با پاراسل در کیش آشنا شوید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با پاراسل در کیش آشنا شوید

کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج‌فارس است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این جزیره را می‌توان به نوعی یک منطقه‌ تاریخی دانست؛ زیرا در آن جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد. علاوه‌بر مکان‌های تاریخی در این منطقه مجموعه‌هایی ساخته شده که امکان انجام تفریحات آبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر قصد شرکت در تور کیش در آژانس علی بابا و تجربه این تفریحات را دارید، این مطلب را تا پایان بخوانید. ما در ادامه به معرفی دو مورد از پرطرفدارترین تفریحات آبی این جزیره می‌پردازیم.

 

تفریح‌های آبی در کیش

در کیش علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری، امکان انجام تفریح‌های زیادی وجود دارد که افراد بسیاری برای انجام آن‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. در ادامه به معرفی دو مورد از این تفریحات می‌پردازیم.

 

پاراسل

این تفریح در کیش فقط به‌صورت حرفه‌ای قابل انجام است. در همه سواحل این جزیره نمی‌توانید پاراسل را تجربه کنید. برای این ورزش باید به ساحل اسکله تفریحی یا ساحل دامون مراجعه کنید.

 

اسکله تفریحی یکی از پربازدیدترین مکان‌های کیش است و اطراف آن نیز چند مرکز پاراسل و دیگر تفریحات دریایی وجود دارد. کشتی‌های مسافربری یا تجاری از ساحل دامون حرکت می‌کنند، کلوپ سی‌من در این ساحل واقع شده است. این مرکز یکی از بهترین مراکز برای تفریحات آبی محسوب می‌شود. مجموعه ناتیلوس در ساحل سیمرغ، اسکوبا و باراکودا در ساحل مرجان واقع شده‌اند که امکان تجربه پاراسل در این مراکز نیز ممکن خواهد بود.

 

هنگامی که برای تجربه پاراسل به مراکز مشخص شده می‌روید، یک جلیقه نجات به شما داده خواهد شد که پس از پوشیدن آن باید سوار چتر شوید. چتر به قایق تندرو متصل شده و قایق حرکت می‌کند. پس از سرعت گرفتن، باد باعث به پرواز درآمدن شما می‌شود و با سرعت زیادی در هوا حرکت می‌کنید. این پرواز حدود ده دقیقه طول می‌کشد.

 

با پاراسل در کیش آشنا شوید

نکات لازم برای تجربه پاراسل

هزینه خرید بلیط پاراسل به میزان اوج گرفتن شما بستگی دارد. هرچه ارتفاع پرواز بیشتر باشد، هزینه بلیط نیز افزایش خواهد یافت. یک تا سه نفر می‌توانند سوار چتر شوند؛ البته اگر وزن یکی از اشخاص زیاد باشد باید تک‌نفره این تفریح را تجربه کند. کودکان فقط می‌توانند همراه خانواده سوار چتر شوند. زنان باردار و افرادی که سابقه بیماری قبلی دارند، نمی‌توانند پاراسل را تجربه کنند.

 

می‌توانید قبل از سوار چتر شدن هزینه‌ای پرداخت کنید که اعضای مجموعه از شما حین پاراسل عکس بگیرند. فراموش نکنید که برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، کرم ضدآفتاب و عینک دودی همراه خود داشته باشید. قبل از مراجعه به مجموعه‌ها برای انجام پاراسل، شرایط جوی را بررسی کنید؛ زیرا اگر شدت باد زیاد باشد نمی‌توانید این ورزش را تجربه کنید. وقتی باد تندی بوزد ناخدا نمی‌تواند قایق و چتر را به خوبی کنترل کند. ساعت کار مجموعه‌های نام برده شده از 10 تا 17 است و شما می‌توانید در این بازه زمانی برای تجربه پاراسل به مراکز معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در طول تور کیش این تفریح را تجربه کنید. با پاراسل می‌توانید جزیره کیش و خلیج‌فارس را از ارتفاعات تماشا کرده و لذت ببرید.

 

با پاراسل در کیش آشنا شوید

 

فلای بورد

این ورزش یکی ‌دیگر از تفریح‌های پرطرفدار کیش محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری دارد. فلای‌بورد نیاز به سرعت عمل سریع شما دارد و باید برای حفظ تعادل یا افزایش هیجان کارهای سریعی انجام دهید. هنگامی که به مراکز مربوط به این تفریح مراجعه می‌کنید، یک تخته به پای شما متصل خواهد شد. این بورد با استفاده از یک لوله، آب دریا را پمپ کرده و با فشار بالا از خروجی‌های کف تخته خارج می‌کند. این کار باعث می‌شود که شما به پرواز درآیید.

 

افراد حرفه‌ای با این وسیله حرکات نمایشی زیبایی انجام می‌دهند و باعث حیرت افراد می‌شوند. با این وسیله حدود 12 متر اوج می‌گیرید. حرکات ورزشی قابل انجام با این وسیله همه به کمک نیروی آب است و شما باید خود را با این نیرو هماهنگ کنید تا بتوانید حرکاتی زیبا انجام دهید. قبل از تجربه فلای بورد حرفه‌ای، باید 30 دقیقه با یک فلای‌ بورد معمولی تمرین کنید که تا حدودی با طرز کار آن آشنا شوید. برخی افراد به بوردهای معمولی راضی می‌شوند و فلای ‌بورد حرفه‌ای را تجربه نمی‌کنند.

 

قوانین فلای بورد

افراد بالای 18 سال اجازه سوارشدن بر این تخته را دارند و کسانی‌که وزن آن‌ها بالای 100 کیلوگرم باشد نمی‌توانند این تفریح مهیج را تجربه کنند. یکی از ملزومات این ورزش شنا بلد بودن است، زیرا زمانی که در حال حرکت و انجام حرکات نمایشی هستید، ممکن است به درون آب سقوط کنید و اگر شنا بلد نباشید مشکل برایتان پیش خواهد آمد. البته برای جلوگیری از بروز این مشکلات یک جلیقه نجات به هر شخص می‌دهند.

 

ما در این مطلب دو مورد از پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش را به شما معرفی کردیم. اگر هنگام شرکت در تور کیش، پاراسل یا فلای‌بورد را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را درباره این تفریح‌ها با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید تا کسانی که قصد تجربه آن‌ها را دارند، با اطلاعات بیشتری به مراکز انجام تفریحات آبی کیش مراجعه کنند.

جدیدترین مطالب سایت