مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد

مهاجرت به مجارستان برای افرادی که دوست دارند به اروپا مهاجرت کنند، به عنوان یک سکوی پرتاب است. چون مجارستان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می‌باشد. با اخذ اقامت آن، می‌توان در اکثر کشور های اروپایی تحصیل _ کار و زندگی کرد. این کشور پر درآمد،از استاندارد های بالای زندگی برخوردار است. هزینه پایین زندگی و نرخ پایین بیکاری در این کشور شرایط خوبی را برای افراد مهاجر به وجود آورده است.

 

روش های مهاجرت به مجارستان

1 _ مهاجرت تحصیلی : بهترین روش برای مهاجرت به مجارستان مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور به سه زبان : آلمانی _ انگلیسی و مجاری می‌باشد. هزینه پایین زندگی و کیفیت بالای آموزش در مجارستان باعث شده افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت تحصیلی داشته باشند.

 

2_ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری : این کشور به دلیل اینکه اقتصاد فعال و پویایی دارد و همچنین اقتصاد آن ثابت و دارای امنیت می‌باشد جزء کشور های برتر اروپایی برای سرمایه گذاری می‌باشد. با سرمایه گذاری در روش های مختلف می‌توان علاوه بر کسب درآمد _ تابعیت و شهروندی مجارستان را هم گرفت.

 

نمونه های دیگر از روش های مهاجرت به مجارستان

1_ مهاجرت کاری به مجارستان : با پیدا کردن کار و اخذ ویزای کاری می‌توان به این کشور مهاجرت کرد. قانون اول برای مهاجرت به مجارستان این گونه است که شغلی که فرد مهاجر درخواست داده را، کارفرمای مجارستانی سه ماه در مجارستان و سه ماه دیگر در کشور های عضو اتحادیه اروپا آگهی می‌کند. اگر در این شش ماه برای شغل مورد نظر نیروی کار پیدا نشد، کارفرمای مجارستانی می‌تواند با متقاضی قرار داد ببندد در این قرار داد، نوع کار _ میزان حقوق و چگونگی ورود فرد به کار مشخص می‌شود. فرد مهاجر باید ترازنامه کاری سال های قبل و گواهی عدم بدهی را ارائه بدهد. داشتن مهارت زبان مجاری یا انگلیسی برای اخذ ویزای کار الزامی است. مهاجرت کاری شامل افرادی می‌شود که سابقه کاری بسیار خوب و تخصص کاری بالایی داشته باشد.

2_ از طریق تولد : این کشور برای دادن تابعیت به کودکی که متولد می‌شود بر اساس خون عمل می‌کند. اگر والدین تابعیت مجارستان را داشته باشند، کودک هم تابعیت و شهروندی مجارستان را می‌گیرد.

 

سایر روش های مهاجرت به مجارستان

1_ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری : این کشور به دلیل اینکه اقتصاد فعال و پویایی دارد و همچنین اقتصاد آن ثابت و دارای امنیت می‌باشد جزء کشور های برتر اروپایی برای سرمایه گذاری می‌باشد. با سرمایه گذاری در روش های مختلف می‌توان علاوه بر کسب درآمد _ تابعیت و شهروندی مجارستان را هم گرفت.

 

2_ مهاجرت از طریق ازدواج : فرد متقاضی در صورتی که شرایط لازم برای ازدواج با تبعه مجارستانی را داشته باشد می‌تواند اقامت آنجا را بگیرد. البته باید ازدواج در دفاتر قانونی و رسمی مجارستان ثبت شود. از طرف متقاضی باید نامه تمکن مالی ارائه شود تا میزان درآمد فرد در آن مشخص شود، تا به دولت ثابت شود که قادر به اجاره کردن خانه می‌باشد.

 

3_ مهاجرت از طریق همراه : اخذ ویزای همراه یکی از روش های مهاجرت به مجارستان است. افراد مهاجری که از طریق ویزای کار و تحصیلی و یا سرمایه گذاری اقامت گرفته‌اند می‌توانند در ماه اول برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه بگیرند.

 

چند نمونه از روش های مهاجرت به این کشور

1_ مهاجرت توریستی : برای اخذ ویزای توریستی ابتدا ثبت نام لازم است. سفارت مجارستان طی 15 تا 30 روز مدارک را بررسی خواهد کرد. مهم ترین بخش ویزای توریستی داشتن گواهی پوشش بیمه می‌باشد که در فرم درخواست باید قید شود.

2_ از طریق پناهندگی : کسی که می‌خواهد پناهنده این کشور شود باید ثابت کند در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب جسمی و روحی _ شکنجه _ تهدید شدید و یا مرگ قرار خواهد گرفت. اگر این درخواست از طریق کشور مجارستان تایید شود دولت موظف است امکانات لازم برای اقامت در کمپ پناهندگان را برای فرد پناهنده فراهم کند.

 

معرفی شهرهای مهم و مهاجر پذیر مجارستان

بوداپست : این شهر پایتخت مجارستان است و شهری مهم با پیشینه تاریخی غنی می‌باشد. این شهر دارای امکانات رفاهی بالا و محیط تحصیلی بسیار زیبا می‎‌باشد. به همین دلیل بیشتر مهاجرت ها به این شهر است.

 

برسن : از جمله شهر های مهم مجارستان است. این شهر دیدنی و زیبا دانشگاه های مشهوری دارد. این شهر موزه و پارک های زیبایی را در خود جا داده است.

 

سگد : این شهر از اصلی ترین شهر های این کشور است. این شهر مثل یک الماس در این کشور می‌درخشد و شهری جوان پسند به شمار می‎رود. هزینه زندگی در این شهر بالا است و مناسب افرادی است که برای سرمایه گذاری به آنجا می‌روند.

 

میشکولتس : این شهر فضای گردشگری بسیار عالی دارد و مهم ترین شهر مجارستان به شمار می‌رود. این شهر برای توریست ها در اولویت است چون جاهای دیدنی بی‌نظیری دارد.

 

مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد در 2022

مزایای زندگی در مجارستان

1 _ حمل و نقل مجارستان : در زیر ساخت ها و شبکه های حمل و نقل شهری، سرمایه گذاری های خوبی در این کشور صورت گرفته است. افراد صاحب خودرو در این کشور زیاد هستند ولی برای کسانی که در شهر های بزرگ زندگی و کار می‌کنند، سیستم حمل و نقل عمومی توسعه یافته و ارزان وجود دارد.

 

2 _ تحصیل سطح بالا در مجارستان : از جمله ویژگی های سیستم آموزشی این کشور ارتباط دانشگاه های آن با سیستم آموزشی کشور های همسایه اروپایی می‌باشد. عضویت در اتحادیه اروپا و توسعه سیستم آموزشی باعث شده دانشجویان در این کشور به دانشگاه های فوق العاده در اروپا و جهان دسترسی بی حد و حصر داشته باشند.

 

3 _ بیمه و خدمات درمانی مجارستان : خدمات درمانی گسترده‌ای، با توجه به بودجه مالی، در این کشور وجود دارد و مردم تحت پوشش بیمه درمانی هستند. خدمات درمانی رایگان هم به مردم ارائه می‎‌شود. سلامت عمومی جامعه مجارستان در حال بهبود است و کودکان و سالمندان و دانشجویان از خدمات درمانی دولت بهره مند هستند. این امر باعث پیشرفت سلامت در آنجا شده است. 

 

مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد در 2022

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

اولین مواردی که می بایست برای متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل ذکر نمود اطلاعات عمومی درباره ی این کشور است. سوئد کشوری است که مساحت آن در حدود 449964 کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر 10.272.518 نفر در آن زندگی می کند. زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی یا نورلندی است و واحد پول آن کرون (SEK) می باشد و پایتخت آن شهر استکهلم است.

 

افراد می توانند به روش های مختلف به این کشور مهاجرت کنند که یکی از بهترین شیوه ها تحصیل کردن در سوئد می باشد. افراد می توانند با توجه به سن و مدرکی که دارند با شیوه های مختلف اقدام به دریافت ویزای تحصیلی از دولت سوئد کنند. تحصیل در سوئد می تواند مزیت های بسیار خارق العاده ای را برای افراد به همراه داشته باشد. این کشور از دانشگاه های بسیار معتبر و پیشرفته ای دارد که افراد در صورت وجود شرایط می توانند در آن ها تحصیل کنند.

 

با توجه به این که کشور سوئد قصد دارد در زمینه ی تحقیقات و فناوری و همچنین توسعه ی علمی پیشرو باشد افراد می توانند در مقاطع مختلف در این کشور تحصیل کنند و آینده ی علمی و همچنین کاری خود را به بهترین شکل ممکن بسازند.

 

تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف

کارشناسی

افراد برای تحصیل در سوئد می بایست در ابتدا به وب سایت دانشگاه و به قسمت پذیرش آن مراجعه نمایند. پر کردن فرم های پذیرش دانشگاه توسط افراد به عنوان یک دانشجوی خارجی یک امر ضروری است که باید انجام شود. گفتنی است که زمان ثبت نام دوره های دانشگاه های در این کشور در ژانویه اتفاق می افتد و قبولی و انتخاب در ماه مارس. افراد باید بدانند که برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی نیاز است تا مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی بسیار محبوب است چرا که مزیت های بسیار خارق العاده ای را دارا می باشد، برای مثال تحصیل برای دانشجویان اتحادیه ی اروپا در این کشور کاملا رایگان است، علاوه بر آن برای افراد دیگر بورسیه های مختلفی از طرف دانشگاه ها و دولت تدارک دیده شده است و افراد می توانند از آن ها بهره مند شوند.

 

کارشناسی ارشد

برای تحصیل کردن در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد در وهله ی اول نیاز به ارائه ی مدرک کارشناسی بین المللی است. افراد برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد می بایست حداکثر متقاضی چهار رشته باشد. در کنار این موارد باید گفت که برای تحصیل کردن در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد افراد باید مدرک زبان انگلیسی ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز برای ارائه کردن به دانشگاه مورد نظر نیز در وب سایت دانشگاه ذکر می گردد. افراد بهتر است قبل از هر کاری به وب سایت دانشگاه مد نظر مراجعه کنند و اطلاعات لازم را به صورت تمام کمال دریافت کنند.

 

دکتری

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری نیز شرایط مخصوص به خود را دارا می باشد. نکته ی جالب توجه درباره ی تحصیل در سوئد در مقطع دکتری این است که این مقطع 4 سال طول می کشد. تحصیل در سوئد در مقطع دکتری کاملا تحقیقاتی است. دانشجویان در این مقطع تحصیلات خود را به صورت تحقیق بر روی پایان نامه جلو می برند. شیوه ی آموزش دادن این مقطع کاملا متفاوت از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 

افراد در ابتدا می بایست برای تحصیل در سوئد در مقطع دکترا اقدام به انتخاب دو سوپروایزر کنند. این دو سوپروایزر وظایفی دارند که یکی وظیفه ی نظارت بر پروژه های علوم اجتماعی را دارا است و دیگری سرپرست پروژه های مهندسی و فناوری است و گفتنی است که دانشجویان از استاد راهنمای خود در این مقطع حقوق دریافت می کنند.

 

دانشگاه ها و موسسه های مختلف جهت تحصیل در سوئد

مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد در 2022

تمامی این دانشگاه ها می تواند برای افراد به عنوان یک مقصد مناسب تلقی گردد. رنکینگ این دانشگاه ها بسیار مناسب بوده و افراد می توانند برای تحصیل در سوئد یکی از آن ها را برای پذیرش انتخاب نمایند.

مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد در 2022

هزینه ها برای تحصیل کردن در سوئد و شرایط بورسیه در سوئد

هزینه های تحصیل در سوئد با توجه به پارامتر های مختلف می تواند منحصر به فرد باشد. برای مثال رشته ی تحصیلی و همچنین دانشگاه مد نظر هر کدام می تواند در هزینه های تحصیل در سوئد تاثیر های زیادی را بگذارد، اما در یک جمع بندی کلی می توان گفت که برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی می بایست از 7500 یورو الی 25500 یورو هزینه شود.

برای مقطع کارشناسی ارشد نیز می بایست در حدود 13000 یورو هزینه گردد.

جدیدترین مطالب سایت