بهترین روش‌ های مهاجرتی را بشناسید | با کدام روش به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
بهترین روش‌ های مهاجرتی را بشناسید | با کدام روش به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

انتخاب روش مهاجرتی؛ مهاجرت بر اساس نیازها و توانایی‌ها

مهاجرت می‌تواند بهترین رویاهای ما را به واقعیت مبدل کند، اگر و فقط اگر بتوانیم دو موضوع را به‌درستی روشن کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم. موضوع اول انتخاب روش مهاجرتی است. این انتخاب عموما بر اساس نیازها و توانایی‌های ما شکل می‌گیرد. مانند  مهاجرت کاری  بر اساس مهارت‌های شغلی یا مدارک تحصیلی. موضوع دوم انتخاب مقصد مهاجرتی است. در این مطلب محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی را با هم مرور می‌کنیم و دو مقصد مناسب برای دو روش محبوب مهاجرتی را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

 

محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی ایرانیان

هرساله ده‌ها هزار متقاضی ایرانی مهاجرت موفق به دریافت یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی می‌شوند. این ویزاها عموما از انواع ویزاهای کاری، ویزای همراهی خانواده، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه‌گذاری و مانند آن‌ها هستند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین روش‌ها و شرایط مهاجرت آشنا می‌شویم.

 

مهاجرت شغلی

مهاجرت کاری یا شغلی یکی از رایج‌ترین انواع مهاجرت در سراسر دنیا است. بر اساس اطلاعات سازمان بین‌المللی کار، تعداد بیکاران در دنیا در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۲ میلیون نفر رسیده است. از سوی دیگر بسیاری از صنایع و شرکت‌ها در برخی کشورهای پیشرفته دنیا پذیرای نیروهای کار بین‌المللی هستند که در صدر آن‌ها می‌توان از کشور آلمان نام برد.

 

مهاجرت شغلی از طریق انواع ویزاهای کاری صورت می‌گیرد. همچنین هر کدام از این کشورها دارای برنامه‌های مهاجرتی بسیار متنوعی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه ویزای کاری بر اساس جاب آفر، ویزای جاب سیکر، برنامه اکسپرس اینتری، ویزای کارگر ماهر یا اسکیل ورکر و مانند آن‌ها اشاره کرد. غیر از آلمان برخی از کشورهای دارای فرصت‌های شغلی مناسب از نگاه سایت Visafirst عبارتند از:

استرالیا

چین

کانادا

ترکیه

فرانسه

آمریکا

سوئیس

بهترین روش‌ های مهاجرتی را بشناسید | با کدام روش به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

مهاجرت تحصیلی

برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب و تحصیل در یک سیستم آموزشی قوی برخی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود افراد بسیاری به  مهاجرت تحصیلی  علاقمند باشند. از دیگر دلایل انتخاب مهاجرت تحصیلی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 

رسیدن به اهداف شغلی

ارتقا مهارت‌های کاری، فردی و اجتماعی

تجربه یک فرهنگ یا سبک زندگی جدید

یادگیری یک زبان جدید

فرصت تحصیل در برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در دنیا

 

مهاجرت تحصیلی از طریق ویزاهای تحصیلی و دانشجویی انجام می‌شود‌. همچنین نخستین مرحله در این روش، دریافت اپلای یا پذیرش دانشگاهی است. به این ترتیب که فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی ابتدا مدارک لازم را برای دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر ارسال می‌کند‌. این مدارک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، نامه پذیرش دانشگاهی برای فرد صادر و ارسال می‌شود. این نامه در کنار دیگر مدارک، پیش‌نیازهای دریافت ویزای تحصیلی هستند. برخی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در دنیا بر اساس فهرست سایت Ejucations عبارتند از:

 

کانادا

استرالیا

آلمان

آمریکا

سوئیس

انگلیس

هلند

فرانسه

نیوزلند

اسپانیا

 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی و بهره‌مندی از مزایای آن مانند امکان دریافت اقامت بلند مدت و در ادامه امکان درخواست و دریافت حق شهروندی٬ یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی است‌. محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای روش، کشورهایی با اقتصاد باثبات و پیشرفته هستند که بهترین ارتباطات سیاسی و تجاری را با کشورهای گوناگون در دنیا دارند. زیرا چنین شرایطی برای کارآفرینان شرایطی ایده‌آل است.

به‌عنوان مثال کشور آمریکا سالانه ۱۰ هزار ویزا را به متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. این افراد از این حق برخوردار می‌شوند که کسب‌وکاری سودآور در آمریکا راه‌اندازی کنند. این مجوز که با عنوان ویزای سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود منجر به اخذ اقامت دائم آمریکا می‌شود‌. از دیگر کشورهای مناسب برای این روش سرمایه‌گذاری بر اساس اطلاعات سایت Weforum می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

 

امارات متحده عربی

هلند

فنلاند

عربستان سعودی

نروژ

کره جنوبی

سوئیس

قطر

اسپانیا

سوئد

فرانسه

آلمان

کانادا

 

بهترین روش‌ های مهاجرتی را بشناسید | با کدام روش به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

آلمان؛ برترین مقصد برای مهاجرت کاری

اقتصاد پیشرفته و وجود برخی از برترین شرکت‌های خودروسازی در آلمان، تنها دلایلی نیستند که این کشور را به بهشتی برای کارجویان تبدیل کرده‌اند. کشور آلمان برنامه‌های مهاجرتی متعددی را برای جذب نیروهای کار ماهر و نیمه‌ماهر ایجاد کرده است و در هر سال بیش از ۳۰۰ هزار کارجو را از کشورهای گوناگون از جمله ایران جذب می‌کند. برخی از مزایای  مهاجرت کاری به آلمان  را با هم مرور می‌کنیم:

 

با وجود فرهنگ پیشرفته  کار در آلمان  و نظم بالای کاری، متوسط ساعات کار در آلمان ۲۰ درصد کمتر انگلستان است و این یعنی تعادل عالی بین زندگی و کار در آلمان

کنترل دولتی برای هزینه اجاره مسکن که هزینه‌های اقامتی را در حد منطقی نگه می‌دارد

امکان دریافت بلو کارت با روش مهاجرت کاری به آلمان

وجود سیستم حمل‌ونقل پیشرفته با قیمت مناسب به‌ویژه در شهرهای مونیخ، برلین و فرانکفورت

وجود فرصت‌های شغلی فراوان، حقوق مناسب و امنیت شغلی بالا

 

بهترین روش‌ های مهاجرتی را بشناسید | با کدام روش به کدام کشور مهاجرت کنیم؟

 

کانادا؛ یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی

در رتبه‌بندی QS چهار شهر از کشور کانادا در فهرست برترین شهرهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی قرار دارند. کانادا همچنین دارای برخی از برترین مراکز آموزش عالی در دنیا است که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. وقتی همین دو مزیت را در کنار این موضوع قرار بدهیم که کانادا رتبه اول کیفیت زندگی در جهان را دارد، درمی‌یابیم چرا کانادا را بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی می‌دانیم. در ادامه با برخی دیگر از مزایای  تحصیل در کانادا  آشنا می‌شویم:

 

برخورداری از مناظر زیبای طبیعی اقیانوس اطلس، کوه‌های راکی، خطوط ساحلی بی‌پایان و شهرهای زیبا

تعداد ۲۸ دانشگاه در کانادا در فهرست رتبه‌بندی QS قرار دارند

سیستم آموزشی کانادا از طریق افزایش ارتباط بین دانشگاه و صنایع، فرصت‌های پژوهشی فراوانی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان، مقرون‌به‌صرفه است

دانشجویان بین‌المللی از امکان ۲۰ ساعت کار همراه با تحصیل در این کشور برخوردار می‌شوند

 

مهاجرت موفق با انتخاب منطقی روش و مقصد مهاجرت

مهاجرت یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در زندگی افراد است که می‌تواند کیفیت کار، تحصیل و زندگی شما را ارتقا دهد. نکته مهم در این زمینه این است که شما برای موفقیت در پرونده مهاجرتی باید از همان ابتدا تمامی قدم‌ها را با آگاهی بردارید. انتخاب روش و مقصد مهاجرتی نیز از جمله مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه است. به‌همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از قوانین پیچیده مهاجرتی، حتما از دانش و تجربه مشاوران و وکلای مهاجرتی در آژانس‌های معتبر مهاجرتی(www.hermesapply.com) بهره بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت