تور یک هفته ای استانبول

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تور یک هفته ای استانبول

استانبول شهری دیدنی و بزرگ است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. مسافران قبل از این‌که در یک تور شرکت کنند، می‌خواهند بدانند در سفر از چه جاهایی دیدن می‌کنند. ما در این مطلب 3 مورد از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. برای آشنایی با این مکان‌ها تا پایان همراه ما باشید.

 

جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول بسیار زیاد هستند و هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خودشان را دارند. یکی از دیدنی‌ترین محله‌های این شهر، محله سلطان احمد است که در آن جاهای دیدنی زیادی وجود دارد. بسیاری از هم‌وطنانمان بعد از رزرو بلیط مشهد استانبول یکی از هتل‌های این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا با اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر فاصله کمی داشته باشند. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی استانبول را معرفی خواهیم کرد.

 

مسجد ایاصوفیه

این مسجد معروف‌ترین جاذبه گردشگری استانبول محسوب می‌شود و همه افراد با شرکت در تور استانبول از آن دیدن می‌کنند. مسجد ایاصوفیه در بخش اروپایی این شهر و محله سلطان احمد واقع شده است. این مسجد باشکوه با دیگر جاهای دیدنی استانبول فاصله کمی دارد و می‌توانید از آن به همه مکان‌های دیدنی این شهر دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید از همه بخش‌های مسجد ایاصوفیه بازدید کنید به زمان زیادی نیاز دارید، چون این مسجد وسعت زیادی دارد و باید زمان زیادی را برای دیدن آن صرف کنید.

تور یک هفته ای استانبول

نزدیک این مسجد چندین ایستگاه اتوبوس، مترو و تراموا وجود دارد تا گردشگران بتوانند از همه بخش‌های این شهر خودشان را به آن برسانند. بازدید از این مسجد در همه روزهای هفته امکان‌پذیر است؛ پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای بازدید از مسجد ایاصوفیه انتخاب کنید که زمان کافی داشته باشید.

در زمان‌های قدیم این مسجد یک کلیسا بوده و بعد از دین رسمی ترکیه به مسجد تبدیل شد. زمانی که مصطفی کمال پاشا به قدرت رسید، بسیاری از ساختمان‌های قدیمی این شهر را به موزه تبدیل کرد و مسجد ایاصوفیه هم یکی از آن‌هاست. این مسجد ساختمانی قدیمی است که با شروع حکومت هرکدام از پادشاهان، تغییراتی در آن انجام شده و می‌توانید اوج شکوه و عظمت پادشاه این شهر را در آن ببینید.

مسجد ایاصوفیه یکی از شاهکارهای معماری دوران بیزانس و امپراطوری روم به‌شمار می‌رود و امروزه مهمترین نماد استانبول به‌حساب می‌آید. بسیاری از افراد مذهی، مسجد ایاصوفیه را یکی از عوامل پیوند مسیحیت و اسلام در ترکیه می‌دانند. برای بازدید از این موزه نیازی نیست که هزینه زیادی پرداخت کنید و اگر می‌خواهید بلیط ارزان استانبول به تهران را رزرو کنید، بازدید از آن مشکلی در روند و هزینه‌هایتان ایجاد نخواهد کرد.

 

کاخ توپکاپی

یکی‌دیگر از باشکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول کاخ توپکاپی است. این موزه برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن کشورهای مختلف بهترین مکان محسوب می‌شود. اگر به بازدید از شاهکارهای معماری امپراطوری عثمانی علاقه‌مند هستید، حتما در تور استانبول از آن دیدن کنید. این قصر در سال 1478 میلادی توسط سلطان محمد دوم ساخته شد و بین قرن‌های 15 تا 19 مرکز حکومتی ترکیه به‌حساب می‌آمده.

همان‌طور که گفته شد، آتاتورک بعد از رسیدن به حکومت جاهای زیادی را به موزه تبدیل کرد که کاخ توپکاپی را هم باید در این لیست قرار داد. این موزه وسیع بخش‌های مختلفی داشته و هرکدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. هرکدام از این قسمت‌ها در گذشته کاربرد خاصی داشته‌اند. زمانی که به این موزه می‌روید، راهنما اطلاعاتی کامل درباره سرگذشت این کاخ دراختیارتان قرار می‌دهد.

 

بخش‌های دیدنی قصر توپکاپی بسیار متنوع هستند و با یک بازدید 2 ساعته نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید، پس وقت زیادی را هم برای بازدید از این موزه اختصاص دهید. بازدید از این موزه هم در همه روزهای هفته امکان‌پذیر است و می‌توانید با پرداخت هزینه کمی از آن دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر بلیط مشهد استانبول را رزرو کرده‌اید، حتما از موزه توپکاپی دیدن کنید. افرادی که می‌خواهند بلیط ارزان استانبول به تهران را رزرو کنند، دنبال بازدید از مکان‌هایی هستند که بتوانند با پرداخت هزینه کمی از آن دیدن کنند. اگر از این دسته افراد هستید، حتما از موزه توپکاپی دیدن کنید.

 

مسجد سلطان احمد

تور یک هفته ای استانبول

یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی استانبول که در محله سلطان احمد واقع شده، مسجد سلطان احمد است. این مسجد با کاشی‌هایی آبی ساخته شده و به‌همین‌دلیل به مسجد آبی هم شهرت دارد. وقتی که وارد محله سلطان احمد می‌شوید، 4 منار توجهتان را به خودش جلب می‌کند، این منارها نشان‌گر همان مسجد سلطان احمد هستند.

 

سلطان احمد در قرن هفدهم برای این‌که بتواند اوج معماری و توان خودش را به رخ افراد بکشد، دستور ساخت این مسجد را صادر کرد. درواقع مسجد آبی برای رقابت با مسجد ایاصوفیه ساخته شد و بسیاری از گردشگران معتقدند که این پادشاه تا حد زیادی به هدف خود نزدیک شده. از مسجد ایاصوفیه تا مسحد آبی فاصله زیادی نیست و می‌توانید با چند قدم پیاده‌روی به آن برسید.

 

یک پیشنهاد هم برای کسانی داریم که می‌خواهند بلیط ارزان استانبول به تهران یا بلیط مشهد استانبول را رزرو کنند. برای این کار می‌توانید به وبسایت علی بابا مراجعه کند. این شرکت با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد بوده و به‌همین‌دلیل مناسب‌ترین قیمت‌ها را به مسافران ارائه می‌دهد.

 

در مسیر برگشت بلیط ارزان استانبول به تهران را از علی بابا بخرید تا از تخفیف‌های قابل‌توجهی بهره‌مند شوید. ما در این مطلب چند مورد از جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کردیم که در طول تور یک هفته‌ای این شهر از آن‌ها دیدن خواهید کرد. اگر تجربه بازدید از مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی یا مسجد آبی را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت