انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

ایالات متحده با امکانات بی نظیر خود، مقصد اصلی بسیاری از مردم در سراسر جهان برای مهاجرت است. ایالات متحده برای اتباع خارجی با شرایط خاص که مایل به اقامت دائم در این کشور هستند، ویزای مهاجرتی صادر می کند. برای افرادی که اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند، گرین کارت صادر می شود که از طریق آن می توانند در این کشور زندگی و کار کنند. با این حال، در مسیر ورود به خاک آمریکا و شروع زندگی جدید، باید مواردی را در نظر گرفت.

 

اقامت دائم قانونی در آمریکا

اقامت دائم شامل حق کار و حق تحصیل در ایالات متحده است و مقیم دائم قانونی کسی است که حق زندگی همیشگی در ایالات متحده را دارد. برای افرادی که اقامت دائم ایالات متحده را دارند یک “گرین کارت” صادر می شود که می توانند از طریق آن صلاحیت خود را برای اشتغال و یا درخواست بیمه اثبات کنند. با این حال، فردی که گرین کارت دارد می تواند به خارج از ایالات متحده نیز سفر کند و هنگام رفت و آمد گرین کارت خود را هنگام ورود مجدد به آمریکا ارائه دهد.

توجه داشته باشید که با هربار ورود به ایالات متحده، مشمول همان مراحل پذیرش اولیه می شوید (به عنوان مثال، ارائه گواهی سلامت، فعالیت‌های مجرمانه خاص، تروریسم، امنیت ملی، اتهامات عمومی و …).

 

ویزای مهاجرتی آمریکا

دو نوع ویزا برای ورود به ایالات متحده وجود دارد: مهاجرتی و غیر مهاجرتی.

ویزای مهاجرتی برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت دائم در ایالات متحده را دارند و ویزای غیر مهاجرتی برای کسانی است که مایل به ورود موقت برای مقاصد گردشگری، پزشکی، تجارت، تحصیل یا سایر دلایل مشابه به خاک آمریکا می باشند.

همانطور که اشاره کردیم، ویزای مهاجرتی برای اتباع خارجی که قصد زندگی و کار به صورت دائمی در ایالات متحده را دارند صادر می شود. در بیشتر موارد، بستگان و یا یک کارفرما می تواند با ارسال درخواستی به اداره مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اسپانسر فرد متقاضی شود. برخی از متقاضیان مهاجرت مانند متخصصان و سرمایه گذاران می توانند شخصا برای خود درخواست دهند. این درخواست به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده ارسال می شود تا ادامه رسیدگی و صدور ویزای مهاجرت برای فرد، در صورت واجد شرایط بودن، ادامه یابد. زمانی که ویزای مهاجرتی و مدارک همراه آن توسط افسر سفارت بررسی و تایید شود، گرین کارت به فرد متقاضی اعطا می شود.

 

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند برای انواع مختلف ویزای مهاجرتی، از جمله ویزای خانوادگی، ویزای لاتاری گرین کارت، و ویزای کار درخواست دهند.

 

1. ویزاهای مهاجرتی خانوادگی

اتباع خارجی از طریق خویشاوندان که شهروند یا مقیم ایالات متحده هستند می توانند برای ویزای مهاجرتی خانوادگی درخواست دهند. بر خلاف سایر ویزاهای مهاجرتی، سالانه تعداد ویزاهای خانوادگی صادر شده نامحدود است. اگر واجد شرایط باشید و هیچ خطری برای ورود شما را تهدید نکند، اجازه ورود به این کشور را خواهید داشت.

 

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

2. ویزای لاتاری گرین کارت

از طریق برنامه ویزای مهاجرت لاتاری گرین کارت، اتباع خارجی می توانند از کشورهایی که در آن ها نرخ مهاجرت به ایالات متحده پایین است، برای اقامت دائم درخواست دهند.

متقاضیان بر اساس تعداد ویزاهای سهمیه هر منطقه یا کشور به صورت تصادفی انتخاب می شوند. شرایط واجد شرایط بودن متقاضی در این نوع ویزا نیز اعمال می شود و بنابراین برنده شدن در این قرعه کشی تضمینی برای اعطای ویزا به متقاضی نمی باشد.

 

3. ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا به کسانی داده می شود که به طور قانونی با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده اند. توجه داشته باشید که صرفاً زندگی مشترک سند معتبری برای متاهل بودن به حساب نمی آید، بنابراین باید ازدواج خود را با اسناد مرتبط ثابت کنید.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

4. ویزای کاری مهاجرتی

برای اتباع خارجی واجد شرایط، اداره مهاجرت آمریکا هر سال تعدادی ویزا مبتنی بر اشتغال را ارائه می دهد. این ویزاها به دسته های مختلف تقسیم می شوند و هر یک از آن ها دارای مجموعه ای از الزامات خاص می باشند.

 

شرایط و هزینه مهاجرت به آمریکا

یکی از عواملی که مهاجرت به کشوری دیگر را چالش برانگیز می کند، هزینه ها است. گاهی ممکن است با نکات ظریفی هنگام محاسبه بودجه مواجه شوید که انتظارش نداشته باشید. مواردی که شامل هزینه امور مهاجرتی می شوند، به شرح زیر است:

مصاحبه و صدور گرین کارت

واکسیناسیون و معاینات پزشکی

ترجمه مدارک

بلیط امریکا

به طور کلی شرایط و هزینه‌ مهاجرت به ایالات متحده آمریکا می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد و تا حدود زیادی بستگی به ایالت مقصد شما خواهد داشت.

 

کلام آخر

پیش از اقدام به مهاجرت به آمریکا از هر روشی کسب آگاهی از قوانین مهاجرتی مربوط به انواع ویزای مهاجرتی آمریکا و ارزیابی شرایط شما ضروریست. توصیه می شود در این راستا از تجربه و راهنمایی کارشناسان کاربلد کمک بگیرید.

 

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/

جدیدترین مطالب سایت