ارزش ارز دیجیتال torn چقدر است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ارزش ارز دیجیتال torn چقدر است؟

افزایش امنیت تراکنش‌ها و حضور ناشناس در آن‌ها، جزو مهم‌ترین دغدغه‌های افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کاربران همواره به‌دنبال راهی برای دست‌یابی به این شرایط هستند و در این مقاله نیز قصد داریم دربارهٔ پلتفرمی صحبت کنیم که کلید حل این مشکل را دراختیار دارد.

 

تورنادو کش پلتفرمی است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند و علی‌رغم گذشت سال‌های کمی از آغاز کار، در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت بالایی دارد.

 

اصلی‌ترین هدف ما در این مقاله، بررسی شرایط ارزش‌گذاری توکن اختصاصی این شبکه است که TORN نام دارد، اما پیش از آن بهتر است که با خود پلتفرم، ارز دیجیتال آن و سایر موارد مرتبط بیشتر آشنا شویم. این نوشته را تا پایان بخوانید.

 

تورنادو کش چیست؟

تورنادو کش پلتفرمی است که بسیاری از فعالان بازار ارزش‌های دیجیتال با آن آشنایی دارند. این پلتفرم برای حفظ حریم خصوصی حساب کاربری و تراکنش‌های تریدرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اگر بخواهیم Tornado cash را تعریف کنیم، می‌توان گفت یک پلتفرم غیرمتمرکز است که براساس استانداردهای بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند. این پلتفرم توسط تیم zcash (یکی از کوین‌های حریم خصوصی) طراحی شد و پس از تشکیل آن، امکان انتقال توکن‌های ERC20 و ETH از طریق سیستم قرارداد هوشمند برای کاربران فراهم شده‌است.

 

باید توجه داشت که قابلیت تغییر قراردادهای هوشمند در این شبکه وجود ندارد و توسعه‌دهندگان آن هم به ایجاد تغییرات در آن دسترسی نخواهند داشت. به‌طورکلی نحوهٔ عملکرد این پلتفرم، به تمام پلتفرم‌های دیگری شباهت دارد که بر مبنای اتریوم فعالیت می‌کنند، اما یک نکتهٔ مهم تفاوت این شبکه را با سایرین مشخص می‌کند. در این پلتفرم پس از واریز یا برداشت یک سپرده، هیچ ارتباطی بین حساب کاربران ارسال‌کننده و دریافت‌کننده مشخص نمی‌شود.

 

این ویژگی قابل‌توجه پلتفرم Tornado cash به مشتریان کمک می‌کند تا فرآیند انتقال دارایی خود به شبکه تورنادو کش و سپس کیف پول غیرحضانتی دیجیتال را پس از تراکنش‌های مختلف، بدون جای‌گذاری هیچ‌گونه ردی انجام دهند.

 

از ماه مِه سال 2020، بنیان‌گذاران این سیستم هیچ کنترلی بر قسمت‌های مختلف ندارند و ادارهٔ آن تماماً برعهدهٔ جامعهٔ این پلتفرم است. بر همین اساس، آن را می‌توان یک سیستم غیرمتمرکز دانست. در حقیقت کاربران این پلتفرم با اختیار کامل و بدون هیچ دخالتی، بر دارایی‌های خود نظارت می‌کنند.

 

بنیان‌گذاران

رومن استورم (Roman Storm) و رومن سمنوف (Roman Semenov)، بنیان‌گذاران پلتفرم Tornado cash هستند. استورم که اکنون به تشکیل قراردادهای ICO و نوشتن برنامه ارزهای ERC-20 می‌پردازد، پیش از این تجربه حضور در آمازون را دارد. سمنوف نیز پیش از تأسیس Tornado cash، یکی از بنیان‌گذاران Viking Studio بوده‌است.

 

حریم خصوصی

شکاندن پیوندهای زنجیره‌ای میان دو آدرس مبدأ و مقصد یک تراکنش که باعث بهبود حریم خصوصی در آن می‌شود، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سیستم Tornado cash به‌حساب می‌آید. کوین‌های اتریوم و سایر بلاک‌چین‌ها به کمک سیستم قرارداد هوشمند در این پلتفرم، از آدرس یک کاربر پذیرفته شده و سپس امکان‌ پذیرفته شدن آن‌ها در آدرسی دیگر فراهم می‌شود.

 

پلتفرم Tornado cash در سال 2021، علاوه‌بر اتریوم، شبکه‌های بلاک‌چینی و زنجیره‌های جانبی دیگری را به سیستم خود اضافه کرد. کاربران این پلتفرم، با استقرار قراردادهای هوشمند در آن، شرایط استفاده از شبکه‌های دیگری را به‌دست آوردند، بنابراین بلاک‌چین اتریوم، زنجیرهٔ بایننس، شبکهٔ پالیگان و…، شبکه‌های مختلفی هستند که این پلتفرم در آن‌ها قابل استفاده است.

 

ارزش ارز دیجیتال torn چقدر است؟

 

ارز دیجیتال TORN

تا اینجای نوشته، پلتفرم Tornado cash و جزئیات آن را شناختیم؛ اکنون بهتر است که با ارز دیجیتال آن بیشتر آشنا شویم. ارز دیجیتال این پلتفرم درواقع یک توکن حمایتی است که نقش سهام را برای کاربران این پلتفرم ایفا می‌کند. به عبارت دیگر افرادی که این رمزارز را تهیه می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان یک سهام‌دار در تصمیم‌گیری‌ها و مسائل مهم این شرکت دخالت داشته‌باشند.

 

این ارز حاکمیتی که نوعی توکن ERC20 ذخیره ثابت است، TORN نام دارد. کاربران پلتفرم Tornado cash براساس میزان تراکنش و تعامل خود با این سیستم، امتیاز کسب می‌کنند. آن‌ها با جمع‌کردن این امتیازات و دست‌یابی به میزان مشخص‌شده از سوی شبکه، می‌توانند از این طریق هم توکن TORN به‌دست آورند.

 

ارزش TORN

توکن TORN به‌عنوان ارز دیجیتال تورنادو کش، بعد از ایردراپ این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ دچار افزایش ارزش چشمگیری شد و پس از آن دوباره ارزش آن سقوط کرد. در حال حاضر ارزش توکن TORN چیزی نزدیک به ۴۰ دلار است.

 

در زمان ایردراپ Tornedo cash و ارائه 5 درصد از ذخیرهٔ خود به بازار، شک‌های زیادی در رابطه با این توکن حاکمیتی و قیمت آن وجود داشت، چراکه تا پیش از آن، این پلتفرم تنها به‌عنوان یک ابزار مناسب برای انجام تراکنش‌های ارزی شناخته می‌شد.

 

 ارزش ارز دیجیتال torn چقدر است؟

افزایش امنیت در تورنادو کش

همان‌طور که گفته‌شد، شبکهٔ تورنادو کش وظیفهٔ افزایش امنیت در تراکنش‌های بازار ارز دیجیتال را برعهده دارد. به‌عنوان آخرین بخش از این مقاله، قصد داریم به چند مورد از روش‌هایی اشاره کنیم که امنیت را در این پلتفرم بالا می‌برد:

 

استفاده از VPN؛ ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISP) شما را با یک آدرس IP شناسایی می‌کنند، بنابراین بهتر است که از یک VPN یا مرورگر TOR استفاده کنید.

 

ذخیرهٔ یادداشت خصوصی؛ برداشت ارز دیجیتال از استخر Tornado cash به یک یادداشت خصوصی نیاز دارید، بنابراین آن را در مکانی امن ذخیره کنید تا از سوءاستفادهٔ افراد سودجو در امان باشد.

 

حذف داده‌های مرورگر؛ همگی مرورگرها تمام اطلاعات کاربر را در خود ذخیره می‌کنند، بنابراین بعد از هر عملیات برداشت یا واریز، اطلاعات خود را از مرورگرتان حذف کنید.

 

استفاده از آدرس‌های گوناگون؛ بهتر است که خارج کردن دارایی‌های خود از این پلتفرم در چند مرحله مختلف و برداشت وجه از حسابتان نیز از آدرس‌های گوناگونی انجام شود، تا امکان پیگیری و شناسایی IP شما به صفر برسد.

 

کلام آخر

تریدرها در بازار ارز دیجیتال، همواره به‌دنبال راه‌هایی هستند که تراکنشی امن و ناشناس را برای آن‌ها رقم بزند. پلتفرم غیرمتمرکز Tornado cash نیز دقیقا برای رفع چنین نیازی، شروع به کار کرد. این سیستم که توسط رومن استورم و رومن سمنوف تأسیس شد، به کاربران کمک می‌کند تا انجام تراکنش‌ها و انتقال دارایی‌های آن‌ها به کیف پول مربوطه، بدون برجای ماندن هیچ ردی انجام شود.

 

ارز دیجیتال پلتفرم تورنادو کش نیز با نام TORN شناخته می‌شود. این رمزارز درواقع یک توکن حمایتی است که نقش سهام را برای کاربران ایفا می‌کند. این رمزارز درحال حاضر چیزی نزدیک به ۴۰ دلار قیمت دارد.

منبع: «بررسی وضعیت استخرهای تورنادو کش» در ویکی‌وند

جدیدترین مطالب سایت