چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

من طی سالها استخرهای بادی متعددی داشته‌ام، و چیزی کـه همیشه می توانید روی ان حساب کنید این اسـت کـه باید انها را دریک نقطه وصله کنید. عده اي از استخرها دوام بیشتری نسبت بـه سایرین دارند، اما من همیشه انتظار دارم کـه دیر یا زود آن ها را تعمیر کنم.

 

مراحل تعمیر یک استخر بادی:

مرحله 1: آب را تخلیه کنید

مرحله 2: پچ را برش دهید

مرحله 3: ناحیه وصله را خشک و تمیز کنید

مرحله 4: استخر را باد کنید

مرحله 5: چسب پلاستیک بزنید

مرحله 6: پچ را اعمال کنید

 

بسته بـه نوع و اندازه سوراخ استخر بادی، ممکن اسـت نیازی بـه انجام تمام این مراحل نباشد. من در ادامه هر یک از این مراحل رابا جزئیات بیشتر توضیح خواهم داد و همچنین گزینه اي را کـه می توانید برای رفع سریع ان استفاده کنید، توضیح خواهم داد. اما ابتدا می خواهم مراحل پیدا کردن نشتی را بـه شـما نشان دهم، اگر قبلاً اینکار را نکرده‌اید.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع استخر روف گاردن؛ اسپینگر، مجری و طراح روف گاردن

 

چگونه یک سوراخ را در یک استخر بادی پیدا کنیم

این تکنیک در واقع برای هر چیزی کـه بادی باشد کار خواهد کرد. من از این روش در استخرهای بادی و همچنین اسباب بازی هاي‌ استخر و شناور استفاده کرده ام. این یک راه سریع و آسان برای مشخص کردن نشتی اسـت.

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

1. یک مخلوط آب و صابون ایجاد کنید

درصورت داشتن یک بطری اسپری، میخواهید یک مخلوط آب صابون ایجاد کنید. این همچنین با یک سطل کار می کند، اما من بطری اسپری را پیدا کردم تا کار را بسیار آسان کند. برای تهیه آب صابون، 5 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را بـه نیم لیتر آب اضافه کنید.

شـما می توانید ان را بـه اندازه دلخواه صابونی درست کنید، هر چه صابون تر باشد بهتر اسـت. همچنین می توانید از یک بطری اسپری پاک کننده خانگی استفاده کنید.

 

2. مخلوط را روی سطح پخش کنید

اکنون مخلوط صابون را اسپری کنید یا ان را از یک سطل در اطراف محل مورد نظر پخش کنید. اگر هیچ ایده اي ندارید کـه سوراخ ممکن اسـت کجا باشد، باید کل استخر بادی را اسپری کنید. من پیشنهاد می کنم هر بار فقط چند فوت مربع انجام دهید ودر حین حرکت بـه دنبال نشتی باشید.

مخلوط صابون شروع بـه ایجاد حباب هاي‌ هوا در هر ناحیه اي می کند کـه نشتی دارد. ممکن اسـت لازم باشد قبل از این کـه حباب‌ها شروع بـه تشکیل شدن کنید، یک منطقه را چند بار اسپری کنید و پاک کنید. هنگامی کـه حباب ها را دیدید، اسپری کنید و دوباره محل را پاک کنید تا نشت پیدا کرده‌اید.

 

3. ناحیه سوراخ را علامت گذاری کنید

اکنون کـه نشت را پیدا کردید، بـه سادگی ان ناحیه را علامت گذاری کنید تا بدانید کجا باید پچ را اعمال کنید. من از یک تکه گچ سفید کوچکی کـه در اطرافم گذاشته بودم استفاده می کنم، اما هر چیزی برای علامت‌گذاری ناحیه‌اي کـه نیاز بـه وصله دارد، کار می کند.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی برای داشتن یک استخر بادی در خانه

 

مراحل وصله یک استخر بادی

این مراحل مستلزم داشتن چسب تعمیر  و پچ برای استخرهای بادی اسـت. 

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

 

1. آب را تخلیه کنید

ابتدا تمام آب استخر بادی را بـه طور کامل تخلیه کنید. اگر این وصله روی سطح خشک اعمال شود، ثابت میماند و ماندگارتر می‌شود. اگر سوراخ در قسمت بیرونی استخر بادی باشد، ممکن اسـت با رها کردن آب در ان خلاص شوید، من همیشه خالی کردن استخر را قبل از کار بر روی ان آسان‌تر میدانستم.

 

این واقعاً برای استخرهای بادی متوسط ​​یا کوچک مشکلی ندارد، اما برای استخرهای بزرگ تر، ممکن اسـت برای شـما کارساز نباشد. در استخرهای بزرگ تر، حلقه بادی طبق معمول بالای خط آب قرار دارد. اگر برای شـما اینطور اسـت، بـه سادگی ان ناحیه را بـه بهترین شکل ممکن خشک کنید.برای چسباندن آستر کناری استخر بادی بزرگ، نیازی بـه تخلیه آب ندارید زیرا پچ را می توان مرطوب کرد.

 

2. پچ را برش دهید

اگر از وصله مربعی استفاده می‌کنید، باید لبه هاي‌ گرد را در هر گوشه ببرید. لبه هاي‌ تیز یا زاویه دار روی وصله در طول زمان ثابت نمی‌ماند. آن ها طبق معمول بعد از چند ماه پوسته پوسته میشوند و بـه سمت بالا کشیده می‌شوند. وصله را طوری برش دهید کـه حداقل 5 سانتیمتر از وصله با مواد استخر در هر طرف سوراخ تماس پیدا کند. برای وصله سوراخ سنجاق، یک وصله گرد 7.5 سانتیمتری بهترین کار را دارد.

 

3. ناحیه چسب را خشک و تمیز کنید

ناحیه اي کـه پچ اعمال می‌شود را کاملا خشک کنید. محل رابا الکل مالشی یا سایر پاک کننده هاي‌ ضدعفونی کننده تمیز کنید. خاطرجمعی حاصل کنید کـه هیچ کثیفی یا آشغال اي بین پچ و مواد استخر وجود ندارد.

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

 

4. استخر را باد کنید

اگر درست قبل از استفاده از چسب استخر را باد کنید، بـه دست آوردن یک مهر و موم خوب بسیار آسان تر خواهد بود. شـما می خواهید پچ را در شرایطی اعمال کنید کـه در حالت عادی استفاده میشود. اگر وصله را صاف کرده و سپس ان را باد کنید، پچ میتواند بـه اسانی کشیده شود و کنده شود.

 

5. چسب پلاستیک بزنید

چسب پلاستیک یا چسب ترمیم را روی قسمت پاره شده روی بادی و پشت قسمتی کـه روی استخر فشار داده میشود، بمالید. نیازی بـه چسباندن چسب در این جا نیست، فقط یک لایه نازک خوب اینکار را انجام می‌دهد. من دوست دارم انگشتم را خیس کنم و با استفاده از ان یک لایه نازک از چسب را هم بـه چسب و هم روی صفحه بادی بمالم.

 

6. پچ را بگذارید

چسب را محکم روی محل نشتی استخر بادی فشار دهید. ممکن اسـت بخواهید فشار را تا 10 دقیقه یا بیشتر ادامه دهید. کیت پچ کـه دریافت میکنید باید مدت زمان توصیه شده برای اعمال فشار داشته باشد. من دوست دارم بعد از استفاده از چسب مقداری چسب پلاستیکی در اطراف قسمت بیرونی وصله اضافه کنم. افزودن چسب پلاستیکی یا چسب ترمیم کننده بـه لبه هاي‌ بیرونی وصله پس از اعمال ان؛ بـه ایجاد وصله دائمی تر کمک می کند.

 

چگونه می توان یک سوراخ یا ترک را در استخر بچه تعمیر کرد؟

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

برای رفع سوراخ یا ترک در استخر بچه پلاستیکی سخت، مقداری سیلیکون دریایی یا یک تفنگ چسب داغ تهیه کنید و شکاف یا سوراخ را ببندید. از یک کارت یا چاقوی بتونه برای صاف کردن سیلیکون استفاده کنید و بگذارید خشک شود. ممکن اسـت چند بار لازم باشد. مطمئن شوید کـه بعد از هر لایه اي کـه می‌زنید بگذارید خشک شود. چسب ممکن اسـت بـه اندازه سیلیکون مقاومت نداشته باشد، اما اگر از قبل یک تفنگ چسب دارید، تقریبا هیچ کار را انجام نمی‌دهد.

 

آیا می توانید از نوار چسب برای چسباندن استخر بادی استفاده کنید؟

چگونه یک استخر بادی سوراخ را تعمیر کنیم

بله، می توانید از نوار چسب برای وصله موقت استخر بادی استفاده کنید. چسب نواری برای مدت طولانی دوام نمی آورد و باید در مدت زمان کوتاهی چسب دائمی تری اعمال شود. چسباندن استخر با نوار چسب توصیه نمی‌شود، اما میتواند برای یک تعمیر موقت کار کند. من قبلاً از نوار چسب برای وصله کردن یک استخر بادی استفاده کرده‌ام و هرگز وقتم را برای انجام دوباره ان اتلاف نمی کنم. برای صادق بودن ارزش زحمت کشیدن را ندارد. من با مقداری نوار ضد آب خیلی خوش شانس بودم، اما حتی توصیه نمیکنم وقت خودرا برای ان اتلاف کنید.

جدیدترین مطالب سایت