ورود بیش از ۱ میلیارد دلار USDT به شبکه ترون

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ورود بیش از ۱ میلیارد دلار USDT به شبکه ترون

شبکه ترون طی دو هفته اخیر شاهد ورود بیش از ۱ میلیارد دلار USDT بوده است. داده‌های سرویس دیفای لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد که بیشترین نرخ خالص ورودی در روزهای ۱۸، ۲۴ و ۲۸ نوامبر رخ داده است.

 

نرخ خالص ورود و خروج تتر به شبکه ترون

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، فارغ از ورود این حجم از سرمایه، قیمت ترون تغییر چندانی نکرد. برخی اعتقاد دارند که این سرمایه متعلق به سرمایه‌گذاران نیست و جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار ترون، قصد دارد تا میزان نقدینگی شبکه را افزایش دهد.

علی‌رغم این رویداد طی دو هفته اخیر، داده‌های فاندینگ ریت پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش ترون و باز کردن پوزیشن نمی‌دهد. فاندینگ ریت صرافی بایننس برای ارز ترون در زمان نگارش این مطلب منفی ۰.۰۰۲۶ درصد بود.

 

نمودار فاندینگ ریت صرافی بایننس

جهت حرکت TRX نشان از تشکیل برخی واگرایی‌ها می‌دهد. به عنوان مثال شاخص AO در چارت ۴ ساعته هم‌اکنون ۰.۰۰۰۴۵ است.

 

اگرچه این شاخص طی روزهای گذشته کاهش داشته است اما همچنان بالای سطح صفر (هیستوگرام) است. از آن جا که این اسیلاتور نشانی از قله‌های دوقلوی خرسی یا گاوی ندارد، می‌تواند استنباط کرد که مومنتوم آتی ترون احتمالا خنثی باشد.

 

شاخص حرکت جهت‌دار (DMI)، در سوی دیگر خبر از تغییر اوضاع به سمت ورود خریداران می‌دهد. وجود خط DMI مثبت (سبز رنگ) در بالای DMI منفی (قرمز رنگ) موید این نکته است. با این حال با نزول خط سبز رنگ، این امکان وجود دارد که خریداران نتوانند کنترل اوضاع را برای مدتی طولانی حفظ نمایند. با این وجود DMI میانگین (زرد رنگ)، همچنان قدرت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 

نمودار شاخص AO و DMI

افزون بر این، ترون در حال ارتقا شبکه خود است؛ بنا بر داده‌های Santiment، میزان فعالیت‌های توسعه‌ای در این شبکه که به پایین‌ترین حد چهار هفته‌ای خود رسیده بود، بهبود یافته است.

 

حجم معاملات NFT و فعالیت‌های توسعه‌ای در ترون

در سوی مقابل، مشارکت در اکوسیستم NFT ترون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طبق گفته Santiment، حجم معاملات NFT ترون ۲۳۹۰۰ بود. این رقم کاهش شدیدی از ۳۰ نوامبر نشان می‌دهد که ارزش معاملات به ۷۳۰۰۰۰ دلار افزایش یافت. این بدین معنی است که کلکسیون‌های مرتبط با TRX در حال حاضر تمرکز اصلی معامله‌گران NFT نیستند.

منبع :

https://wallex.ir/blog/tron-hits-1b-stablecoin-inflow/

https://ambcrypto.com/tron-hits-1b-stablecoin-inflow-amid-plunging-volumes-and-potential-recovery/

جدیدترین مطالب سایت