10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

بیت کوین نه تنها یک روند سازنده بوده اسـت، و موجی از ارزهای رمزنگاری شده بر پایه یک شبکه غیرمتمرکز را بـه وجود آورده اسـت، بلکه بـه استاندارد واقعی ارزهای دیجیتال تبدیل شده اسـت و الهام بخش لژیون فزاینده اي از دنبال کنندگان و اسپین آف ها شده اسـت.

 

رمزارزها چیست؟

قبل از این کـه نگاهی دقیقتر بـه عده اي از این جای گزین‌هاي‌ بیت‌کوین «BTC» بیندازیم، اجازه دهید بـه عقب برگردیم و بـه طور خلاصه منظورمان از عباراتی مانند ارز دیجیتال و آلت کوین را بررسی کنیم. یک ارز دیجیتال، بـه طور کلی، پول مجازی یا دیجیتالی اسـت کـه بـه شکل توکن یا «سکه» بـه خود می گیرد. اگر چه عده اي از ارزهای دیجیتال با کارت‌هاي‌ اعتباری یا پروژه‌هاي‌ دیگر وارد دنیای فیزیکی شده‌اند، اما اکثریت ان‌ها کاملاً نامشهود هستند.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

«کریپتو» در ارزهای دیجیتال بـه رمزنگاری پیچیده اشاره دارد کـه امکان ایجاد و پردازش ارزهای دیجیتال و تراکنش‌هاي‌ ان‌ها را در سیستم‌هاي‌ غیرمتمرکز فراهم می کند. درکنار این ویژگی مهم «کریپتو» یک تعهد مشترک بـه تمرکززدایی اسـت. ارزهای دیجیتال طبق معمولً بـه عنوان کد توسط تیم‌هایي توسعه می یابند کـه مکانیسم‌هایي را برای صدور «اغلب، اگر چه نه همیشه، از طریق فرآیندی بـه نام استخراج» و سایر نظارت‌ها ایجاد میکنند.

 

ارزهای رمزپایه تقریبا همیشه بـه گونه‌اي طراحی میشوند کـه از دستکاری و نظارت دولت عاری باشند – اگر چه، با محبوبیت بیشتر، این جنبه اساسی صنعت مورد انتقاد قرار گرفته اسـت. ارزهای دیجیتالی کـه پس از بیت کوین مدل شده اند، در مجموع آلت کوین ودر برخی موارد شیت کوین نامیده می شوند و اغلب سعی کرده اند خودرا بـه عنوان نسخه هاي‌ اصلاح شده یا التیام یافته بیت کوین معرفی کنند.

 

اگر چه عده اي از این ارزها ممکن اسـت ویژگی‌هاي‌ چشمگیری داشته باشند کـه بیت‌کوین ندارد، اما مطابق با سطح امنیتی کـه شبکه‌هاي‌ بیت‌کوین بـه ان دست مییابند تا حد زیادی هنوز توسط یک آلتکوین دیده نشده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: چرا ارزهای دیجیتال از حالت داغ به یک بحران کامل تبدیل شده اند

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

در زیر، عده اي از مهم ترین ارزهای دیجیتال بـه جز بیت کوین را بررسی میکنیم. با این حال، اول، یک هشدار: غیرممکن اسـت کـه فهرستی مانند این کاملاً جامع باشد. یکی از دلایل این واقعیت این اسـت کـه تا مارس 2022 بیش از 18000 ارز دیجیتال وجوددارد. اگر چه تعداد زیادی از این رمزارزها دارای تعداد کمی از طرفداران یا حجم معاملات هستند، عده اي از آن ها از محبوبیت زیادی در بین جوامع اختصاصی حامیان و سرمایه گذاران برخوردار هستند.

 

فراتر از ان؛ حوزه ارزهای رمزنگاری شده همیشه در حال گسترش اسـت و توکن دیجیتالی بزرگ بعدی ممکن اسـت در آینده منتشر شود. اگر چه بیت کوین بـه طور گسترده بـه عنوان یک پیشرو در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود، تحلیلگران رویکردهای بسیاری را برای محاسبه توکن هاي‌ غیر از BTC اتخاذ می کنند.

 

برای مثال، معمول اسـت کـه تحلیلگران اهمیت زیادی برای رتبه بندی سکه ها نسبت بـه یک دیگر از نظر ارزش بازار قائل شوند. ما این را درنظر خود لحاظ کرده‌ایم، اما دلایل دیگری وجوددارد کـه نشان می دهد ممکن اسـت یک توکن دیجیتال در فهرست گنجانده شود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

انواع آلت کوین ها

 

ارزهای رمزنگاری شده

ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها، انتقال ارزش «مشابه پول دیجیتال» در شبکه غیرمتمرکز کاربران درنظر گرفته شده اند. تعداد زیادی از آلت‌کوین‌ها «یعنی ان‌هایي کـه بیت‌کوین یا گاهی اوقات اتریوم نیستند» بـه این روش طبقه‌بندی میشوند و گاهی اوقات ممکن اسـت توکن‌هاي‌ ارزش نامیده شوند.

 

توکن ها

توکن‌هاي‌ مبتنی بر بلاک چین نیز وجود دارند کـه هدفی متفاوت از پول دارند. یک مثال می تواند توکنی باشد کـه بـه عنوان بخشی از یک پیشنهاد اولیه سکه «ICO» صادر شده اسـت کـه نشان دهنده سهمی دریک پروژه بلاک چین یا مالی غیرمتمرکز «DeFi» اسـت. اگر توکن ها بـه ارزش شرکت یا پروژه مرتبط باشند، می توان آن ها را توکن هاي‌ امنیتی نامید «مانند اوراق بهاداری مانند سهام».

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

توکن هاي‌ دیگر کاربرد یا عملکرد خاصی دارند. نمونه‌ها عبارتند از توکن‌هاي‌ Storj، کـه بـه افراد اجازه میدهد فایل‌ها را دریک شبکه غیرمتمرکز بـه اشتراک بگذارند، یا Namecoin، کـه سرویس سیستم نام دامنه غیرمتمرکز «DNS» را برای آدرس‌هاي‌ اینترنتی ارائه می دهد. این‌ها بـه عنوان توکن‌هاي‌ کاربردی شناخته می شوند.

 

امروزه، در حالی کـه تعداد زیادی از کاربران کریپتو این تفاوت‌ها را درک میکنند و قدردانی می کنند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران غیرعادی ممکن اسـت متوجه این تفاوت نشوند، زیرا همه ی دسته‌هاي‌ توکن تمایل دارند در صرافی‌هاي‌ رمزنگاری بـه روشی مشابه معامله کنند.

1. اتریوم «ETH»

نخستین جای گزین بیت کوین در فهرست ما، Ethereum «ETH»؛ یک پلت فرم نرم افزاری غیرمتمرکز اسـت کـه قراردادهای هوشمند و برنامه هاي‌ غیرمتمرکز «dApps» را قادر می سازد بدون هیچگونه خرابی، تقلب، بازرسی یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا می شوند. هدف اتریوم ایجاد مجموعه اي غیرمتمرکز از محصولات مالی اسـت کـه هر شخصی در جهان می تواند آزادانه بـه ان دسترسی داشته باشد، صرف نظر از ملیت، قومیت یا مذهب.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

این جنبه پیامدها را برای عده اي از کشورها قانع‌کننده‌تر می کند، زیرا کسانی کـه زیرساخت‌هاي‌ دولتی و هویت دولتی ندارند میتوانند بـه حساب‌هاي‌ بانکی، وام‌ها، بیمه، یا انواع محصولات مالی دیگر دسترسی داشته باشند.

 

برنامه هاي‌ کاربردی در اتریوم بر روی اتر، رمز رمزنگاری خاص پلت فرم ان اجرا می شوند. اتر «ETH» مانند وسیله نقلیه اي برای حرکت در پلتفرم اتریوم اسـت و بیشتر توسط توسعه دهندگانی کـه بـه دنبال توسعه و اجرای برنامه هاي‌ کاربردی در داخل اتریوم هستند، یا اکنون، سرمایه گذارانی کـه بـه دنبال خرید سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از اتر هستند، بـه دنبال ان هستند.

 

اتر کـه درسال 2015 راه اندازی شد، در حال حاضر پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اسـت، اگر چه با اختلاف قابل توجهی از ارز دیجیتال غالب عقب تر اسـت. کمتر از نیمی از بیت کوین اسـت.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

درسال 2014؛ اتریوم پیش فروش اتر را راه اندازی کرد کـه با استقبال چشمگیری مواجه شد. این بـه آغاز عصر ICO کمک کرد. طبق گفته‌هاي‌ اتریوم، میتوان از ان برای «رمزگذاری، غیرمتمرکز کردن، ایمن‌سازی و تجارت تقریبا هر چیزی» استفاده کرد. پس از حمله بـه سازمان غیرمتمرکز خودمختار «DAO» درسال 2016؛ اتریوم بـه اتریوم «ETH» و اتریوم کلاسیک «ETC» تقسیم شد.

 

در دسامبر 2020؛ اتریوم الگوریتم اجماع خودرا از اثبات کار «PoW» بـه اثبات سهام «PoS» تغییر داد. این حرکت درنظر گرفته شده اسـت تا بـه شبکه اتریوم اجازه دهد با انرژی بسیار کمتر و سرعت تراکنش التیام یافته و همچنین برای ایجاد یک محیط اقتصادی تورم‌زدایی بیشتر.

 

PoS بـه مشارکت‌کنندگان شبکه اجازه میدهد تا اتر خودرا در شبکه «سهم» کنند. این فرآیند بـه ایمن سازی شبکه و پردازش تراکنش هاي‌ رخ داده کمک می کند. کسانی کـه اینکار را انجام میدهند، مشابه نحوه عملکرد یک حساب بهره، با اتر پاداش میگیرند. این جایگزینی برای مکانیسم PoW بیت کوین اسـت کـه بـه موجب ان استخراج کنندگان بیت کوین هاي‌ بیشتری را برای پردازش تراکنش ها دریافت می کنند.

 

2. سولانا «SOL»

Solana کـه درسال 2017 تأسیس شد، یک پلت فرم بلاک چین اسـت کـه برای پشتیبانی از برنامه هاي‌ غیرمتمرکز «dApps» طراحی شده اسـت. سولانا کـه بـه عنوان یک قاتل اتریوم نیز شناخته می شود، تراکنش هاي‌ بسیار بیشتری را در هر ثانیه نسبت بـه اتریوم انجام می دهد. علاوه بر این، کارمزد تراکنش هاي‌ کمتری نسبت بـه اتریوم دریافت می کند.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

 

سولانا و اتریوم هردو توانایی ایجاد قراردادهای هوشمند را دارند کـه برای اجرای برنامه هاي‌ کاربردی پیشرفته از جمله امور مالی غیرمتمرکز «DeFi» و توکن هاي‌ غیر قابل تعویض «NFT» ضروری هستند. با این حال، این دو تفاوت هاي‌ اساسی دارند.

 

اتریوم از بلاک چین اثبات کار «PoW» استفاده میکند، بـه این معنی کـه استخراج‌کنندگان برای حل پازل‌هاي‌ پیچیده برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها باهم رقابت می کنند، کـه این فناوری را انرژی‌برتر می کند ودر نتیجه بـه محیط زیست آسیب می رساند. در مقابل، سولانا از اثبات سهام «PoS» استفاده می کند کـه گفته میشود کمتر از PoW مضر اسـت.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

ارز دیجیتالی کـه روی بلاک چین سولانا اجرا می شود، سولانا «SOL» نامیده می شود. از زمان آغاز بـه کار، نزدیک بـه 4600 درصد رشد داشته اسـت و ارزش بازار ان بیش از 13.74 میلیارد دلار اسـت و نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اسـت.

 

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

 

3. کاردانو «ADA»

Cardano «ADA» یک ارز رمزنگاری شده «اوروبوروس اثبات سهام» اسـت کـه با رویکردی مبتنی بر تحقیق توسط مهندسان، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شد. این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج بنیانگذار اولیه، تأسیس شد. اعضای اتریوم پس از اختلاف نظر با مسیری کـه اتریوم در پیش گرفته بود، وی را ترک کرد و بعدا بـه ایجاد کاردانو کمک کرد.

 

تیم پشتیبان کاردانو، بلاک چین خودرا از طریق آزمایش‌هاي‌ گسترده و تحقیقات بررسی شده ایجاد کردند. محققین این پروژه بیش از 120 مقاله در مورد فناوری بلاک چین در طیفی از موضوعات نوشته اند. این تحقیق ستون فقرات کاردانو اسـت.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

با توجه بـه این فرآیند سخت، بـه نظر می رسد Cardano در بین همتایان خود در PoS و همچنین سایر ارزهای دیجیتال بزرگ متمایز اسـت. بـه کاردانو لقب «قاتل اتریوم» نیز داده شده اسـت، زیرا گفته میشود بلاک چین ان توانایی بیشتری دارد. گفته می شود، کاردانو هنوز در مراحل اولیه خود اسـت. اگر چه اتریوم را در مدل اجماع PoS شکست داده اسـت، اما هنوز از نظر برنامه هاي‌ DeFi راه درازی در پیش دارد.

 

کاردانو قصد دارد با ایجاد محصولات DeFi مشابه اتریوم و همچنین ارائه راه‌حل‌هایي برای قابلیت همکاری زنجیره‌اي، تقلب در رأی‌دهندگان و ردیابی قراردادهای قانونی و موارد دیگر، سیستم عامل مالی جهان باشد. از 14 مارس 2022؛ کاردانو دارای هشتمین ارزش بازار بزرگ با 26.9 میلیارد دلار اسـت و یک ADA با حدود 0.80.13 دلار معامله می شود.

 

4. پولکادوت «DOT»

پولکادوت «DOT» یک ارز دیجیتال PoS منحصر بـه فرد اسـت کـه هدف ان ارائه قابلیت همکاری در بین سایر بلاک چین ها اسـت. پروتکل ان برای اتصال طراحی شده اسـت و بلاک چین هاي‌ مجاز و بدون مجوز و همچنین اوراکل ها بـه سیستم ها اجازه می‌دهند تا باهم زیر یک سقف کار کنند.

 

جزء اصلی Polkadot زنجیره رله ان اسـت کـه امکان همکاری شبکه هاي‌ مختلف را فراهم می کند. همچنین بـه پاراچین ها یا بلاک چین هاي‌ موازی با توکن هاي‌ بومی خود برای موارد استفاده خاص اجازه می دهد.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

تفاوت Polkadot با Ethereum این اسـت کـه بـه جای ایجاد dApps در Polkadot، توسعه دهندگان می توانند بلاک چین خودرا ایجاد کنند ودر عین حال از امنیتی کـه زنجیره Polkadot قبلاً دارد نیز استفاده کنند. با اتریوم، توسعه‌دهندگان می توانند بلاک چین‌هاي‌ جدیدی ایجاد کنند، اما باید اقدامات امنیتی خودرا ایجاد کنند، کـه می تواند پروژه‌هاي‌ جدید و کوچک‌تر را برای حمله باز بگذارد، زیرا هر چه بلاک چین بزرگتر باشد، امنیت بیشتری دارد. این مفهوم در Polkadot بـه عنوان امنیت مشترک شناخته می شود.

 

Polkadot توسط Gavin Wood، یکیدیگر از بنیانگذاران اصلی پروژه Ethereum کـه نظرات متفاوتی در مورد آینده پروژه داشت، ایجاد شد. از 14 مارس 2022؛ پولکادوت دارای ارزش بازار تقریبا 17.4 میلیارد دلار اسـت و یک DOT بـه قیمت 17.59.15 دلار معامله می شود.

 

5. بیت کوین کش «BCH»

بیت کوین کش BCH جایگاه مهمی در تاریخ آلت کوین ها دارد زیرا یکی از نخستین و موفق ترین هارد فورک هاي‌ بیت کوین اصلی اسـت. در دنیای ارزهای دیجیتال، یک فورک در نتیجه بحث‌ها و مشاجرات بین توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان اتفاق می‌افتد. با توجه بـه ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، تغییرات عمده فروشی در کد زیر رمز یا سکه در دست باید بـه دلیل اجماع عمومی انجام شود. مکانیسم این فرآیند با توجه بـه ارز دیجیتال خاص متفاوت اسـت.

 

وقتی جناح‌هاي‌ مختلف نمیتوانند بـه توافق برسند، گاهی اوقات ارز دیجیتال تقسیم می شود و زنجیره اصلی بـه کد اصلی خود وفادار می ماند و زنجیره جدید زندگی خودرا بـه عنوان نسخه جدیدی از سکه قبلی و با تغییراتی در کد ان آغاز میکند.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

BCH زندگی خودرا در آگوست 2017 در نتیجه یکی از این انشعابات آغاز کرد. بحثی کـه منجر بـه ایجاد BCH شد با موضوع مقیاس پذیری ارتباط داشت. شبکه بیت کوین محدودیتی در اندازه بلوک ها دارد:

 

1 مگابایت «MB». BCH اندازه بلوک را از 1 مگابایت بـه 8 مگابایت افزایش میدهد، با این ایده کـه بلوک‌هاي‌ بزرگتر می توانند تراکنش‌هاي‌ بیشتری را در خود نگه دارند و بنابر این سرعت تراکنش افزایش می یابد. همچنین تغییرات دیگری از جمله حذف پروتکل Segregated Witness کـه بر بلوک تأثیر می گذارد، ایجاد میکند.

 

از 14 مارس 2022؛ BCH دارای ارزش بازار حدود 5.5 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 286.97.17 دلار اسـت.

 

6. لایت کوین «LTC»

لایت کوین «LTC» کـه درسال 2011 راه اندازی شد، یکی از نخستین ارزهای رمزپایه اي بود کـه راه بیت کوین را دنبال کرد و اغلب از ان بـه عنوان “نقره بـه طلای بیت کوین” یاد می شود. این ارز توسط چارلی لي، فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ایجاد شد.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

لایت کوین مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز اسـت کـه توسط هیچ مرجع مرکزی نظارت نمی‌شود و از رمزگذاری بـه عنوان PoW استفاده می کند کـه می تواند با کمک واحدهای پردازش مرکزی درجه مصرف کننده «CPU» رمزگشایی شود. اگر چه لایت کوین از بسیاری جهات مانند بیت کوین اسـت، اما نرخ تولید بلاک سریع تری دارد ودر نتیجه زمان تایید تراکنش سریع تری را ارائه می دهد.

 

بـه غیر از توسعه دهندگان، تعداد فزاینده اي از بازرگانان وجوددارد کـه لایت کوین را می پذیرند. از 14 مارس 2022؛ لایت کوین دارای ارزش بازار 7.4 میلیارد دلار و ارزش هر توکن درحدود 106 دلار اسـت کـه ان را بـه بیست و یکمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل می کند.

 

7. دوج کوین «DOGE»

Dogecoin «DOGE» کـه توسط برخی بـه عنوان “memecoin” اصلی شناخته می شود، درسال 2021 با افزایش سرسام آور قیمت سکه، سر و صدای زیادی بـه پا کرد. این سکه کـه از تصویر Shiba Inu بـه عنوان آواتار خود استفاده می کند، توسط عده اي از شرکت‌هاي‌ بزرگ، از جمله Dallas Mavericks، Kronos، و شاید مهم ترین انها SpaceX، یک سازنده هوافضای آمریکایی متعلق بـه ایلان ماسک، بـه عنوان نوعی پرداخت پذیرفته شده اسـت.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

دوج کوین توسط دو مهندس نرم افزار بـه نام هاي‌ بیلی مارکوس و جکسون پالمر درسال 2013 ایجاد شد. مارکوس و پالمر ظاهرا این سکه را بـه عنوان یک شوخی ایجاد کردند ودر مورد حدس و گمان هاي‌ وحشیانه بازار ارزهای دیجیتال اظهار نظر کردند.

 

قیمت DOGE در هفته اي کـه قرار بود ماسک در شنبه شب پخش شود بـه بالاترین حد خود یعنی حدود 0.74 سنت رسید. از 14 مارس 2022؛ ارزش بازار Dogecoin 15.0 میلیارد دلار اسـت و ارزش یک DOGE حدود 11 سنت اسـت کـه ان را بـه سیزدهمین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل می کند.

 

SHIB

یک memecoin با الهام از یک memecoin، Shiba Inu «SHIB»؛ در پاییز 2021 بـه شهرت رسید و برای مدت کوتاهی از ارزش بازار Dogecoin پیشی گرفت.

 

8. بایننس کوین «BNB»

بایننس کوین «BNB» یک ارز دیجیتال ابزاری اسـت کـه بـه عنوان یک روش پرداخت برای کارمزدهای مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می کند. این سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اسـت. کسانی کـه از توکن بـه عنوان وسیله پرداخت برای مبادله استفاده می کنند، می توانند با تخفیف معامله کنند.

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

بلاک چین بایننس کوین همچنین پلتفرمی اسـت کـه صرافی غیرمتمرکز بایننس در ان فعالیت می کند. صرافی Binance توسط Changpeng Zhao تأسیس شد و یکی از پرکاربردترین صرافی‌ها در جهان بر اساس حجم معاملات اسـت.

 

شرکت بایننس در ابتدا یک توکن ERC-20 بود کـه روی بلاک چین اتریوم کار میکرد. در نهایت راه اندازی شبکه اصلی خودرا داشت. شبکه از یک مدل توافقی PoS استفاده می کند. از 14 مارس 2022؛ بایننس کوین دارای ارزش بازار 61.0 میلیارد دلار اسـت کـه یک BNB بـه ارزش 369.48.20 دلار اسـت.

 

9. تتر «USDT»

تتر «USDT» یکی از نخستین و محبوب‌ترین گروهی از بـه اصطلاح استیبل کوین‌ها – ارزهای رمزپایه‌اي بود کـه هدف ان‌ها پیوند دادن ارزش بازار خود بـه یک ارز یا سایر نقاط مرجع خارجی برای کاهش نوسان اسـت.

 

از آنجایی کـه اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره هاي‌ مکرری از نوسانات چشمگیر را تجربه کرده اند، تتر و سایر استیبل کوین ها تلاش می کنند تا نوسانات قیمت را هموار کنند تا کاربرانی را جذب کنند کـه در غیر این صورت ممکن اسـت محتاط باشند.

 

قیمت تتر مستقیماً با قیمت دلار کشور آمریکا مرتبط اسـت. این سیستم بـه کاربران این امکان را می دهد کـه آسان تر از سایر ارزهای دیجیتال بـه دلار کشور آمریکا نقل و انتقالات را بـه موقع تر از تبدیل واقعی بـه ارز معمولی انجام دهند.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

تتر کـه درسال 2014 راه‌اندازی شد، خودرا بـه عنوان یک پلتفرم مجهز بـه بلاک چین توصیف میکند تا استفاده از ارز فیات را بـه صورت دیجیتالی آسان‌تر کند.» در واقع، این ارز دیجیتال بـه افراد اجازه میدهد تا از شبکه بلاک چین و فناوری‌هاي‌ مرتبط برای تراکنش با ارزهای سنتی استفاده کنند ودر عین حال، ان را بـه حداقل برسانند. نوسانات و پیچیدگی اغلب مرتبط با ارزهای دیجیتال اسـت.

 

از 14 مارس 2022؛ تتر با ارزش بازار 80.1 میلیارد دلار و ارزش هر توکن 1.22 دلار، سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اسـت.

 

10. چند ضلعی «MATIC»

Polygon یک راه حل مقیاس بندی لایه دو اسـت کـه هدف ان مقیاس پذیری بیشتر شبکه بلاک چین اتریوم اسـت. این بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اسـت و امکان تراکنش هاي‌ سریع با کارمزد پایین را فراهم می کند.

 

10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

Polygon کـه درسال 201723 بـه عنوان “اینترنت بلاک چین هاي‌ اتریوم” راه اندازی شد، بـه عنوان یکی از راه حل هاي‌ مقیاس بندی لایه دو بالا ظاهر شد کـه مقیاس پذیری شبکه بلاک چین اتریوم را التیام می بخشد. این پلتفرم از بلاک چین اتریوم برای اتصال پروژه هاي‌ مبتنی بر اتریوم استفاده می کند. این پلتفرم در حال حاضر از بیش از 7000 پروژه مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می کند.

 

ارز رمزنگاری شده بومی ان MATIC اسـت کـه برای کارمزد، سهام و موارد دیگر استفاده می شود. این یک توکن ERC-20 اسـت، بـه این معنی کـه با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم سازگار اسـت. با ارزش بازار ۵ میلیارد دلار، یکی از ۲۰ ارز دیجیتال برتر اسـت.

جدیدترین مطالب سایت