تحصیل در کبک ، هزینه ها و شرایط موردنیاز

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تحصیل در کبک ، هزینه ها و شرایط موردنیاز

دسته­ی جدیدی از دانشجویان بین­المللی در حال آماده شدن برای شروع یک زندگی جدید در یک دانشگاه کانادایی در آغاز ترم پاییز هستند. این امر هم­چنین به این معناست که دانشجویان بین­المللی زیادی در حال بررسی و تأمل و برنامه­ریزی برای ثبت­نام در دانشگاه ­های کانادا در سال آینده هستند. کشور کانادا تحصیلاتی باکیفیت و مقرون­به­صرفه را در شهرهایی امن از جمله شهر کبک ارائه می­کند و گزینه­های استخدامی نیز برای دانشجویان در حین و پس از تحصیلاتشان موجود است.

تحصیل در کانادا راهی برای دانشجویان بین­المللی برای دریافت سکونت دائم کانادا است. تحصیل در کانادا یکی از بهترین تصمیمات برای جوانان سراسر دنیا است. شهر کبک نزدیک به 45000 مهاجر را در سال می­پذیرد و این عدد در حال افزایش است.

چرا کبک ؟

کبک استانی منحصربه­فرد از لحاظ فرهنگی، زبانی و تاریخی در کانادا است. بیش­تر جمعیت فرانسوی صحبت می­کنند، ولی همه­ی کالج­ها دانشجویان را ملزم به دانستن زبان فرانسه نمی­کنند. پس نگران نباشید! زبان غالب در برخی از مشهورترین مؤسسات در کبک انگلیسی است. فرصت­های تحصیل و کار در کبک هم­چنین دارای جوی پرجنب­وجوش و پرانرژی برای دانشجویان بین­المللی هستند.

 

دانشگاه مک­گیل، دانشگاه لاوال، دانشگاه بیشاپ، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا و کالج­های صنعتی در کبک واقع شده­اند. شهر مونترال که کلان­شهر استان کبک است، محل 4 دانشگاه بزرگ است. این شهر در بین شهرهای بزرگ امریکای شمالی (به جز بوستون) بالاترین درصد دانشجو را در جمعیتش دارد.

 

کبک دارای یکی از مقرون­به­صرفه­ترین سیستم­های آموزشی در امریکای شمالی است. این استان برنامه­های کمکی دانشجویی سخاوتمندانه­ای را برای دانشجویان بین­المللی دارد.

 

دانشجویانی که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسه، یا تحصیل دوزبانه هستند، می­توانند برنامه­های تحصیلی به هر دو زبان رسمی را در کبک بیابند. نکته­ای که باید به آن توجه داشت این است که برنامه­های آموزشی و مهاجرتی کبک کمی با سایر استان­های کانادا متفاوت است.

 

اگرزودتر درخواست ویزای دانشجویی خود را بدهید و نیز بهترین مؤسسه را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید، می­توانید در زمان و هزینه صرفه­جویی کنید و استرس کم­تری را نیز متحمل شوید. توصیه­ی ما به شما باز هم این است که آماده شوید.

 

پس از فارغ­التحصیلی: جواز کار پس از فارغ­التحصیلی

هر دانشجوی بین­المللی­ای باید از جواز کار پس از فارغ­التحصیلی­اش استفاده کند، زیرا بیش­تر کشورها چنین فرصتی را در اختیار دانشجویان بین­المللی قرار نمی­دهند. این جواز درصورت به پایان رساندن برنامه­ی تحصیلی صادر شده و مدت اعتبار آن به اندازه­ی طول زمان برنامه­ی تحصیلی است. بیش­ترین مدت اعتبار آن  3 سال است. بنابراین، اگر شما 2 سال تحصیل کرده باشید، جوازی با اعتبار 2 سال دریافت می­کنید. اگر 4 سال تحصیل کرده باشید، واجدشرایط دریافت جواز کار 3ساله به حساب می­آیید. دانشجویان در زمان درخواست جواز کار باید 18 سال یا بیش­تر داشته باشند و دارای یک جواز تحصیل معتبر باشند.

 

تجربه کبکی (PEQ)

کلاس تجربی کبک یک راه دانشجومدار برای دانشجویان بین­المللی برای دریافت سکونت دائم در کانادا است. این برنامه به منظور فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان بین­المللی کبک برای ساختن زندگی و شغلشان در این استان اجرا می­شود.

تحصیل در کبک ، هزینه ها و شرایط موردنیاز

در اینجا چند نمونه از برنامه­های آموزشی را که به دانشجویان بین­المللی کمک می­کند واجدشرایط PEQ شوند برایتان آورده­ایم:

مدرک لیسانس دانشگاهی؛

مدرک فوق­لیسانس (و MBA)؛

مدرک دکترا؛

دیپلم تحصیلی در کالج (DEC)، در آموزش فنی؛

دیپلم حرفه­ای در کالج (DEP) در آموزش فنی­وحرفه­ای، با حداقل 1800 ساعت تحصیل؛

یک دیپلم حرفه­ای در کالج (DEP) در آموزش فنی­وحرفه­ای، و گواهی­نامه­ی حرفه­ای شامل حداقل 1800 ساعت آموزش و منتهی­شده به یک پیشه­ی خاص.

استان­هایی مانند کبک خواستار این هستند که دانشجویان بین­المللی در این استان­ها تحصیل کنند، زندگی کنند، کار کنند، و مانند بسیاری از کانادایی­ها از کیفیت زندگی لذت ببرند. این فرصتی است که کشورهای کمی ارائه می­دهند و باید از آن سود جست.

 

خدمات تراست برای مهاجرت به کبک

تراست مفتخر است که متخصصان و وکلای مجربی را در تیم خود دارد که در تمامی مراحل مهاجرت و سرمایه گذاری در کبک همراه شما هستند. همین الان می‌توانید با مراجعه به سایت trustimm.com وقت مشاورۀ تخصصی با وکلای حرفه‌ای ما رزرو کنید.

جدیدترین مطالب سایت