نحوه نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نحوه نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

شناخته‌شدن در بازاریابی دیجیتال بسیار پراهمیت است. امروزه کسب‌وکارها به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت و جذب مشتریان هستند. همان‌طور که می‌دانید برای دستیابی به این هدف باید روی تولید محتوا و سئو سایت خود به‌شدت تمرکز کنید. حال ممکن است شما یک محتوای خوب تهیه کرده‌ باشید، اما اگر افراد وارد سایت شما نشوند چه؟! بنابراین باید تیترهای جذاب را برای متن خود انتخاب کنید. در این مطلب نحوه نوشتن تیتر جذاب را بررسی می‌کنیم.

 

چطور پس از تولید محتوا و توجه به سئو سایت، یک تیتر جذاب بنویسیم؟

همان‌طور که گفته شد، با نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی می‌توانید مخاطب را ترغیب کنید تا روی لینک شما کلیک کند و خرید خود را از سایت شما انجام دهد. این تیترها باید به‌گونه‌ای باشند که مخاطب را جذب کنند و «تله‌های کلیکی» (Clickbait) نداشته باشند. در این قسمت روش‌های تیتر نویسی جذاب را بیان می‌کنیم.

 

طرح پرسش و پاسخ دادن به آن

کاربران اینترنت دوست دارند که به طور سریع به پاسخ سوالات خود برسند. شما باید برند خود را به منبعی برای پاسخ به سوالات مخاطب تبدیل کنید. می‌توانید مقاله‌های مختلف را با عنوان‌‌هایی پرسشی بنویسید و این‌گونه نظر مخاطب را جلب کنید. همچنین امکان قرار دادن پاسخ سوال نیز در تیتر وجود دارد.

 

دقیق و کوتاه بودن تیتر

برای تبلیغات و مقاله‌های وب سایت بهتر است از نوشتن تیترهای طولانی خودداری کنید؛ چراکه به دلیل محدودیت کاراکتر، ممکن است قسمتی از تیتر از دید کاربر مخفی شود. از سوی دیگر تیترهای کوتاه همیشه جذابیت بیشتری دارند.

 

استفاده از توصیه‌ها و تجربیات افراد حرفه‌ای

هنر تبلیغات به سال‌ها قبل و پیش از دوران سئو سایت و اینترنت و به زمان چاپ دستی خبرها برمی‌گردد. از آن زمان تابه‌حال تجربیات مختلفی کسب شده است که با بررسی آن‌ها می‌توانید فرمت موردعلاقه خود را بیابید.

 

توجه بیشتر به جنبه احساسی نسبت به جنبه منطقی

افراد در ابتدای تصمیم‌گیری، به معیارهای عاطفی بیشتر از معیارهای منطقی توجه می‌کنند و گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که حس بهتری به آن دارند. در این راستا هم برانگیختن احساساتی همچون ترس و درد، هم تحریک احساسات مثبت مثل امید می‌تواند موثر باشد. فقط در به‌کارگیری این موارد باید مراقب باشید که تیترهای غیرواقعی را انتخاب نکنید.

 

برانگیختن حس کنجکاوی

تمامی تیترهای تبلیغاتی باید حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزند و شانس خود را برای جذب افراد افزایش دهند.

 

مبالغه مؤثر

شما می‌توانید در نشان‌دادن ارزش محتوای خود از کلمات اغراق‌آمیز همچون «تأثیرگذار»، «شگفت‌انگیز» و «بهترین» استفاده کنید. اما نباید زیاده‌روی کنید. همچنین این را هم بدانید که با به‌کارگیری این کلمات انتظار کاربر افزایش می‌یابد و باید اطلاعات مهمی را به او ارائه کنید. در غیر این صورت اعتماد مخاطب را از دست می‌دهید.

 

در حین بررسی موارد زیر، مطالعه مقاله تولید محتوا چیست، می تواند ذهنیت درستی در هنگام تصمیم گیری در باره تیتر جذاب و کاربردی به شما منتقل کند.

نحوه نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

استفاده از تیترهای محاوره‌ای

این روش برای کسب‌وکارهای رسمی مناسب نیست؛ اما در برخی کسب‌وکارهایی که مخاطبان جوان دارند، می‌تواند سبب افزایش اثرگذاری شود.

 

رفع مشکلات کاربران

سعی کنید در تیترها راه‌حلی را برای رفع مشکل مخاطب ارائه دهید؛ چراکه معمولا کاربران به دنبال پاسخ‌ها و رفع نیازهای خود هستند و با ارائه پاسخ‌های محکم، می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.

 

استفاده از شماره و فهرست

استفاده از اعداد در تیتر، می‌تواند توجه مخاطب را به متن ارائه شده جلب کند.

 

قابل اعتماد بودن

امروزه انتشار پیام در اینترنت و ادعای صحت آن کار راحتی است؛ به همین دلیل افراد در اعتماد به سایت‌ها دچار مشکل می‌شوند. شما می‌توانید با بهره‌گیری از مراجع علمی و اشاره به آن در تیترها، اعتماد کاربر را به دست آورید.

 

ارائه پیشنهادهای انحصاری و خاص

معمولا افراد دوست دارند با گروهی خاص ارتباط برقرار کنند و اطلاعات متفاوتی از دیگران داشته باشند. اگر سایت شما چنین قابلیتی دارد، می‌توانید از آن در نوشتن تیترهای خود استفاده کنید.

 

پیروی از موضوعات داغ روز

توجه به ترندها تاثیر خوبی در تبلیغات دارد و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. فقط در این روش باید محتوای خود را در زمان درست منتشر کنید؛ چراکه ترندها به‌سرعت ایجاد می‌شوند و خیلی سریع هم پایان می‌یابند. به همین دلیل حتی چند روز تاخیر هم ممکن است تاثیر آن را از بین ببرد.

 

استفاده از کلمات کلیدی در تیترهای تبلیغاتی

مهم‌ترین بخش در تبلیغ‌نویسی بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو است. تیترها باید کلمه یا عبارات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما را داشته باشند. تیترها از لحاظ سئو سایت ارزشمندند و تبلیغاتی که در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو وجود دارند، دارای کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر هستند.

 

ارزیابی و آزمایش تیترهای تبلیغاتی

پس از نوشتن تیترهای مناسب، باید آن‌ها را ارزیابی کنید. باید واکنش کاربر را نسبت به تبلیغات و مطالب خود بدانید تا بتوانید عملکردتان را بررسی کنید. اگر عنوان شما در زمان نمایش دچار مشکل شود، تاثیر بدی را در سئو سایت ایجاد می‌کند. همچنین در صورت انتخاب یک تیتر نامناسب، نرخ کلیک و نرخ تبدیل سایت شما کاهش پیدا می‌کند. در این زمینه می‌توانید برای ارزیابی سایت خود از ابزارهای مختلف استفاده کنید.

 

بررسی تبلیغات از دیدگاه کاربران

برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی باید از این تکنیک موثر “خود را به‌جای کاربر گذاشتن” استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از دیدگاه او، به تحلیل کسب‌وکار خود بپردازید.

نحوه نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی

کلام آخر 

در این مطلب برگرفته از آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئوی منتوریکس است، مواردی که در موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین موثر هستند را بررسی کردیم. همان‌طور که گفته شد علاوه بر توجه به تولید محتوا و سئو سایت، باید در انتخاب تیترها نیز وسواس به خرج دهید. پس از خواندن این مطلب احتمالا می‌توانید یک تیتر جذاب تبلیغاتی بنویسید و کاربران را به سایت خود جذب نمایید.

جدیدترین مطالب سایت