رابطه زناشویی در زمان بارداری + زمان برقراری نزدیکی با زن باردار

رابطه زناشویی در زمان بارداری + زمان برقراری نزدیکی با زن باردار

رابطه زناشویی در زمان بارداری

نیاز جنسی زن و شوهر در زمان بارداری زن چگونه است و پاسخ به این دست از سوالات زناشویی :

 

زمان برقراری نزدیکی با زن باردار , یکی از پرسش هایي که برای اغلب زوج‌ها به وجود می آید، این است که آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟ پاسخ روشن است: البته که نه.

 

اگر چه جنین در رحم تشکیل و به زندگی خود ادامه میدهد، اما درواقع جنین در کیسه حاملگی قرار دارد که از جنس خاصی است که کاملا از جنین حمایت میکند و از طرفی در اطراف جنین مایع آمنیوتیک قرار دارد که نقش ضربه گیر دارد و اجازه نمی‌دهد ضربه هایي که به شکم مادر وارد می آید، به جنین آسیبی برساند. همینطور دیواره گوشتی رحم مقاومت زیادی در برابر محیط ایجاد می‌کند. بنابر این انجام نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی‌رساند.

 

از طرفی تعداد زیادی از مادران باردار و برخی مردان بدلیل همین ترس ها دچار کاهش میل جنسی میشوند و برخی در کل دوران بارداری نزدیکی نمیکنند؛ در حالیکه این عمل موجب سست شدن بنیاد زندگی آنان میشود و کاملا بدون علت است.

 

البته در برخی موارد بدلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی دکتر ممنوع می‌شود، از جمله در کسانی که خون ریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند یا کسانی که در سه ماهه سوم بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت پایین قرار دارد، همینطور کسانی که دچار نارسایی دهانه رحم و کوتاهی سرویکس هستند، نباید نزدیکی داشته باشند و بخصوص کسانی که در دسترس زایمان زودرس هستند، مثل کسانی که دچار انقباضات رحمی شده اند یا سابقه زایمان زودرس دارند، نباید نزدیکی کنند. گاهی به دنبال نزدیکی، خون ریزی از واژن اتفاق میوفتد که دراین موارد باید تا چند روزی از نزدیکی اجتناب کرد تا خون ریزی قطع شود.

 

سایت تالاب : بطور کلی تمایل به روابط جنسی بعلت هاي گفته شده کمتر میشود، اما در مواردی نیز مادر بدلیل نداشتن نگرانی بابت بارداری و افزایش هورمونهای جنسی دچار افزایش میل جنسی میشود. در مردان هم بهمین ترتیب برخی دچار افزایش و برخی کاهش این میل می‌شوند.

 

از موارد دیگری که باید به آن توجه کرد، مساله خونرسانی به جنین بخصوص در سه ماهه آخر است. دراین زمان چنانچه مادر به مدت طولانی به پشت «طاقباز» بخوابد، احتمال کاهش خونرسانی به جنین وجوددارد که به این مساله حین نزدیکی باید دقت کرد. از موارد دیگر ممنوعیت نزدیکی در زمان هایي است که مرد دچار تبخال تناسلی شده است زیرا این بیماری درصورت انتقال به مادر برای جنین خطرناک است.

 

از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط مادر پس از زایمان است. دراین زمان بعلت افت شدید هورمونهای جنسی، بافت داخلی بدن مادر مثل افراد یائسه خشک می‌شود ودر نتیجه نزدیکی دردناک خواهد شد. از طرفی دراین زمان بدلیل افسردگی خفیف پس از زایمان، همینطور کم خونی و کم خوابی دوران شیردهی و پس از زایمان، میل جنسی در زنان بشدت افت می‌کند، اما با کمی ملاحظه، صبر و تحمل، وضع مادر به حالت عادی برمی گردد.

 

جدیدترین مطالب سایت