همه‌ چیز در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه‌ چیز در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال

احتمالاً یادتان هست که در گذشته بازار به خرید و فروش ملک، ماشین و طلا خلاصه می‌شد، درحالی‌که این روزها ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی را به پا کرده‌اند و معنای بازار را به کلی دگرگون کرده است.

 

اما چرا از دگرگونی می‌گوییم؟ دلیل این ادعا آن است که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند، یعنی هیچ کسی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن‌ها داشته باشد، همین باعث علاقه بسیاری از ایرانی‌ها به آن شده است. اگر شما هم به دنبال راهی برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید در ابتدا به دنبال یک صرافی آنلاین و معتبر باشید. صرافی‌های آنلاین مانند صرافی‌هایی که می‌شناسیم در حوزه تبدیل ارز فعالیت دارند. برای این کار پیشنهاد می‌دهیم که وقت کافی بگذارید تا یک صرافی مطمئن را انتخاب کنید.

 

صرافی‌های ایرانی نسبت به همتایان خارجی خود مانند صرافی بایننس مزیت‌های خاصی دارند، البته خالی از مشکل هم نیستند. به‌هرحال ازآنجایی‌که ایران تحریم است، استفاده از صرافی‌های ایرانی کمی هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد. بعد از انتخاب صرافی باید در آن ثبت‌نام کنید و روند احراز هویت را تکمیل نمایید.

 

قبل از اینکه شروع به خرید و فروش ارز دیجیتال کنید، لازم است که آموزش کافی ببینید. پیشنهاد می‌دهیم که با مبالغ کم خرید و فروش را شروع کنید. به‌مرورزمان که دانش خودتان را ارتقا می‌دهید، سرمایه‌ای که برای خرید و فروش یا همان ترید کردن کنار گذاشته‌اید را بیشتر کنید.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال بدون آگاهی مانند این است که پول خودتان را دور بریزید. به یاد داشته باشید که بازارهای مالی با کسی شوخی ندارند، همان‌قدر که سود خوبی به معامله‌گران می‌دهند، در صورت عدم آگاهی شخص متقبل ضرر می‌شود.

همه‌ چیز در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال

فروش ارز دیجیتال

مهم‌ترین موضوعی که در رابطه با فروش ارز دیجیتال مانند فروش بیت کوین باید بدانید، زمان انجام آن است. همه ما برای به دست آوردن سود وارد بازار مالی می‌شویم. یعنی در یک زمان خاص باید ارز مورد نظرمان را بخریم و در زمان دیگری آن بفروشیم. انتخاب این زمان مناسب برای فروش اهمیت بالایی دارد.

 

بازار ارز دیجیتال نوسان زیادی دارد. گاهی شما سود کرده‌اید و در صورت عدم فروش ممکن است دچار ضررهای زیادی شوید. اینجاست که اهمیت آموزش دیدن به‌خوبی مشخص می‌شود. حالا علاوه بر این موضوع در فروش ارز دیجیتال باید به نکته دیگری هم توجه داشته باشید.

 

گاهی شما ارز دیجیتال خودتان را می‌فروشید، چون به پول آن نیاز دارید. در چنین حالتی، انتخاب صرافی مناسب برای فروش، اهمیت بسیار بالایی دارد. شما در سریع‌ترین زمان ممکن به پول نیاز دارید و باید به حساب شما واریز شود.

 

حالا تصور کنید که یک صرافی خاص بعد از چند روز مبلغ را به حساب شما واریز کند، در چنین زمانی احتمالاً دیگر آن پول برای شما کاربردی ندارد. اگر در بازار فعالیت کنید، با این مشکل روبه‌رو خواهید شد. در بازار داشتن پول نقد به شما کمک می‌کند که بتوانید معامله کرده و درنهایت سود بیشتری داشته باشید.

 

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در ابتدا زمان کافی برای آموزش دیدن بگذارید. بعد از آن زمانی را صرف شناختن یک صرافی معتبر و مطمئن کنید. این کار شاید در ابتدا زمان از شما بگیرد اما در ادامه دیگر مشکلی نخواهید داشت.

 

همه‌ چیز در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال

صرافی رمز ارز

بعد از مطالب بالا احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده که در انتخاب صرافی رمز ارز باید به چه نکاتی توجه داشت. اولین موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید، اعتبار صرافی و معتبر بودن آن است. در ایران قانونی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

 

ازاین‌رو شما برای سنجش اعتبار یک صرافی، نباید به دنبال مجوز خاصی باشید. تاریخچه و عملکرد صرافی می‌تواند مورد مناسبی برای سنجش اعتبار صرافی باشند. اگر صرافی چندین سال فعالیت داشته و مشکلی پیش نیامده، شما می‌توانید به آن اعتماد کنید.

 

بعد از اعتبار باید به دنبال صرافی باشید که تنوع رمز ارزها در آن بالا است. شما برای سود بیشتر باید ارزهای متنوعی را بشناسید. هرچه تنوع ارزهای یک صرافی بیشتر باشد، برای معامله کردن بهتر است. متأسفانه غیر از تعداد محدودی از صرافی‌های ایرانی، مابقی تنوع بسیار کمی در تعداد ارزها دارند.

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب صرافی مهم است، میزان کارمزد دریافتی خواهد بود. هر صرافی برای انجام تراکنش‌ها و معاملات کارمزد دریافت می‌کند. حالا این کارمزد در بعضی از صرافی‌ها بسیار زیاد است. طبیعتاً همه می‌دانیم که هرچه کارمزد بیشتر باشد، سود دریافتی شما هم کمتر خواهد شد.

 

علاوه بر موارد بالا باید به پشتیبانی صرافی هم توجه داشته باشید. یک صرافی خوب باید پشتیبانی خوبی هم داشته باشد. بازار ارزهای دیجیتال هنوز به‌خوبی شناخته نشده است. بسیاری از کسانی که وارد این بازار می‌شوند، اطلاعات زیادی ندارند و فقط برای کسب سود به این بازار روی آورده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود که در هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

 

البته گاهی کسانی که اطلاعات بسیار خوبی هم دارند با مشکل روبه‌رو می‌شوند. در اینجاست که اهمیت وجود یک پشتیبان به‌خوبی احساس می‌شود. پشتیبان صرافی باید به صورت 24 ساعته در هرروز هفته فعال باشد. در چنین حالتی دیگر نگران بروز مشکلات نخواهید بود.

 

معرفی صرافی

شما برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید از هر صرافی استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما اوکی اکسچنج است. احتمالاً بپرسید چرا؟ این صرافی گذشته بسیار خوبی دارد. از سال 96 که فعالیت خود را شروع کرد تابه‌حال روزبه‌روز کیفیت کارش را ارتقا داده است.

 

در این صرافی می‌توانید 700 رمز ارز مختلف را خرید و فروش کنید. در بین صرافی‌های ایرانی چنین تنوعی بسیار کم دیده می‌شود. در صرافی اوکی اکسچنج بیش از 70 پشتیبان مشغول به کار هستند. یعنی دیگر اهمیتی ندارد که چه ساعتی از شبانه‌روز یا کدام روز هفته با مشکل روبه‌رو شوید. به‌سادگی می‌توانید با پشتیبان‌ها تماس بگیرید و مشکل خودتان را حل کنید.

 

از دیگر ویژگی‌های مثبت صرافی اوکی اکسچنج می‌توان به آموزش‌های صحیح و به‌روز آن اشاره کرد. خرید و فروش ارز دیجیتال یا همان ترید کردن به اطلاعات نیاز دارد. تصور نکنید که با یک دوره آموزشی می‌توانید به سود برسید.

 

اگر خواندن و ترجمه منابع معتبر انگلیسی برایتان سخت است، دیگر نگران نباشید. در سایت این صرافی به نشانی https://ok-ex.io/  می‌توانید اطلاعات معتبری را به دست آورید. این اطلاعات برای خرید و فروش ارز به شما کمک بسیاری می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت