هستند کـه علاوه بر افزایش رطوبت، بـه التیام پوست کمک میکنند.

 

7. روغن صورت

این یک مرحله ضروری نیست، اما اگر پوست شـما هنوز احساس خشکی می کند، استفاده از روغن صورت می تواند راهی عالی برای کمک بـه حفظ رطوبت در طول شب باشد. تعداد زیادی از مردم فکر میکنند کـه اگر آکنه یا پوست چرب داشته باشند، با یک روغن از بین میروند، اما این درست نیست. در واقع می تواند بـه نرم شدن پوست کمک کند. برای تقویت مغذی، پس از خشک شدن بقیه محصولات مراقبت از پوست، بـه عنوان آخرین مرحله روی یک صورت بزنید، فقط مطمئن شوید کـه ان رابا فشار دادن روی پوست خود بمالید، نه مالیدن ان.

 

آیا باید روی ابزار خاصی یا ابزار مراقبت از پوست سرمایه گذاری کنم؟

 

فراتر از یک پارچه شست و شوی معمولی، برای روتین مراقبت از پوست خود بـه لوازم خاصی نیاز ندارید، اما عده اي از ابزارها و ابزارهای پوستی در خانه می توانند مزایای عمده اي را ارائه دهند. در این جا مواردی وجوددارد کـه ارزش امتحان کردن را دارند:

 

برس‌های پاک‌سازی صورت:

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

اگر میخواهید بـه روتین پاک‌سازی خود فرصت بیشتری بدهید، یکی از این ابزارهای دستی را درنظر بگیرید کـه برای کمک بـه شـما در دستیابی بـه پاک‌سازی عمیق‌تر طراحی شده اسـت. برخی پوست شفاف‌تر و صاف‌تر را پس از تنها یک هفته استفاده گزارش کردند. اما اگر پوست حساس، اگزما یا روزاسه دارید، بهتر اسـت از این برس ها کم استفاده کنید.

 

ماسک های صورت LED:

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

مشابه ماسک هاي‌ LED نور درمانی حرفه اي از نور مرئی برای التیام پوست با کاهش باکتریها، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن استفاده می کنند. تنظیمات نوری مختلف نگرانی‌هاي‌ متفاوتی را هدف قرار می دهند، برای مثال، نور آبی با کاهش باکتری‌ها بـه آکنه کمک میکند، در حالی کـه نور قرمز طبق معمولً برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها با تحریک تولید کلاژن استفاده می شود و نور سبز ممکن اسـت بـه هیپرپیگمانتاسیون کمک کند.

 

ابزار گوا شا:

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

تا حدودی شبیه بـه غلتک هاي‌ یشم، این سنگ هاي‌ صاف بـه لطف تخلیه لنفاوی صورت می توانند یک اثر مینی لیفت صورت ایجاد کنند. بر اساس یک تکنیک شفابخش باستانی چینی، ابزارهای گوا شا بیشتر بـه عنوان یک تکنیک ماساژ و ابزار مراقبت از خود، با استفاده از ضربه هاي‌ ملایم بـه سمت بالا روی صورت و گردن برای فرونشاندن پف و تورم استفاده می شوند.

 

بخارپزهای صورت:

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

اگر پوست چرب و مستعد آکنه یا جوش‌هاي‌ سرسیاه ریشه‌دار دارید، بخار دادن صورت دو بار در هفته بـه مدت حداکثر 15 دقیقه میتواند بـه باز کردن منافذ پوست کمک کند و بـه جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: ایده های مناسب برای جوانسازی و پاکسازی پوست صورت

 

آیا باید به طور مرتب از ماسک صورت استفاده کنم؟

ماسک هاي‌ صورت می توانند بـه پوست شـما کمک کنند، بـه خصوص با استفاده طولانی مدت. یک یا دو بار در هفته با استفاده از ان بر روی صورت تمیز و خشک خود، از چشم و دهان خودداری کنید «مگر این کـه ماسک برای ان نواحی ساخته شده باشد» یک یا دو بار در هفته ان را در رژیم خانگی صورت خود بگنجانید. طبق دستورالعمل بسته بندی ان را بردارید و طبق دستورالعمل یا نیاز سایر محصولات مراقبت از پوست را دنبال نمایید. فرقی نمی کند یک درمان DIY پوست را انتخاب کنید، یک ماسک ورقه‌اي یا یک ماسک شبانه، می خواهید مطمئن شوید کـه ماسک صورت مناسب برای نوع پوست خودرا انتخاب می کنید:

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

پوست چرب: از ماسکی با موادی مانند خاک رس یا زغال چوب استفاده کنید کـه روغن را جذب می کند.

پوست خشک: روی برچسب بـه دنبال کلماتی مانند “آبرسان”؛ “مرطوب کننده” یا “تغذیه کننده” و موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، روغن هاي‌ گیاهی و کره باشید.

پوست حساس: بـه دنبال مواد ضدالتهابی مانند آلوئه و جو دو سر باشید.

ترکیبی یا معمولی: بـه دنبال ماسک‌هایي باشید کـه اهداف پوست فعلی‌تان را هدف قرار میدهند یا سعی کنید نقاط خاصی رابا چند ماسک درمان کنید.

 

در مورد لایه برداری چطور؟

لایه‌برداری صورت تکنیکی اسـت کـه لایه بیرونی سلول‌هاي‌ مرده پوست را حذف میکند تا ان را صاف‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر کند، با این حال یک نظرسنجی GH نشان داد کـه تقریبا نیمی از زنان ان را در روال مراقبت از پوست خود نادیده میگیرند. سه نوع اصلی لایه برداری وجوددارد کـه هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند کـه برای انواع پوست، نگرانی ها و نیازهای مختلف بهترین کار را دارند.

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی عیب و نقص

لایه‌بردارهای فیزیکی: همچنین بـه عنوان لایه‌بردارهای مکانیکی شناخته می شوند، این دسته شامل پارچه‌هاي‌ شستشو و برس‌هاي‌ پاک‌کننده و همچنین اسکراب‌هاي‌ صورت با ذرات ساینده اسـت کـه با اصطکاک پوست مرده را از بین می برد. این‌ها برای پوست هاي‌ خشک یا حساس بهترین هستند.

 

لایه‌بردارهای شیمیایی: این شامل درمان‌هایي از جمله لایه‌بردارها و پاک‌کننده‌هاي‌ صورت، حاوی اسیدها یا آنزیم‌هایي مانند AHAs و BHAs اسـت کـه پیوندهای بین سلول‌هاي‌ مرده پوست را شل می کند تا بتوان آن ها را از جای خود جدا کرد. این‌ها برای کسانی کـه پوست بالغ یا مستعد آکنه دارند بهترین اسـت.

 

لایه‌بردارهای ترکیبی: لایه‌بردارهای شستشو کـه حاوی مواد لایه‌بردار فیزیکی و شیمیایی دریک محصول هستند. این‌ها برای کسانی کـه پوست چرب دارند بهترین اسـت.

 

لایه‌بردارهای فیزیکی را می توان دو تا سه بار در هفته صبح یا عصر بعد از پاک‌سازی استفاده کرد. لایه بردارهای شیمیایی را می توان یک‌بار در هفته، صبح یا عصر بعد از پاک‌سازی، برای پوست هاي‌ حساس یا خشک و حداکثر سه بار در هفته برای سایر انواع پوست استفاده کرد. لایه بردارهای ترکیبی را می توان بـه صورت هفتگی تا روزانه استفاده کرد، اما دستورالعمل هاي‌ محصول خاص را دنبال نمایید.

جدیدترین مطالب سایت