به چه شهرهایی در ایران با قطار سفر کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
به چه شهرهایی در ایران با قطار سفر کنیم؟

به چه شهرهایی در ایران با قطار سفر کنیم ؟ وسیله نقلیه سفر هر چه باشد هدف اصلی آن رساندن ما به مقصد است اما وقتی صحبت از سفر با قطارها به میان می‌آید موضوع کمی متفاوت است. زیرا قطار نه تنها یک وسیله حمل و نقل با ویژگی‌های مثبت فراوان است بلکه سفر کردن با آن حال و هوای خاص خودش را دارد. خوشبختانه امروزه امکان تجربه این سفر لذت‌بخش از طریق خرید بلیط قطار برای بیشتر مسیرها فراهم است و فقط ۱۱ استان از این امکان برخوردار نیستند.

 

در این بین سفر با قطار به برخی شهرها در مقایسه با دیگر مسیرهای ریلی جذابیت بیشتری به همراه دارد. در این مطلب قرار است این شهرها را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه شوید تا علت جذابیت سفر ریلی به آن‌ها را برایتان روشن کنیم.

 

سفر با قطار به شهری چشم‌نواز در خطه شمال

دیگر همه می‌دانند یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تجربه‌های سفر با قطار امکان تماشای مناظر بیرونی از پنجره قطار در طول مسیر است. مسلما هر قدر مسیر ریلی چشم‌اندازهای زیباتری داشته باشد هیجان سفر با قطار نیز بیشتر می‌شود. زمانی هم که صحبت از چشم‌انداز زیبا می‌شود بی‌تردید یکی از اولین مقاصدی که به ذهن خطور می‌کند شهرهای شمالی کشور هستند.

 

به همین سبب هم سفرهای ریلی به مقصد این شهرها اخیرا بسیار باب شده است و طرفداران زیادی دارد. چندین گزینه مختلف برای سفر ریلی به نقاط شمال کشور وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها شهر ساری است.

 

همان‌طور که می‌دانید این شهر از پررونق‌ترین شهرهای گردشگری شمال است و در استان زیبای مازندران قرار دارد. شهر ساری تلفیقی است از مواهب طبیعی شگفت‌انگیز شامل جنگل، کوه و دریا که در کنار جاذبه‌های تاریخی و تفرجگاه‌های گردشگری یک مقصد گردشگری تمام‌عیار را شکل داده است.

 

مسیرهای ریلی منتهی به شهر ساری نیز از این چشم‌اندازهای طبیعی بی‌بهره نمانده‌اند به گونه‌ای که مسیر ریلی تهران ساری جزو زیباترین مسیرهای ریلی داخل کشور شناخته شده است و معمولا برای مسافران این مسیر خرید بلیط قطار تهران ساری در اولویت اول است. این قطار در طول مسیرش مسافران را از دل چندین تونل و پل قدیمی عبور می‌دهد و منظره بیرونی آن سرتاسر مملو از چشم‌انداز جنگل‌ها و مراتع سرسبز است.

 

به چه شهرهایی در ایران با قطار سفر کنیم

سفر ریلی به یک مقصد زیارتی سیاحتی

سفر ریلی به یک مقصد زیارتی سیاحتی

از دیگر شهرهایی که اغلب سفر با قطار به مقصد آن جذابیت دارد شهر مقدس مشهد در استان خراسان رضوی است. گردشگرانی که این مقصد را برای سفرشان انتخاب می‌کنند قادرند تا یک سفر زیارتی سیاحتی به‌طور توامان را تجربه کنند. سفر با قطار به این مقصد پرگردشگر نیز با توجه به فاصله زیادی که شهر مشهد با بسیاری از شهرها دارد و همچنین هزینه مقرون به صرفه بلیط قطار مشهد از گزینه‌های ایده‌آل برای سفر ریلی بشمار می‌رود. البته انتخاب بلیط هواپیما نیز برای این مسیر مناسب است اما از لحاظ هزینه خیلی به صرفه نیست.

 

بعلاوه بیشتر قطارهایی که در مسیر ریلی مشهد فعالیت دارند از جمله قطارهای درجه یک و با کیفیتی هستند که سفر کردن با آن‌ها فارغ از مقصد سفر فرصت مناسبی برای تجربه‌ای خوب از سفر با قطار است. از نمونه‌های این قطارها می‌توان به قطار لوکس فدک، قطار نورالرضا و قطار پنج ستاره زندگی رجا اشاره کرد که همگی در ردیف بهترین قطارهای ایران قرار دارند. اگر تمایل به خرید بلیط قطار مشهد با هر یک از این قطارها را دارید می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید تا طیف گسترده‌ای از بلیط‌های این مقصد را با قیمتی نازل را برایتان فراهم کند.

 

سفر به پایتخت طبیعت ایران با قطار

شهرهای گردشگری با طبیعت خیره‌کننده و شگفت‌آور در ایران کم نیستند و یکی از آن‌ها نیز شهر درود استان لرستان است. این شهر به واسطه طبیعت مثال‌زدنی خود اغلب در میان گردشگران به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته می‌شود. درود از آن شهرهایی است که تا به آن سفر نکنید نمی‌توانید از عمق زیبایی‌های طبیعی آن مطلع شوید.

 

شهری مملو از آبشارها، چشمه‌های آب شیرین، دشت‌ها و کوهستان‌های سرسبزی است که شیفتگان طبیعت را حسابی به وجد می‌آورد. در این بین از میان انواع راه‌هایی که برای سفر به این شهر پیش روی مسافران قرار دارد خرید بلیط قطار  از محبوب‌ترین شیوه‌های سفر است.

 

فرقی ندارد مسافران درود از کجا راهی آن می‌شوند اما به‌طور حتم چشم‌اندازهای طبیعی بسیاری در انتظار مسافران قطار درود است به گونه‌ای که انگار پیش از رسیدن به مقصد به یک سفر طبیعت‌گردی جانانه دعوت شده‌اند. یکی از زیباترین نمونه‌های این چشم‌اندازها نیز نمای رشته‌کوه اشترانکوه است که به آلپ ایران شهرت دارد.

 

جالب است بدانید که اولین قطار گردشگری ایران نیز در خط راه‌آهن لرستان راه‌اندازی شد. این قطار که از مبدا شهر اراک شروع به حرکت می‌کند در اولین ایستگاه بعد از آغاز حرکتش به شهر درود می‌رسد تا در طول حرکت در مسیر ریلی آن مسافران را با مناظر طبیعی زیبای آن شگفت‌زده کند. بنابراین اگر قرار است به شهر درود سفر کنید توصیه می‌کنیم حتما فرصت را غنیمت بشمارید و با خرید بلیط قطار راهی آن شوید.

 

به چه شهرهایی در ایران با قطار سفر کنیم

سفر ریلی به شهری در دوردست‌های جنوب

سفر ریلی به شهری در دوردست‌های جنوب

بی‌تردید سفر زمینی به شهرهایی که از ناحیه مرکزی کشور فاصله زیادی دارند برای اغلب مسافران و به ویژه ساکنان پایتخت ملال‌آور است و اغلب خستگی طی کردن مسیر آن‌ها از شیرینی سفر به این مقاصد کم می‌کند. از این رو بهترین گزینه برای سفر زمینی به این دسته از مقاصد را می‌توان قطار دانست.

 

درست است که طی کردن این مسیرها با قطار نیز اغلب زمان‌بر است اما بهره‌مندی از امکانات مختلف و ساختار تخت‌ها که امکان استراحت و خواب کافی در میانه مسیر را فراهم کرده است بسیاری از مسافران را ترغیب می‌کند تا به جز با خرید بلیط قطار به این شهرها از طریق زمینی سفر نکنند.

 

یکی از این شهرها نیز بندرعباس است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. مسافران زیادی با مقاصد مختلف از جمله سیاحت یا به قصد سفر کاری راهی این بندر جنوبی در نزدیکی آب‌های خلیج فارس می‌شوند و سفر با قطار معمولا جزو انتخاب‌های اول آن‌ها است. جالب است بدانید که قطار تهران بندرعباس از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی بشمار می‌رود اما علیرغم مساحت زیاد ریلی مابین این دو کلان شهر هنوز هم به دلایلی که ذکر کردیم بلیط قطار آن متقاضیان زیادی دارد.

جدیدترین مطالب سایت