نکات مهم سفر به آنتالیا

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکات مهم سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا : ترکیه در طی چندین سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری در دنیا مشهور شده است. گردشگران از کشورهای مختلف دنیا برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی این کشور به ترکیه سفر می‌کنند. هزینه معقول و آب و هوای مطلوب از دیگر مزیت‌های سفر به کشور ترکیه است.

 

ترکیه دارای شهرهای توریستی بسیاری چون استانبول، ازمیر، آنتالیا و… می‌باشد. در این میان آنتالیا انتخاب بسیاری از مسافران بوده و هرساله پذیرای سیل عظیمی از گردشگران است. با دانستن اطلاعات کاربردی این مقاله سفر به آنتالیا با تور لحظه آخری آنتالیا برای شما جذاب‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 

نمایی از سواحل آنتالیا

 

چقدر آنتالیا را می‌شناسید؟

آنتالیا شهری در جنوب غربی ترکیه بوده که به دریای مدیترانه راه دارد. در شرق آنتالیا، شهر سریک و در غرب آن قورقودالی واقع شده است. در آنتالیا مناطق توریستی گوناگونی چون لارا، کمر و… وجود دارند. علاوه بر این اگر عاشق تفریحات ساحلی و گردش در دل طبیعت هستید، انتخاب آنتالیا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

از سال 2000 کشور ترکیه تصمیمی جدی برای پیشرفت حوزه گردشگری در این شهر گرفت. بدین منظور سرمایه‌گذاران زیادی در آنتالیا سرمایه‌گذاری کردند و صنعت گردشگری بیشتر از قبل رونق گرفت. البته شهرت آنتالیا تنها مربوط به صنعت گردشگری نبوده و مردمان این شهر کشاورزان قهاری نیز هستند. انواع میوه، سبزی، پنبه، زیتون و… از جمله مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهر است.

 

صنعت کشتی‌سازی یکی دیگر از صنایع مشهور آنتالیا بوده که باعث ساخت ثروت زیادی در این شهر شده است. کشتی‌های مختلفی اعم از کشتی کروز و باربری در این شهر تولید می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا حتما کشتی‌سواری را هم تجربه کنید.

 

در مجموع می‌توان شهر آنتالیا را به خاطر ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که در زیر آورده‌ایم، تعریف کرد.

 

ارائه امکانات تفریحی و رفاهی مناسب به گردشگران

حضور اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار لوکس و شیک

مقصدی مناسب برای گردشگران با بودجه‌های مالی متفاوت

سواحل زیبا و متعدد با امکانات مختلف

وجود انواع مراکز خرید با کالاهای متنوع

 

با جاذبه‌های آنتالیا بیشتر آشنا شوید

اگر به فکر سفر به آنتالیا هستید، باید حتما راجع به جاذبه‌های مشهور این شهر اطلاعات کافی کسب کنید. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر را نام می‌بریم تا در صورت محدودیت وقت بتوانید به انتخاب خود به تعدادی از آن‌ها سر بزنید.

 

آمفی تئاتر آسپندوس

اگر به شرق آنتالیا بروید، با منطقه‌ای  تاریخی به نام سریک مواجه خواهید شد. در 70 کیلومتری بخش شرقی سریک، یک آمفی تئاتر قدیمی به نام آسپندوس بنا شده است. این آمفی تئاتر تکه‌ای  از تاریخ و عظمت کشور ترکیه را به شما نشان می‌دهد. جالب است بدانید این بنا با مناطق کناری در یونسکو ثبت جهانی شده‌اند و جزو میراث جهانی به حساب می‌آیند.

 

آبشار دودن

هنگام سفر به آنتالیا متوجه خواهید شد که این استان، آبشارهای متعددی دارد. در میان تمامی آبشارها دودن از سایرین مشهورتر و زیباتر است. اگر به دودن دقت کنید، متوجه خواهید شد که دودن از چندین آبشار تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای رفتن به دودن باید مسیر 12 کیلومتری را در جهت شمال شرق آنتالیا طی کنید.

نکات مهم سفر به آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

 

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از مهم‌ترین مناطقی است که در سفر به آنتالیا حتما باید به آن سر بزنید. این بخش در قدیم بخشی از دیوار سرتاسری دور شهر بوده است. تمامی دروازه‌های شهر سریک امروزه از بین رفته‌اند و تنها دروازه به جا مانده برای این شهر باستانی، دروازه هادریان است. این دیوار سرتاسری در واقع برای محافظت از شهر بنا شده و جنس آن از سنگ مرمر است. علاوه بر دروازه، سه قوس زیبا نیز در این دیوار مشاهده می‌شود. هادریانوس یک پادشاه رومی بود که نام این دروازه نیز به افتخار او هادریان گذاشته شد.

 

ساحل کنیالتی

همانطور که اشاره کردیم در سفر به آنتالیا می‌توانید از سواحل متعددی لذت ببرید. اگر به دنبال بهترین ساحل در آنتالیا در تور آنتالیا نوروز 1402 هستید، پیشنهاد می‌کنیم کنیالتی را انتخاب کنید. این ساحل دارای مناظر بسیار زیبا، رستوران‌ها با منوی متنوع، فضای تمیز با صندلی‌های آفتاب و… است. علاوه بر این فاصله کمی نیز تا مرکز شهر دارد. بنابراین با توجه به ویژگی‌های مفید متعددی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای مسافران باشد.

 

پارک آبی لند آف لجندز

آنتالیا به دلیل وجود پارک‌های آبی متعددی که دارد، بسیار مشهور است. در میان پارک‌های آبی متعدد، به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به آنتالیا حتما به پارک‌های آبی لند آف لجندز، ددمان، آکوا و ریکسوس پرمیوم بروید. این پارک‌ها مشهورترین پارک‌های آبی آنتالیا هستند اما از لند آف لجندز از سایرین مشهور‌تر است.

 

موزه آنتالیا

جدای از تفریحات متنوع، آنتالیا دارای موزه‌های متعددی نیز می‌باشد. بنابراین اگر دوست دارید راجع به تاریخ ترکیه و به ویژه آنتالیا بیشتر بدانید، سری به موزه‌های آنتالیا بزنید. موزه باستان‌شناسی آنتالیا در میان سایرین بسیار مشهور‌تر بوده و دارای 13 سالن مختلف است.

 

پارک ملی کوپرولوکانیون

این پارک ملی یکی از بزرگترین پارک‌های آنتالیا محسوب می‌شود و مساحتی معادل با 366 کیلومتر مربع دارد. پارک ملی کوپرولوکانیون را می‌توان قلب پارک‌های جنگلی در استان آنتالیا نامید. زیرا دارای انواع امکانات و تفریحات بوده و بسیار وسیع است. در میانه پراک آبی زلال جریان دارد که شرایط را برای تفریحات آبی چون شنا و رفتینگ میسر کرده است.

 

راهنمای سفر به آنتالیا و دانستنی‌های مهم

علاوه بر اماکن دیدنی، در سفر به آنتالیا دانستنی‌های متعددی نیز به کار شما خواهند آمد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

میزان اختلاف ساعت بین آنتالیا و تهران حدود 1 ساعت و نیم است. در واقع ساعت آنتالیا یک ساعت و نیم از ساعت تهران عقب‌تر می‌باشد.

 

اگر به دنبال خرید از مراکز آنتالیا هستید باید بگوییم که متوسط قیمت اجناس در این شهر نسبت به استانبول کمی گران‌تر است. البته ناگفته نماند که قیمت اجناس در محله‌های مختلف آنتالیا ممکن است، متفاوت باشد.

 

در آنتالیا هم مانند سایر شهرهای ترکیه پول رایج بین مردم لیر است. دلار و یورو نیز به عنوان پول‌های رایج بعدی در کشور ترکیه از گردشگران پذیرفته می‌شود.

 

زبان رسمی مردم آنتالیا ترکی استانبولی بوده و مردمان این شهر مانند اغلب ساکنان ترکیه اغلب مسلمان و اهل سنت هستند.

 

اگر در سفر به آنتالیا به دنبال سوغات بودید، می‌توانید از گلیم‌های دست باف، چرم، ظروف مسی، ادویه، پوشاک، سنگ‌‌های چشم نظر، جواهرات دست‌ساز و… خرید کنید.

 

پایه‌های اقتصادی شهر آنتالیا بر مبنای گردشگری، کشتی‌سازی، کشاورزی و دامپروری است.

 

دانشگاه بین‌المللی آنتالیا به عنوان بزرگترین دانشگاه این استان شناخته می‌شود. حدودا 30 درصد دانشجویان آنتالیا در این دانشگاه بزرگ مشغول به تحصیل هستند. جالب است بدانید دانشجویان این دانشگاه متعلق به 90 کشور مختلف بوده و حداقل به 55 زبان مختلف صحبت می‌کنند.

 

چه جشنواره‌های مهمی در آنتالیا برگزار می‌شود؟

هنگام برگزاری جشنواره‌ها در آنتالیا، حال و هوای شهر و مردمان آنتالیا بسیار متفاوت است. شهر بسیار پرانرژی و شاد بوده و شما می‌توانید از مسافرت خود لذت بیشتری ببرید. در ادامه تاریخ و نوع جشنواره‌های برگزاری را بیان می‌کنیم تا در صورت تمایل در برنامه سفر به آنتالیا خود بازدید از آن‌ها را بگنجانید.

جشنواره بین‌المللی موسیقی و رقص بومی آنتالیا از تاریخ 29 خرداد تا 3 تیر

جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس از 13 تا 27 شهریور

جشنواره تابستانه آنتالیا از 21 شهریور تا 7 مهر

جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا که در قدیم با نام پرتقال طلایی شناخته می‌شد، در تاریخ 7 تا 13 مهر

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا؟

تعداد مسافران آنتالیا در فصل‌هایی چون بهار و تابستان بسیار بیشتر است. این امر در واقع بیشتر برای لذت بردن و استفاده از تفریحات آبی آنتالیا است. در ادامه آب و هوای این شهر را در فصول مختلف بررسی می‌کنیم تا در سفر به آنتالیا بتوانید اوقات خوش بهتری را تجربه کنید. توجه داشته باشید که برای تخمین هزینه سفر به آنتالیا با تور باید به فصل سفر خود توجه داشته باشید. معمولا در فصل‌های بهار و تابستان هزینه تورها با توجه به استقبال مسافران کمی بیشتر خواهد بود.

 

بهار

اگر به دنبال بهترین فصول برای سفر به آنتالیا هستید، بهار گزینه مناسبی است. هوای معتدل بهاری با بارش‌های پراکنده در این فصل پذیرای شما خواهد بود. گردش در طبیعت بکر آنتالیا در فصل بهار لذتی بی‌نهایت زیاد داشته که هر کسی باید آن را تجربه کند.

 

تابستان

معمولا در تابستان هوای شهر کمی گرم بوده و بارش باران وجو نخواهد داشت. دمای هوا حدودا بین 30 تا 35 درجه متغیر بوده و شهر را در تابستان کاملا افتابی خواهید دید. استفاده از پارک‌های آبی و تفریحات ساحلی در این بازه زمانی به مسافران در سفر به آنتالیا توصیه می‌شود.

 

پاییز

در این فصل شاهد سردتر شدن هوا و باران‌های شدید در شهر خواهیم بود. به همین دلیل افراد کمتری پاییز را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند. با این وجود اگر قصد دارید در پاییز به این مقصد سفر کنید و از تفریحات آبی نیز استفاده نمایید، حتما از قبل وضعیت هوا را بررسی کنید. زیرا ممکن است بارش‌های سیل‌آسا اجازه لذت بردن از تفریحات آبی را به شما ندهد.

 

زمستان

در این فصل شاهد بارش‌های زیاد هستیم اما به طور کلی هوا خیلی سرد نخواهد شد. هر چند بادهای خنکی به شکل مداوم می‌وزند اما بارش برف به ندرت در شهر رویت می‌شود. به طور متوسط دمای هوا بین 19 تا 15 درجه در زمستان متغیر است. میزان رطوبت هم به طور متوسط 64 درصد تخمین زده می‌شود.

 

نکته: توجه داشته باشید که نمی‌توان فصول مختلف بین ایران و ترکیه را خیلی دقیق مقایسه کرد. بنابراین بهترین کار بررسی وضعیت آب و هوا قبل از رفتن به سفر است.

 

نکات مهم سفر به آنتالیا

هتل های ساحلی آنتالیا

 

نحوه استفاده از وسایل نقلیه عمومی

آنتالیا همانند استانبول جزو شهرهای بزرگ ترکیه محسوب می‌شود. به همین دلیل هنگام سفر به آنتالیا نباید خیلی نگران کمبود وسایل حمل و نقل عمومی باشید. شما می‌توانید به راحتی از انواع وسایل نقلیه شامل کشتی، قایق، تاکسی، اتوبوس، ترانسفر هتل، دوچرخه، تراموا، ماشین‌های کرایه‌ای و… استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع وسایل نقلیه عمومی و نحوه استفاده از آن‌ها در آنتالیا آشنا خواهیم کرد.

 

اتوبوس

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین وسایل حمل و نقل در کشور ترکیه به حساب می‌آید. تفاوتی ندارد که در کدام شهر باشید بهرحال استفاده از کارت‌های اعتباری اتوبوس برای سوار شدن الزامی است. در آنتالیا این کارت‌ها با نام آنتالیا کارت شناخته می‌شوند. برای تهیه این کارت می‌توانید به سوپرمارکت‌های آنتالیا مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بدون آنتالیا کارت جا به جایی با اتوبوس غیرممکن است.

 

 

تاکسی

در آنتالیا هم مانند سایر شهرهای ترکیه، تاکسی‌های متعددی برای حمل و نقل وجود دارند. در اکثر موارد رنگ تاکسی‌ها نارنجی بوده و شما می‌توانید در سراسر شهر آن را ببینید. برای پرداخت هزینه باید به مسافت طی شده توجه داشته باشد و با لیر یا دلار هزینه را پرداخت نمایید. از ساعت 12 شب تا 6 صبح هم هزینه تاکسی دو برابر محاسبه خواهد شد.

 

ترام یا تراموا

سیستم ترام در سال 2010 در آنتالیا راه‌اندازی شد. ترام هم شبیه به مترو و هم شبیه به اتوبوس است. مسیر حرکت تراموا روی زمین بوده و هیچ ایستگاه زیرزمینی ندارد. اگر به ظاهر آن دقت کنید هم متوجه خواهید شد که کمی طویل‌تر از اتوبوس طراحی شده است.

 

دولموش

این وسایل نقلیه شبیه به تاکسی اما بسیار بزرگتر هستند. در زبان ترکی واژه دولموش به معنای پر شده است. بر خلاف اتوبوس‌ها، دولموش‌ها دارای ایستگاه خاصی برای توقف نیستند. در واقع هنگام سوار شدن مسافران باید به راننده اطلاع دهند که در کدام مسیر قصد پیاده شدن را دارند. هنگام سوار شدن مسافران، راننده سعی می‌کند تا تمامی صندلی‌ها را تکمیل کند. در صورتی که صندلی خالی ماند حرکت خود را در مسیر آهسته کرده تا مسافر بین راهی سوار کند. یکی دیگر از راه‌های آسان پیش رو استفاده از دوچرخه و اتومبیل‌های کرایه‌ای  است.

 

کلام آخر

آیا شما هم قصد سفر به آنتالیا را دارید؟ چه اطلاعات مفیدی راجع به این شهر قبل از سفر می‌دانید؟ برای سفر به آنتالیا چه چیزهایی لازم است؟ در این مقاله سعی کردیم راجع به این شهر اطلاعات مفید و کاربردی ارائه دهیم. با خواندن این مقاله می‌توانید با اماکن تاریخی و تفریحی آنتالیا، بهترین فصل برای سفر، سطح امنیت این استان و… آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، رزرو هتل خارجی در تمامی شهرها را با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر آریا|www.barsamseyr.com

جدیدترین مطالب سایت