نکات مهم در سفارش طراحی سایت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
نکات مهم در سفارش طراحی سایت

امروزه افراد برای برطرف کردن کوچک‌ترین نیازهای خود همچون خرید نان از قابلیت‌ها و امکانات فضای آنلاین استفاده می‌کنند.

رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و رشد بی‌سابقه مشاغل در این فضا موجب شده تا افراد بیش از پیش به فعالیت در حوزه آنلاین فکر کنند؛ از طرفی چون اکثر رقبای شما در این بستر فعالیت دارند اگر از آن‌ها عقب بمانید طیف وسیعی از مشتریان خود را ازدست داده و محکوم به نابودی هستید.

 

تمام آنچه در مقدمه گفته شد بدین جهت بود که با اهمیت فعالیت در فضای آنلاین آشنا شوید. حال اگر تصمیم گرفتید کسب و کار خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید اولین قدم ساخت وب سایت است.

 

حال نکته مهمی که با آن روبرو هستیم این است که برای اینکه کاربران را قانع کنیم به جای صدها فروشگاه و کسب و کار اینترنتی ما را انتخاب کنند باید یک سایت حرفه‌ای و بی‌نقص داشته باشیم و این برآورده نمی‌شود مگر با انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت.

 

سی فایو با سال‌ها تجربه و با طراحی 192 هزار سایت حرفه‌ای در طول این سال‌ها ثابت کرده است که می‌تواند بهترین و با کیفیت‌ترین سایت‌ها را برای شما طراحی کند. 

 

نکات مهم در سفارش طراحی سایت چیست؟

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

نکات مهم قبل از سفارش طراحی سایت به چند دسته مهم تقسیم می‌شود که در ادامه هر کدام را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

نیازها و انتظارات

روش طراحی سایت

امکانات مورد نظر

 

مشخص کردن نیازها و انتظارات قبل از سفارش طراحی سایت

مهم‌ترین کار قبل از سفارش طراحی سایت مشخص کردن نیازها و بررسی انتظارات است. اگر این بخش به صورت ناقص و یا بدون آگاهی انجام شود تمامی مراحل بعدی را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ زیرا هر قدمی که شما بر می‌دارید متناسب با چیزی است که در این مرحله مشخص کرده‌اید.

 

شما باید بدانید دقیقا هدف‌تان از طراحی سایت چیست؟ آیا صرفا به دنبال فروش و جذب مشتری هستید یا هدف اصلی‌تان برندینگ است؟ آیا محصولی که ارائه می‌دهید معمولی است یا لاکچری؟ دنبال چه سبک مشتری هستید؟ در این بخش باید به صدها سوال دیگر پاسخ دهید تا دقیقا دریابید هدف شما از طراحی سایت چیست؟

 

اگر صرفا قصد دارید سایتی طراحی کنید تا فضایی برای معرفی خود و یا نوشته‌هایتان وجود داشته باشد توصیه ما سفارش طراحی سایت شخصی است و اگر قصد دارید صرفا برای اینکه از این بستر دور نباشید سایت طراحی کنید توصیه ما سفارش طراحی سایت ارزان است.

 

صدها نوع سفارش طراحی سایت وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با نیاز و اهداف‌تان مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

با مشخص کردن نیازها و انتظارات خود آنچه نیاز دارید را مشخص کنید تا نتیجه باب طبع شما طراحی شود و در انتهای کار ناراضی نباشید.

 

انتخاب موثرترین روش طراحی سایت

بعد از مشخص کردن نیازها و انتظارات مهم‌ترین گام انتخاب روش طراحی سایت است. با توجه به میزان ورودی، ترافیک، امکانات و غیره روش مناسب را انتخاب کنید.

دو روش کلی برای طراحی سایت وجود دارد.

 

سفارش طراحی سایت با وردپرس

وردپرس معروف‌ترین cms موجود است که امکانات بسیاری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و بستر را برای استفاده از خدمات گوناگون فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزایای وردپرس دسترسی به امکاناتی بی‌انتها همچون صدها قالب رایگان، افزونه‌های متنوع و گوناگون، سئو پذیری بالا و خدمات نامحدود است.

نکته مهم دیگری که در مورد وردپرس وجود دارد این است که با کمترین تخصص و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید سایت خود را طراحی کنید.

سی فایو به عنوان یکی از پیشگامان حوزه طراحی سایت این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با بهره‌مندی از آموزش‌های موجود شخصا سایت خود را طراحی کنید و سپس با هفت روز استفاده کاملا رایگان جزئیات، مزایا و امکانات سایت را بررسی کنید و در صورت رضایت اشتراک مورد نظر را خریداری کنید. در این بین به کمک تیم پشتیبانی قوی این مجموعه می‌توانید پاسخ پرسش‌های خود در زمینه خرید هاست و دامنه را نیز بیابید.

 

سفارش طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی دانش و مهارت بالایی نیاز دارد. اگر از این حوزه اطلاعاتی ندارید قطعا نمی‌توانید شخصا اقدامی انجام دهید.

برای اینکه سایت شما به صورت اختصاصی طراحی شود یک متخصص یا اصطلاحا برنامه نویس با سابقه باید آن را انجام دهد.

مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود اکثر افراد این روش را انتخاب نکنند قیمت بالا و زمان بر بودن آن است؛ از طرفی هر زمان که نیاز به بروزرسانی داشته باشید باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید؛ این در حالی است که با وردپرس می‌توانید سایت را بروزرسانی کنید.

 

مشخص کردن امکانات مورد نظر

امکانات هر سایت متناسب با نوع کسب و کار و نیازهای شما مشخص می‌شود؛ به عنوان مثال امکانات مورد نظر در سفارش طراحی سایت شخصی حداکثر در نظر گرفتن یک وبلاگ برای قرار دادن محتوا و معرفی چندین راه ارتباطی برای برقراری تماس با صاحب سایت است؛ در حالیکه در سفارش ساخت فروشگاه باید درگاه پرداخت، سبد خرید، تماس با پشتیبانی، درج دیدگاه و صدها امکان دیگر را باید در نظر بگیرید؛ در نتیجه با مشخص کردن امکانات مورد نظر به طراح سایت کمک کنید تا عینا آنچه نیاز دارید را اجرا کند.

سی فایو به کمک تیم حرفه‌ای و مجرب خود عینا تمامی جزئیات مورد نظر شما را اجرا می‌کند و در صورت بروز هر گونه مشکلی به کمک تیم پشتیبانی آن را رفع خواهد کرد.

 

نحوه سفارش طراحی سایت به چه صورت است؟

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

در این قسمت قصد داریم تمامی مراحل سفارش سایت را با جزئیات توضیح دهیم تا قبل از هر اقدامی با چالش‌های موجود در مسیر آشنا شوید.

پس از اینکه یک شرکت مطمئن، با سابقه کاری درخشان و رومه قوی پیدا کردید، دقت کنید که تمامی مراحل زیر را به درستی و کامل برایتان انجام دهد.

 

ثبت دامنه

اولین مرحله در سفارش طراحی سایت خرید دامنه است. دامنه همان آدرس سایت شماست که کاربران به واسطه آن شما را در صفحات وب می‌یابند. دامنه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بیانگر نکته‌ای است چند مورد از شناخته شده‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

Ir

قیمت این دامنه بسیار مناسب است و معمولا کاربران ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

Com:

در مقایسه با دامنه ir گران‌تر است. دامنه com از رایج‌ترین دامنه‌های موجود است که اکثر کشورها از آن استفاده می‌کنند.

Edu:

این دامنه مربوط به سایت‌های آموزشی و دانشگاهی است.

Gov:

اکثرا سایت‌های دولتی از این دامنه استفاده می‌کنند.

Org:

معمولا سازمان‌های خصوصی که فعالیت‌های غیر تجای و گاها آموزشی انجام می‌دهند از این دامنه استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آن sanjesh.org است.

 

خرید هاست

پس از خرید دامنه به هاست نیاز دارید. هاست همان فضایی است ک اطلاعات سایت خود را به روی آن بارگذاری می‌کنید. میزان حجم هاست تاثیر زیادی بر هزینه ساخت سایت دارد.

نکته: یک سایت وبلاگی که صرفا محتوای متنی متشر می‌کند به حجم هاست بالایی نیاز ندارد؛ اما یک سایت فروشگاهی که روزانه صدها محصول را آپلود می‌کند باید هاستی با حجم بالا خریداری کند.

 

قالب وب سایت

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

پس از انجام مراحل مربوط به هاست نیاز به یک قالب حرفه‌ای دارید. اگر سایت شما به وسیله وردپرس طراحی شده باشد قالب آن رایگان است؛ اما اگر به صورت اختصاصی طراحی شده است و یا اگر تصمیم دارید یک قالب انحصاری و شخصی سازی شده داشته باشید، می‌توانید از طراحان گرافیک و برنامه نویسان بخواهید که قالبی منحصر به فرد برای شما طراحی کنند.

قیمت قالب سایت متناسب با میزان سختی و امکاناتی که در آن تعبیه شده است متفاوت است.

 

برنامه نویسی امکانات

برخی امکانات به صورت پیش فرض در قالب‌ها وجود دارد؛ اما گاها امکاناتی وجود دارند که برای اضافه کردن آن‌ها به سایت به افزونه‌ها و یا برنامه نویسی نیاز دارید.

این کار توسط افراد متخصص و ماهر صورت می‌گیرد که به علم کدنویسی تسلط دارند؛ به عنوان مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که تنوع محصولات آن بالاست لازم است از فیلترها کمک بگیرید تا محصولات به صورت محدود برای مشتریان نمایش داده شود.

چنین امکاناتی همچون فیلتر فروشگاهی، هدر، فوتر و صفحه سازها امکاناتی هستند که به صورت پیش فرض در قالب‌ها وجود ندارند و باید به کمک برنامه نویسی به سایت اضافه شوند.

 

بارگذاری محتوا

یکی دیگر از مراحل سفارش سایت بارگذاری محتوا به روی سایت است. 

پس از اینکه قالب را روی سایت بارگذاری کردید حال نوبت درج اطلاعات است. این محتوا متناسب با هر سایتی متفاوت است.

محتوا اصلی سایت را باید از کارفرما دریافت کنید و سپس با توجه به دسته بندی‌های مختلف محتوای مورد نیاز را تولید و بهینه سازی کنید.

 

در نظر گرفتن نکات امنیتی

در نظر گرفتن نکات امنیتی از جمله مراحلی است که باید به درستی انجام شود؛ زیرا ایمنی از مهم‌ترین نکاتی است که اعتماد کاربران و خیال شما را آسوده می‌دارد.

برای برقرای امنیت در یک فروشگاه از امکاناتی همچون قفل، دوربین مداربسته و دزدگیر استفاده می‌کنید. سایت شما همان فروشگاه شماست پس باید تمامی نکات امنیتی لازم را در آن پیاده سازی کنید تا از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شود.

در نظر گرفتن امکاناتی همچون CAPTCHA و SSL از سایر نکاتی است که حتما باید برای امنیت سایت خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

سئو

نکات مهم در سفارش طراحی سایت

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل در سفارش طراحی سایت بهینه سازی سایت است. سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. پس از بارگذاری محتوا مهم‌ترین قسمت بهینه سازی سایت است. اکثر افراد سایت طراحی می‌کنند تا از رقبا پیشی بگیرند و به فروش بیشتر دست یابند. حال اگر در نتایج گوگل نمایش داده نشوند چگونه می‌خواهند به اهداف خود دست یابند.

برخی شرکت‌ها در کنار طراحی سایت خدمات بهینه سازی سئو نیز انجام می‌دهند؛ اما گاهی باید از یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

پشتیبانی

پشتیبانی بخشی مهم در مراحل سفارش سایت است. معمولا کاربران از سایت‌هایی خرید می‌کنند که امکاناتی از قبیل پشتیبانی داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سریع‌ترین زمان رفع گردد.

 

قیمت سفارش طراحی سایت

قیمت سفارش طراحی سایت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که به اختصار چند مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

نوع دامنه:

همانطور که گفته شد دامنه ir نسبت به سایر دامنه‌ها قیمت مناسب‌تری دارد و سایر دامنه‌ها نیز تعرفه‌های متفاوتی دارند. 

 

حجم هاست:

هر چقدر حجم هاست بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. حجم هاست را باید متناسب با محتوای خود انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

امکانات:

اضافه کردن برخی امکانات مازاد می‌تواند هزینه بیشتری برایتان به همراه داشته باشد. این امکانات شامل ربات تلگرام، امکان مقایسه محصولات، ماژول صفحه ساز، مدیریت فایل‌ها و غیره می‌شود.

 

سئو:

برای بهتر دیده شدن در نتایج گوگل به بهینه سازی نیاز دارید. خوب است بدانید که خدمات سئو جدا از طراحی سایت محاسبه می‌شود. از آنجایی که این خدمات اهمیت بالایی دارند باید مدت‌ها تحقیق کنید تا بهترین‌های این حوزه را بیابید.

 

نوع سیستم مدیریت محتوا:

نوع سیستم مدیریت محتوا از دیگر عواملی است که بر قیمت سفارش طراحی سایت تاثیر می‌گذارد.

اگر سایت شما با وردپرس که معروف‌ترین سیستم مدیریت محتوا است، طراحی شود از لحاظ مالی مقرون به صرفه است؛ در مقابل اگر قصد دارید از روش‌هایی همچون کدنویسی استفاده کنید خوب است بدانید که ضمن پرداخت هزینه‌های بالا باید زمان بسیاری را برای طراحی اختصاص دهید.

 

نوع وب سایت:

برای طراحی وب سایت‌های مختلف باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کنید. وب سایت‌های داینامیک و استاتیک از لحاظ عملکرد، امکانات، ظاهر و غیره متفاوت‌اند و همین تفاوت موجب اختلاف قیمت خواهد شد.

مواردی که گفته شد قسمت کوچکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سفارش طراحی سایت هستند، قطعا موارد دیگری نیز وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

 

جمع بندی

حال که با نکات مهم در سفارش طراحی سایت آشنا شدید، خوب است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پیدا کردن یک شرکت مطمئن که خدمات گسترده‌ای و معتبری ارائه دهد کار آسانی نیست.

شما باید نمونه کارها و رزومه شرکت را بررسی کنید، خدمات آن‌ها را ارزیابی کنید و به تعهد آن‌ها مطمئن باشید.

علاوه بر تعهد، تخصص، مهارت، رعایت اخلاق کاری و در نظر گرفتن انصاف قسمتی از نکات مهمی است که قبل از سفارش طراحی سایت باید در نظر داشته باشید.

سی فایو از جمله شرکت‌هایی است که ضمن برخورداری از تمام ویژگی‌های فوق قدم به قدم در کنار شماست تا بتوانید با موفقیت مراحل سفارش سایت خود را پشت سر بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت